Kul! (Eller inte.)

Idag har jag saknat barnen jätte mycket när dom var på dagis. När jag var iväg och hämtade dom så tänkte jag att när vi kommer hem så ska vi mysa, kanske kolla på nån film dom tycker om och bara gosa och vara med varandra. <3

Verkligheten var något helt annorlunda.
Så fort vi kom innanför dörren börjades det bråkas, gnällas, skrikas och inget var bra.
Dano fick inte av sig skorna på en gång när han ville, så han slängde sig på golvet och grät krokodil tårar, Bessa och Jonathan slogs om vem som skulle lägga sina skor i skolådan först så dem började slåss och grina.
Och så har det fortsatt HELA kvällen.
Mitt tålamod har testats till max, och den är inte så lång längre kan jag lova.
Längtar tills jag får tillbaka den, så som jag hade förut, då höll jag mig lugn vääldigt länge.

Dom ska ha samma leksak, någon kom för nära den andra, någon sa något på dumt sätt, bråk bråk, gnäll gnäll.

När jag höll på att laga middag så ville nån ha en kaka, en godis, det och det och det. Och när jag lungt sa att det blir mat och ingenting annat så blir det världens drama. Cooooome on! Over a cookie?! Give me a breake!

Så det blev inte alls nån mys idag.
Dom är så slut efter en dag på dagis-så brukar måndagar vara hos oss, varför lär jag mig aldrig.....?

Jag satte på en Pippi film till grabbarna och ritade lite med tjejerna, men det funkade bara ett litet tag.
Så efter att ha längtat efter dom så mycket så kändes denna dag inte alls kul. Jag nästan räknade ner tills det var dags för dom att bada och lägga sig, och jag hoppas att dom vaknar glada och utvilade imorgon!



Kommentarer
Postat av: Anna Köhler

Känner igen det där :) mina barn är så måndagar och fredagar :) inget passar haha,
min 4åring är ledig varannan måndag så är mest 6åringen som är gnällig o så ;)

2012-11-27 @ 10:53:50
Postat av: Louise

Hej
Ja visst saknar man de små liven när de är på dagis och skolan.
Är med om det varje dag, mina stora killar det är 2½ år mellan dem bråkar en hel del och Izabella "bråkar"(Läs snor deras saker) med dem hehe.
Var på vårdcentralen med lillan och hon har dubbelsidig öroninflammation så det blir ingen dagis på hela veckan.

Ha en fortsatt bra dag. Kram

2012-11-27 @ 11:55:36
URL: http://malmomorsan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback