Halloween firande?

 
Ja, då var det fredag igen.
Denna Halloween har gått mig obemärkt förbi, faktiskt. Inga häxor eller monsters har plingat på våran dörr, så det har jag inte heller sett, förutom när Felicia och hennes kompisar plingade på hos mina föräldrar.
Här har vi portkoder/telefoner i varenda hus, så ingen kommer ju in. Det enda jag har sett är maskerna på Coop, and thats its. Vi tänkte ha Halloween fest här hos oss imorgon, men det får nog skjutas upp. Karo och Anna har precis kommit hem från USA och är jätte trötta och Andres mår inte så bra- Han är inte den som klagar direkt. Men igår var han på akuten hela dagen pga ont i mage och rygg, vilket han gått med i flera veckor.. (Jag vet! Envis!) Bukinflammation och även gallsten som ställer till det.  
 
 
Har ni firat Halloween denna år? Hur?
När är det man går till kyrkogården och tänder ljus? Har för mig att det är imorgon?
 
Jag är ensam hemma nu, fast barnen är lediga från dagis. Mummu ringde tidigare och frågade grabbarna vart dom har lagt hennes nycklar. För er nya läsare som inte vet så är Danilo & Jonathan helt tokiga i nycklar. När dom kommer till Mummu och Puua så tar den ena Mummus nycklar, och den andre Puuas bilnycklar.
Och igår verkar det som att Danilo lagt ifrån sig nycklarna på något mystiskt ställe där Mummu inte hittat dom.
Jag tror att han la nycklarna på ett säkert ställe och paxade dom tills idag
Hur som helst så fick hela barnaskaran följa med hem till Mummu för lite mys (och leta efter nycklen) så att jag fick vila.
Shit jag har verkligen ingen tålamod att skryta med just nu. Redan när man slår upp ögonen på morgonen så ska man gör det och det och det och det.  Och säger man att vi kan väl ta det lite lungt såhär på morgonen, så brakar det liv i huset kan jag lova! Det finns inget som heter tålamod för vissa här hemma... Jag kan inte vara på hundra ställen samtidigt och göra allt, så tålamodet testas till max... *suck*
 
Skönt att det är helg nu iaf, så Andres också är hemma.
Här får ni några blandade bilder
 
Lite badkul
 
Tjejsnack som gäller?
 
Coola grabbar, eller vad säger ni?
Lite för mycket liv där hemma?
 
 
Nu håller lill-sessan på att möblera om i min mage igen, jag känner hur hon trycker ut en fot eller något på sidan av magen på mig, nästan så att jag kan ta tag i den, lika häftigt varje gång!!!
På måndag får vi se henne gen, då är det tillväxt ultraljud som gäller. Längtar!
 
Vill önska er alla en fin helg!
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad lustigt att de gillar nycklar :-)
Har inte märkt av så mycket av Halloween faktiskt. Förra helen firade man på krogarna här i stan och eftersom jag spelade på en av krogarna var det ju ett och annat spöke där. Ingen har dock runt på dörren. Vårt hus är lite avsides, högt på en kulle, så inget barn orkat nog gå upp dit ;-)
I helen är det stormatch på TV, Manchester United-Arsenal. Jag är barnsligt förtjust i Manchester... Annars har vi inget planerat, ganska skönt så :-)
Ha en i underbar fredagskväll!
Kram

2012-11-02 @ 15:09:40
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Anna Köhler

vi firar Halloween imorgon då min
pojkvän kommer o kan vara med vi kände
att det är inte bra o fira mitt i veckan är
inga barn som knackat på hos oss ännu men helgen har bara börjat hehe

2012-11-02 @ 15:39:04
Postat av: Milla

Lustigt med barn. Vi har 4 varav tvillingarna 11 mån vi ska inte ha fler men man blir ju allt sugen när du beskriver sparkarna i magen. Men jag får längta efter barnbarnen:-)

2012-11-03 @ 07:36:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback