Sko rensning...

Häromdagen gick jag igenom skolådorna för att plocka bort sommarskor och skor som är för små.

Det vart en del kan jag lova!
Här är bara en liten del av skorna som rensades bort...
 

Tog även fram en påse från skåpet som innehöll vinter/höst skor som jag skulle gå igenom och tyckte mig hitta jätte fina höstskor som skulle kunna passa Vanessa. Allt annat är för små nu...
 
Efter rensningen såg vi att Nicole behöver gympadojjor samt höst/vinterskor. Hon ville prompt ha skor som blinkar när man springer, för Vanessa har såna.
 
Nya skor till Nicole- CHECK.
 

Och när vi var i skoaffären mätte vi alla barnens fötter, jisses vad dom har växt!
Mina planer gick åt skogen med de där höstskorna till Vanessa, dom är alldeles för små.
 
Skorna ska ju vara 1 ½ större än fötterna.
 
När vi kom hem igen så gick jag igenom alla skor igen, och fick plocka bort ännu fler skor.
 
Nu är allt i sin ordning i skolådorna. Skönt att rensa så att man vet vad som behöver inhandlas. Det blir höst/vinterskor till alla barnen (förutom till Nicole), när det blir av vet jag inte ännu, men ännu är det ingen panik.
 
En stolt pojke kan sätta på sig sina skor helt själv!
 (ibland hamnar dom i fel fot, men han är ju så stolt!)
 
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback