Hajar & Krokodiler

God kväll!
Är det någon som sitter vaken fortfarande?
Här sover alla barnen sen lång tid tillbaka, jag och Andres har kollat på film och badat med tända ljus, bubblor, melon och dricka. Mys!
 
Nu är filmen slut och det är dags att lägga sig för sin skönhetsvila. (Behövs maaassssoooor!) Men först tänkte jag bjuda er på några bilder. Inge roligt att jag inte har gjort nått ordentligt inlägg på flera dar.
 
Det roliga som vi skulle gå på- Mummu jag och barnen i fredags var att bada på Torvalla.
Tjejerna hade räknat dagarna sen vi först började prata om det och grabbarna var jätte glada när vi kom dit.
Alla hoppade i direkt, ja, det är sant! T om Nicole som brukar ta sin lilla tid.
 
Vi badade och hade jätte kul, Mummu var krokodil och jag var en haj som skulle jaga och äta upp ungarna. Jisses vilken fart och energi dom små liven har...
 
Här kommer ett gäng bilder!
 

Vi hittade också en massa roliga vatten leksaker, som vi lekte med.
 

Sen ville vi testa mellan bassängen, så på med musklerna (=armpuffarna) och hopp i djupare vatten.
Skönt att vi var de enda som badade även där, så vi fick plaska och ha för oss hur vi ville.
 

Visst är barnen, och speciellt pojkarna duktiga på att vara i vattnet själva, med bara musklerna, dom gick där och hoppade sig fram med tårna och ville knappt upp! (så klart hade vi koll på dom hela tiden...)
 
Osminkade bilder på mig, men det bjuder vi på! ;-)
 

Danilo och Jonathan var helt vilda när dom skulle hoppa i vattnet. Jonathan bara, "Bom-Plask" i, i vattnet och danilo stod där och vevade och vevade hur länge som helst, som om han skulle få mer fart i sin hopp på det viset.
Vi fick oss en massa skratt den här förmiddagen!
 

Rutchkanan var rolig! fast vi vågade inte låta dom åka från högst upp, för den är brant och så kommer en kurva snabbt, har sett många som skadat sig i den..
 

När alla var lagom blåa om läpparna och huttrade så var det fika dags.
Mummu hade gjort iordning en massa smörgåsar till oss, även päron och banan och varm choklad som vi njöt av vid bassängen. Riktigt mysigt, TACK Mamma!
 
Mina små kycklingar:
 

Efter badandet gick vi in och bastade.
Danilo sa högt några gånger "Oi, kuumaaaaa!" (=Oj, varmt) så vi gick ut och duschade och kom tillbaka, men resten av barnen satt lungt och fint och värmde sina små frusna kroppar. Helt rosiga i kinderna var dom när vi gick för att klä på oss. Jag älskar att bada bastu, det är så avslappnande. Jag älskar värmen.
Jag vet att man inte får bada bastu när man känner sig sjuk, men jag kunde inte hejda mig. Förbannelsen av det kände jag på senare, men det är OK, jag njöt i bastun ändå! Haha..
 
När vi var klara så ringde Bessa till Puua (hon påpekar varje dag att hon minsann ääääälskar Puua) och bad han komma och titta på henne och köpa glass åt henne. Såklart var Puua där inom 5 röda.
 
Ni vet ju att det regnade hela fredan (även idag, lördag) så Nicole, Vanessa, MUmmu och Puua åkte hem med bilen till dom, tjejerna hade styrt upp något viktigt där, och jag gick hem i ösregnet med pojkarna.
Puua erbjöd sig att köra oss hem, men det är inte alls lång väg att gå hem till oss, det hade tagit mer tid att bara lasta in oss och vagnen i bilen och sen köra runt halva Handen för att komma till oss.
Jag blev genomblöt. Jonathan skrek hela vägen hem.
Jätte kul... Men väl hemma sen så slocknade båda herrarna direkt när huvudet nuddade kudden. Och det gjorde ju även jag... Hihi..
 
Under dagen fick jag ännu mera ont i halsen och blev ordentligt förkyld och febern steg lite också, därav bastu förbannelsen, men det var det värt!(Undrar över det för jag brukar aldrig, och läs aldrig få feber...)
 
Mår lite bättre idag, förkylningen är kvar men inget feber, wohoo!
 
Nähe, nu vaknade lill-tösen i magen, och sparkar mig lite i kissblåsan för att påminna mig om att gå och kissa nu och ta min "tapp" medicin och sen zoooova!
 
Imorgon ska vi till Andres föräldrar och grilla!  Sov så gott allihopa!
 
P.S 1:a september idag!???

Kommentarer
Postat av: Helena H

Ser så skönt ut att bada...var längesedan jag var på nå badhus nu. Måste nog börja med det igen. :) Är så skönt när man kommer hem efteråt, trött men glad o nöjd.
Du ser ruggigt pigg ut, märks inte att du mått så dåligt länge nu.
Och du, man ska inte vara sminkad när man åker o badar. Hihi. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2012-09-02 @ 02:03:17
Postat av: Emma

såå mysigt ni verkar ha haft de o jätte fina bilder.
lyckost er som har sådant FINT badhus nära er!
Hur går de med magen:)?
kram

2012-09-02 @ 08:10:59
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Karolina Nordling

Fina badbilder! :)

2012-09-02 @ 08:15:34
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Peter

Har du bytt man till en Anders måste få träffa honom😃

2012-09-02 @ 19:30:50
Postat av: Frida

Hej.
Tack för en super bra blogg, läst din blogg nu ett tag, går km via mobilen varje dag =)

Är det badet bra? Ser väldigt roligt ut =) bor i Södertälje
Men är ju inte så jätte långt dit.
Kram

2012-09-02 @ 20:30:07
Postat av: Nlie

Såg mysigt ut med badet :) Måste bara fråga, Vilket språk pratar ni med barnen?

2012-09-03 @ 09:27:57
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback