Nu börjar ett minilov igen :)

Halloj halloj alla kära läsare! =)

Idag tog vi sovmorgon, så när klockan ringde och det var dags att göra sig iordning för att lämna Nicole på dagis, så sov allihopa fortfarande. Annars brukar vi vara vakna lååångt innan den ringer. Jag orkade inte att väcka alla och stressa oss iväg, så jag ringde till dagis och sov vidare, till 9!
Skönt, men nu är jag helt utmattad igen. Varför är jag så trött jämt!?

Idag har vi vart iväg på ärenden, ätit lunch med Mummu & Puua i Port73 och så köpte jag Nicoles första födelsedags present. När jag såg dom kunde jag inte hejda mig, dom bara skrek Nicoles och Vanessas namn!
(Eller nått sånt...)  Mummu köpte också något till dockan, något som jag hade tänkt att köpa, blir superbra!

Vi har vart hemma ett tag, men lill-smurfen har fortfarande inte gett upp och somnat ännu. Han hoppar över det ganska ofta nu, men han ligger ändå där i sin säng och sjunger och lattjar. Nu skäller han på nån.

Igår hade vi en jätte mysig dag. Efter att vi lämnade Nicole på dagis så gick vi på promenad istället för att gå direkt hem, som vi hade tänkt först. Puua ringde och så hamnade vi naturligtvis vid deras bakgård. Solen sken och det var varmt, så vi stannade kvar på lunch. Puua han rökte fisk och dom som inte åt det fick grillat korv, och så vattenmelon och glass till efterrätt. Danilo och Jonathan nattades i vagnen, dom var lagom trötta efetr att dom sprungit efter kråkorna hela förmiddagen. Vanessa satt och lekte i sandlådan och jag läste tidning bredvid och lapade sol, urmysigt.

Här kommer några bilder från dagarna som gått:)

Puua med en av sina bodyguards...

Nukke

Våra prinsessor

Besoliina (kärt barn har många namn)

Grabbarna försöker blåsa bubblor

Bessa Bus


Eftersom våran tripp till Mummu och Puua var oväntad så glömde jag kameran hemma, men dessa två bilder tog jag med mobilen:)

Vanessa och Puua har vart iväg på bus.

Det ska börja växa jordgubbar hos Mummu och Puua :)

Igår åkte jag och Andres iväg för oss själva. Bara han och jag.
Så skönt att bara umgås vi två och gå runt och hålla i hand, bara en sån sak kändes underbart och en evighet sen sist. Man brukar ju ha händerna fulla med barnhänder annars... Vi pratade om allt mellan himmel och jord och sen gick vi och åt tillsammans. Det behövdes verkligen! Sitta och njuta av god mat och av varandras sällskap, annars brukar det vara rätt så streessigt och man hinner knappt ens prata med varandra om allt på vardagarna.
När vi kom hem hade alla barnen somnat :)
Tack hjärtat, i love you!


Kommentarer
Postat av: -Santsu-

Voi että kuinka ihanaa! Ihanaa kun saitte olla kahdestaan. Se aina nostaa fiilistä.....



2012-05-16 @ 15:40:02
Postat av: Brassemamma

Trevlig dag! Underbart att komma iväg bara ni två. Sånt behöver man också. Även barnen mår bra av att föräldrarna vårdar sin relation. ;)

Kram

2012-05-16 @ 17:28:06
URL: http://brassemamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback