Planer & Önskning till Tomten

Hej igen!
Barnen sover sen en bra stund tillbaka och lugnet har infallit hemma hos familjen Gonzalez.
Mitt stora hjärta ligger och tittar på fotboll så jag tänkte passa på att sitta här ett tag, och hänga lite med er .
 
Kan ni tänka er att det är ca. 5 veckor kvar tills vi har en liten bebis här hemma?  Det börjar kännas alltmer verkligt.
Idag fick jag ett SMS om att dom har skickat våran vagn från Emmaljunga till affären nu, så den kommer vi att få närsom helst. Shit. Spjälsängen ligger under våran säng, ingen aning när den ska upp och på plats.
 
Jag ska styra upp en grej i vårat sovrum, förhoppningsvis kan jag göra det imorgon.
Vi har en garderob på en sida av rummet som fanns här när vi flyttade in. Meningen var att vi skulle köpa nytt sen när vi har råd, för dom kostar skjortan. Har inte alls råd att lägga 5000 och uppåt för en garderob som rymmer både mina och Andres kläder. Och den här garderoben som fanns här var helt okey.
Nu känns den helt fel. Den är ek-färgat, dörrarna lossnar stup i kvarten och hela den håller på att rasa samman. Men utåt sett är den jätte fin med 2 spegeldörrar. Den passar inte alls i vårt rum längre tycker jag. Sååå... istället för att köpa ett nytt garderob när man ändå har så mycket andra utgifter just nu med ny bebis och jul och allt så ska jag fixa gardineratt hänga framför det. Gardinerna ska hängas högre upp än själva garder
 
obens höjd så att den täcker allt "skit" som vi lagt där uppepå. Det ska se stilrent ut. Och en fin ljusslinga på själva "stången" gör nog susen. Iaf i hur jag föreställer mig det i mitt huvud, så jag hoppas att i verkligheten ska det se lika fint ut. Vad tror ni?
Jag vill dölja garderoben också för att vi måste möblera om i vårat sovrum nu för att få plats med spjälsängen.
Som sagt- förhoppningsvis kan jag fixa detta imorgon.
 
Jag har en liten önskelista till Jultomten även jag.
Jag har önskat mig ny fondtapet till vårat vardagsrum sen ett år tillbaka då vi flyttade hit. Som ni kanske vet så har vi en svart fondtapet, jag valde den (what the hell was i thinking?) och när den väl var på plats så ogillade jag den direkt, det var inte alls så som jag hade tänkt mig. Nu hatar jag den, och vill gärna inte ta foton med den i bakgrunden, vilket är svårt, för den är ju precis bakom soffan.
 
Den ser ut såhär (hittade bilden på deras hemsida)
 
Eco tapeter Studio slingrande blommönster
Kanske den hade varit fin om det hade varit en liten vägg, men här ser det inte fint ut. Mönstret hoppar ut från tapeten och det blir så mörkt. Och desutom så har vi en beige soffa, så ja... vad tänkte jag på egentligen när jag tjatade till mig den....?
 
Hur som helst så har jag önskat mig en fondtapet från Jultomten nu.
Jag hoppas att han tycker att jag har varit så snäll i år och att jag har sonat för mitt val av tapet tillräckligt länge nu.
För det tycker åtminstone jag!
Jag har önskat mig ett vitt tapet nu. Vitt är alltid fint. Passar till allt.
 
P.S Helena- du undrade hur det går med Nicoles glasögon?
- Inte alls bra. Dom har åkt ner på näsan och så försöker hon kika över dem. När vi fixade till dem så tycker hon ändå inte om dem, hon hittar på ursäkter som att dom sitter inte bra här och där för att slippa ha på sig dom. Eller om hon nu har på sig dem ett par minuter så tittar hon över dom. Suck.
En dag kunde jag faktiskt övertala henne att ha på sig dom till förskolan, och det bra. När jag sen kom för att hämta henne så hade hon dom inte på sig. Fröken sa att dom ligger i hennes väska, för dom gjorde ont, så när jag hade gått så hade hon tagit av sig dom och gått och lekt med dom i handen.
Några tips på vad man kan säga/göra för att hon ska ha på sig dom?
 
Här är iaf en bild (snodde från syrran) när Nicole har på sina glasögon för en gångs skull.
(Jonathan- mosters kelgris) söker tröst efter att inte fått som han ville av sin mamma... Hihi)
 
20121118-212100.jpg
Sen var det baddags och moster slängde in tjejerna med kläderna på och så hade dem lite vattenkrig där...
 
 
Nu ligger bebisen och kör sitt kvällsgympa mot mina revben, jag ska nog ta en varm kopp O´boy och inta viloläge.
God Natt!
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Så tråkigt att hon inte vill använda glasögonen ordentligt. Är ju så viktigt att de har dom på sig...men inte det lättaste att få vissa åldrar att göra det vi vuxna tycker.
Spelar ingen roll om man skulle vara elak och säga att deras syn kommer bli sämre o sämre, eller att de kommer få hemskt ont i huvudet om de inte har dom på..osv. Inte förstår en fyraåring det allvarliga med det.
Nä..mitt enda tips är att kolla noga så att de inte skaver på näsa eller öron först för då kan hon inte skylla på det. Då är det bara ovanan att ha dom som gör att "de gör ont".
Sen får man ändå berätta noga varför de måste ha dom på så de iaf vet det.
Sen är de bara att vara envis. Tjata och tjata...

Reservplanen är väl kanske att göra en deal med henne..t ex att om du har dom från 9 när dagis börjar o fram till lunch så slipper du dom resten av dagisdagen och sen lika hemma, t ex från middagen till sovdags.
Det kanske kan funka ett tag tills hon blir så van dom att hon inte tänker på dom.
Ge inte upp iaf, för det förlorar hennes ögon på. (fast vet att du inte brukar ge upp :) )
Massor av Lycka till-kramar från Söderhamn

2012-11-22 @ 22:47:05
Postat av: Helena H

Kom ju på att er tapet också finns i vitt. :) Fast kanske inte så kul att köpa lika...hm...fast den är snygg. :)

2012-11-22 @ 22:48:43
Postat av: Anna

Jo tack i dag är det toppen med mig! Solen skiner & det är redan fredag em :-D

Jag tycker din tapet ser superfin ut. Men det är kanske precis som du tyckte när du såg den i tapetkatalogen. Jag vill oxå ha nytt i vardagsrummet men maken är inte så sugen (& då är inte våran bara 1år gammal... ;-) )

2012-11-23 @ 12:43:57
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback