FN- dagen & brandlarm

Idag är det alltså FN- dagen och det firade dom på barnens förskola.
Alla var ute och dom hade tagit fram en massa papper och målarfärg, kritor och flaggor. Musik spelades också, så det var en såndär mysig stämning.
 
"Titta, här är eran flagga!" sa en tjej när vi kom och pekade på Uruguay flaggan. Japp.
Dom hade lagt flaggor på bordet, där avdelningens barn kommer ifrån.
 
Nicole, Vanessa & Danilo satte sig ner för att måla, men Jonathan blev ledsen igen när jag skulle gå. * Suck * När ska det gå över?  Tycker så synd om honom att hjärtat går sönder... Vill bara hålla om honom och ta hem honom igen. Men då gör jag ju inte honom en tjänst. Han är ju inte ledsen hela dagen, det går över och så blir han påmind igen.
Min lille muskelknutte.
Han är nog lite trött idag också, vid 4 på morgonen hör jag en massa ljud från hans rum, så jag går in och kikar, då har han tänt sin fönsterlampa och sitter där på sin säng och leker med lego och smågubbar (!?) Leksaker i hela sängen och hur glad pojke som helst! Jag tog med honom till våran säng där han bökade runt ett tag innan han somnade igen.
 
Igår hade dom en brandövning på dagis. När larmet gick på så skulle alla snabbt ta på sig skorna och ut.
Nicole och Vanessa tyckte att det var jätte kul att dom fick springa ut utan jacka .
Danilo och Jonathan tyckte inte att det var lika kul.
När larmet gick på så tömde dom hela skohyllan på golvet och satte på barnen de två första skorna dom bara fick tag på och sen snabbt ut, oavsett storlek eller vems skorna än var. Det var inte så skojsigt tyckte dom, så dom tjöt nog högre än brandlarmet. Maria (barnskötare) fick ta och bära ut båda två på höfterna.
Hihihi, dom kan inte ha det lätt dom.
 
Familjens muskelknutte, Jonathan.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet hur det känns att lämna gråtande barn! Inte roligt, många gånger bröt jag själv ihop i bilen efter lämningen ;) hehe..
Jag funderar på julklappar men jag vet inte vad jag Ska köpa, har en 2,5 åring och en 3,5 åring ( snart 4)
Har du funderat på julklappar än? Tänkte man kanske kunde få tips :))

2012-10-24 @ 11:55:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback