"Jaaag måste leva!" - KALASET !

Det var ett jäkla tjat om vädret, ingen har nog missat att det har snöat (!) både igår och idag, så mer än så tänker jag inte nämna om det, förutom att såhär tycker jag om det: 
 
Hur som helst, idag är det den 8.4 år 2013. Dagen då Danilo & Jonathan fyller 3 år.
Jag ser på dom älskade grabbarna och blir alldeles varm i hjärtat. Mina fina, fina prinsar har plötsligt blivit stora. Vad hände, och när hände det, liksom?
 
Igår hade vi kalaset för att fira dem. Hjärtligt TACK till alla som kom och gjorde grabbarnas dag igår. Ni är toppen!
Tänkte bjuda er på några (<----läs, en jävla massa!) bilder från igår.
 
Först lite förberedelser på lördagen, Danilo hjälpte till i köket 
 
Grabbarna äter grädde som blev över...
 
Andres åkte iväg på söndag morgonen för att hämta de två tårtorna som vi beställt från Coop. Halva personal styrkan grattade grabbarna så mycket, dem verkar gilla oss där? Hahah.. 
På morgonen fick grabbarna öppna paket från oss, riktigt glada grabbar!
 
Puua kom först av alla och han tyckte att jag sprang runt som en stressad yr höna...? Jo, det är visst alltid stressigt när det ska vara kalas. Oavsett om man har bestämt sig för att inte stressa...
Klockan ett kom de första kalasgästerna  Och partyt var ett faktum! 
 
Tiina med Max
 
Vanessa väntar på sin godispåse 
 
Hela morgonen hade Danilo sjungit "Jaaag måste leva ut i hundrade år" Haha, gulunge!
Dom var så glada och stolta när alla sjöng för dem, och dom var så taggade att dom fick blåsa ut sina egna ljus. Grabbarna är ju kända med att dom är först ut att blåsa ut ljusen, oavsett vems tårtan är...

Vanessa med kusinen Emma
 
Födelsedags twinsen 
 
Mosteri kunde inte sluta pussa på Olivia  (ni ser ju hur glad hon var över det?)
 
Svägerskan Anna och min syster 
 
Våran vän Kicki 
 
Jätte mysigt att sitta och prata med tjejerna igen, och så planerade vi en för en tjejmiddag också. We need it! 
Mitt under allting så somnade Jonathan hos Puua... Klockan 16 kom släkten Gonzalez, och dom kunde inte heller få liv i honom.
 
Vi tog fram tårta igen, och så sjöng vi för Danilo och han fick öppna ännu fler paket.
 
Abuelo gav igen och blåste ut Danilos ljus, gissa om han var helt paff? 
Denna leksak blev snabbt en favorit. Den väckte mig imorse också med sånger "Iiia, iiayh yey" och så ljudet av grisen, lamm och hästen. Tack. Verkligen.
 
Den här bilden blev bra på Javi & Ela tycker jag. Fast så fort jag hade tagit bilden så tog Javi bort armen om Ela och sa att det vara bara för kamerans skull. 
 
Abuelo & Abuelo (Nej Joel, dom heter inte så på riktigt, hahaha)
 
Fick en skitbra bild på Nicole också:
 
Nått viktigt på mobilen...? (farbror Oscar & Danilo)
 
Emma
 
Skumpistolerna var en stor hit, t om bland äldre kusiner och farbror Oscar 
 
Olivia
 
Två nya hundar har flyttat hem till oss också, dom heter "Rölli" och "Stefu". Dom har också låtit idag och igåg heeela dan med skällande. Tääääänx!
 
"Kolla brorsan, det snöar på våran lekpark". 
 
Fernando och hans tjej Hanna stannade kvar när alla hade gått och gosade med tjejerna och åt en sen middag med oss. 
 
När dem hade gått så fick banrnen bada en snabbis och sen bums i säng. Allihopa somnade snabbt och helt utan protester. Fortsättningen följer....
 
P.S Jonathans förkylningsastma är tillbaka, nu är han på akuten med Andres, för han andades så anstängt.
På sin födelsedag och allt! 

Kommentarer
Postat av: Nina

Gratulerer så mye med 3 årsdagen til de fine guttene deres!!:)

2013-04-08 @ 21:17:03
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Louise

Grattis till era 3 åringar:-)
Haha visst är leksaker med ljud fantastiska.
Min äldste fick en trumpet av sin farmor och farfar när han var liten och den blåste han med tidigt på morgonen i sin pappas huvud.
Hoppas förkylningsastman försvinner.
Trist med snö här har vi haft sol och ca 9 grader varmt idag.

Ha en fortsatt bra kväll.

2013-04-08 @ 21:33:53
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Sandra

Oj inge roligt med förkylningsastma det har min son oxå =( hoppas verkligen att det gått bra för Jonathan hos farbror doktorn. Måste bara få fråga vad är det för underbart charmig stol pojkarna sitter på? Den ser super gullig ut lycakts tyda att det är deras namn iaf, (tror jag) ser bara så charmig ut så jag tänkte jag måste minsann fråga. ha en bra kväll.

2013-04-08 @ 21:59:16
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Karolina

Ja de e ju själva min grej att pussa på de så mycket de bara går... Innan hon börjar låta..:)

Svar: Haha, hur bra lyckades du? =)
Me & My Baby Dolls

2013-04-08 @ 22:00:05
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Carina Widell

Grattis Jonatan och Danilo <3 <3

Svar: Tackar! =)
Me & My Baby Dolls

2013-04-08 @ 22:04:03
Postat av: Petra

Hahaha "Jag måste leva..."
Ungar är härliga!

2013-04-09 @ 12:33:01
Postat av: Hanna

Tack för allt i söndags! Alltid lika roligt att vara hos er :) kramar från oss <3

2013-04-09 @ 14:25:16
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Stort grattis till de stora pojkarna i efterskott :D

2013-04-09 @ 16:21:45
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Carro

Grattis till grabbarna bus :)
Blev lite nyfken på den stora muggen din syster dricker ur, den rosa. Vart kan man köpa såna???

Kram

Svar: Hej! Ja, visst är muggarna mysiga, dom är köpta från Ica Maxi, fast ganska så länge sen :-/
Me & My Baby Dolls

2013-04-09 @ 20:21:48
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback