Fodrad eller ej?

Denna söndag förmiddag har varit lugn, förutom incidenten med Danilo...
Han hade gått in till Jonathans rum på morgonen och slängt ner hans täcke och madrass och fastnat med benet mellan botten skivorna. Och han satt fast ordentligt! Så pass att vi inte fuck liss honom utan att borra bort ena skivan... :-/ Han fick ett sår på benet men annars gick det bra.

Jahop, nu kör tjejerna igång en modevisning med sina princess klänningar =)

Jag behöver er hjälp lite:
Danilo och Jonathan behöver regnkläder till dagis, så jag undrar- Fodrade eller inte fodrade regnkläder?

Har inte hittat fodrade nånstans...

Ha en fin söndag!


Kommentarer
Postat av: 19 år och snart mamma till 2. <3

Du kan ju köpa ofodrade och fleece ställ till kanske? :)

2012-09-23 @ 11:27:33
URL: http://www.jenniferpalma.devote.se
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Jag hade tagit fodrat:-D
Det finns flera affärer på nätet som har det,
Kan maila npgra om du vill?

Annars går det lika bra med vanliga regnkläder
med tjockare kläder under:-D
Mvh camilla

2012-09-23 @ 12:04:55
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: -Santsu-

Moikka! Mä kyll suosittelen ilman vuorta olevia sadevaatteita!! Koska ainahan sitä laitetaan ulkovaatteet alle ja pian jo talvihaalarit niin sit pojilla on niin paksu ja kömpelö olo. Ja kun noi sadevaatteet ei kyll hengitä kamalan hyvin niin sit on kuuma ja hankalaa. Tavalliset vaan...
Ja ne vuorelliset kuravaatteet kuivuukin tosi hitaasti eli eivät välttämättä kerkee kuivumaan aamupäivän ulkoilun jälkeen jos menevät taas iltapäivällä ulos! Tää on mun kokemus vuorellisista..

2012-09-23 @ 12:18:50
Postat av: IngelaJärestedt

Vi brukar köpa både och men spec nu till höstens regn och rusk så kan jag starkt rek Maxi' s fodrade regnoveraller. Bra pris och bra kvalitet, våra barn "bodde" i sina förra året. Passade då på att köpa till i år oxå! Hoppas verkligen att de kan ha dem ;-)

2012-09-23 @ 12:40:58
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Etta - gravid, illamående och snart mamma

Nu har jag kikat runt lite hos dej med! Kul läsning :-)

//Etta

www.ettannathornavvarlden.blogspot.se

Postat av: Niikki

Min mamma är barnskötare och jobbar på förskola, hon tycker fodrade regn kläder är det bästa som uppfunnits, men man måste ju ha vanliga eller övedragskläder till varmare årstider. Vi kör vanliga och sen flise sett under när det blir kallt. Det säljs väldigt dåligt av fodrade men Ica butikerna har jag sett säljer många i olika mönster

2012-09-23 @ 14:01:37
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Karolina Nordling

Fodrade tycker ja, nu när de blir kallare och kallare innan det blir dax för vinteroveroll :/

2012-09-23 @ 17:52:35
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Sandra

Fodrad:) de har ja haft på mina höst,vinter,vår. Dessutom användes dom flitigt i vintras när de va massa blask och 0 gradigt.Perfekt ;) har ju iof vanliga också som de ha nu när de i te är så kallt.

2012-09-23 @ 19:06:03
Postat av: Margareta

Jag tycker att du ska välja ofodrat och sedan ha ett fleeceställ under. Flerlagerprincipen är bättre än ett fodrat regnställ enligt mej.

2012-09-23 @ 19:11:21
Postat av: Helena H

Hej. Låter ju inte bra att det går att fastna i en barnsäng...trist!
Angående regnkläder skulle jag valt ofodrade. Dels för att det är lättare att ha såna över overallen sedan, blir inte så klumpigt. Dels så är det lättare att ha tjocka kläder under om det behövs. Är det lite varmare så blir det så tokvarmt med fleccefoder i regnkläderna. Tänk på att de kanske kan ha dom hela nästa sommar också, om du har tur,och då vill man ju inte ha fodrade. :)
Kram från Söderhamn

2012-09-23 @ 19:28:00
Postat av: Taru

Fodrade är bäst.. speciellt nu när det börjar bli kallt.. :) Finns billiga på Lidl nu för typ 200:- både jacka och byxa. Annars brukar dom ha på Lindex och även Intersport/Stadium. :)

2012-09-23 @ 19:42:25
Postat av: boosse

Jag skulle tipsa om att kopa riktigt bra skalklader, tex kax proxtec fran kappahl och kopa fleece/set att ha under. har sett att flera riktiga gummi/regnklader har samre vattenpelare an skalkladerna vi har hemma.

2012-09-23 @ 20:10:11
Postat av: Maria

Rekomenderar didriksons boardman ställ, det är jag super nöjd med

2012-09-23 @ 20:10:24
Postat av: Anna Köhler

min yngsta hade fodrade en hel vinter o frös aldrig trots 35 minus en gång :) så jag skulle säga fodrade för dem går o ha under vintern med

Postat av: Isaks mamma

Alewalds på Kungsgatan har Didriksons fodrade galonställ. Har nyss köpt det till sonen och det jag tycker är så bra är att byxornas övre del är i mjuk fleece som går upp som en väst nästan. Kommer inte bli någon glipa därbak när han böjer sig eller leker. Googla Didrikson Boardman så förstår du vad jag menar :) . Men jag skulle nog köpa ett par vanliga galonisar(endast byxor!) också, det är ju bäst när det inte är så kallt, finns säkert billiga på Coop eller liknande.

2012-09-23 @ 22:01:30
Postat av: Emma

skulle kollat på tradera om jag var du annars finns de säkert bra internet sidor som säljer fodrade regn kläder:)

2012-09-23 @ 22:22:11
Postat av: Anna

Vi har både och till våra barn. Men nu kommer killarna börja ganska sent på dagis så jag skulle satsa på fodrade.
Förra vinter var så himla dålig (varm & blöt) så då hade mina tjejer fodrade galonisar. Även när vi var i fjällen v. 13 så var det jätteblött i backen så de hade skidjacka & fodrade galonbyxa. Det sitter ju en del i backen...

2012-09-24 @ 07:16:13
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Maria

Håller med den andra Maria, Didriksson boardman ställ har jag köpt till min son, funkar vår, höst och på vintern då det är plusgrader och slaskigt ute! Lite dyrare, men absolut det bästa tycker jag! Kram//

2012-09-24 @ 11:19:09
Postat av: hanna - mamma till milton

vår förskola rekomenderade att köpa ofodrat. köper du fodrat måste du nästan köpa ofodrat också, för man använder ju regnställ när det är varmt men blött också.
det är lättare att ta på en fleecetröja under ett ofodrat regnställ när det blir lite kallare.
och det går ju snabbare att torka ett foodrat också. bara att byta tröja under om man ska ut och leka igen efter nån timme :)

2012-09-24 @ 13:10:54
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se
Postat av: hanna - mamma till milton

lättare att torka ett ofodrat ska det stå i min kommenntar :)

2012-09-24 @ 13:11:29
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Ofodrade, de fleecefodrade är värdelösa då de inte andas. Barnet blir svettigt och kallt därunder. Funktionskläder tycker jag är det bästa. Men många förskolor vill ändå ha regnkläder även om plaggen är helt vattentäta så kör jag på vanliga regnplagg utanpå funktionskläder.

2012-09-24 @ 22:27:41
URL: http://finest.se/natali
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback