Mindre än 3 veckor kvar....

Minnie Mouse pics
Om mindre än 3 veckor fyller min älskade docka Nicole 4 år (!!!).
Fyra år...
Hon är så förväntansfull och stolt. Hon har redan planerat att när vi ska handla hennes presenter så ska hon vara hos Mummu. Och hon (och jag...) har skrivit en önskelista på vad hon önskar sig. Varje gång när vi vart i affären och hon har sett något hon tycker om, så säger hon "Det här önskar jag mig i present"...
Och Vanessa kommer efter henne och säger "Det här vill jag älska i present" Hahaha....

Japp, det är dags att börja planera inför hennes kalas snart.. Vi måste bestämma oss om hon och Vanessa ska ha ett gemensamt kalas nånstans i mitten av deras födelsedagar, eller om dom ska ha egna.
Jag tycker egna. Den 30 maj är en onsdag, så vi kommer att ha kalas för Nicole antingen helgen innan eller helgen efter. den här gången ska vi göra kalaset i två omgångar. Dvs. barnkalas först och efter får släkt och vänner komma. Det blir så mycket annars, och man hinner inte sitta och prata och umgås med alla.
Ska nog börja planera för gästlistan också... hon vill ju bjuda några av sina nya dagiskompisar också:)

När Nicole blir arg på någon av oss så får man höra "Du får inte komma på mitt kalas!"
Vi funderade ju lite på om man skulle ha kalaset på Lek Vegas, som hennes kompis Nea hade. Men om det är så många som kommer så drar plånkan iväg ordentligt...
Nähep, om jag inte ska ta och skriva inbjudningslistan nu då.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!

visst är de söta - hundvalpar :-)



ja alla är förkylda ännu, men lite bättre, det är bara Tobias som har lite feber.



såg ni skulle ha kalas snart. Grattis i förskott!

våra barn fyller ju år i november och februari och det är svårt att ha kalas då när vi och många andra är sjuka så vi har ett gemensamt kalas för båda barnen på busfabriken nu i maj.

det blir ett litet kalas, barnen har fått bjuda 3 barn var.

Ja det blir ju dyrt om man ska bjuda många barn på busfabriken lek land...fundera annars på att kanske ha discokalas på hyrt ställe eller äventyrsbad kalas, eller något annat om de vill bjuda fler kompisar nästa gång.

Oliver börjar ju skolan nu till hösten och får ju säkert fler kompisar då.

tror nog det blir egna kalas nästa gång.

Ska man bjuda de kompisar de leker mest med eller alla?? är alltid svårt det där. ska man ha en gräns på hur många barn de får bjuda?



ha det bra!kram från madde

2012-05-10 @ 14:40:35
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Helena H

Tiden bara springer iväg. Tycker jag nyss fick Linnea, och så fyller hon 15 i sommar! Hemskt ju. :)

Om jag var i er sits så skulle jag ha ett kalas till Nicole först och sen ett till Vanessa när hon fyller. Tycker man ska visa att det är just det barnets egna dag, och att bara den som fyller år får presenter. Men det är mina åsikter, alla gör ju som de vill. :)

Här är det ruggigt varmt ute idag, 20.5 grader fast det inte är nån sol....och imorrn ska det bli regn o kallare..knepigt väder.

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-05-10 @ 14:41:51
Postat av: Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Hej igen..

Jo det vart på en busshålls plats hehe.

Jag och Robban var i bilen o jag hade mer eller mindre panik o jätte ont..

Ambulansen var på väg o vi trodde inte den skulle hinna fram..

Den kom tack o lov... o från att den kom fram och fick ur mig ur bilen och in i ambulansen i - 27 grader och snö huua så tog det 4 minuter så var han ute,alltså från ambulansen kom fram till han var född så var det 4 minuter o allt där emellan med flytta från bil o allt tyckte man tog evigheter men 4 minuter var inte så länge haha,tänk om dom kommit 4 minuter senare då hade han varit född redan..



Det är nog min värsta förlossning hitils..vill inte vara med om det igen..



Förstår dig ,man önskar ingen detta o speciellt om det är för tidigt född oxå..huua..



Här är artikeln som tidningen skrev om oss hehe

Om du vill läsa..



ässh det gick inte att kopiera in men jag har det i mina länkar på vi i tidningen ..ler..



Ha en jättebra kväll



Mvh camilla



2012-05-10 @ 21:13:36
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback