Inför psykologi B kurs....

Häromdagen frågade min fina fina kusin Mikaela om hon kunde komma till oss i helgen och "sturea" något av våra barn i en timme. Det är en uppgift hon fick i sin kurs i psykolgi B, dom håller på och forskar hur ett barns beteende och annat påverkar dom från tidig ålder.
Så igår kom Mikaela, Jon och Lasse hem till Mummu & Puua där vi var hela gänget och spelade boule och tittade på hockey-matchen.
Lotten föll på Danilo, och så börjades det. Datorn var på och Mikaela iakttog honom och skrev upp allt vad han gjorde. För det mesta gick han bara runt och pysslade med allt möjligt och släppte aldrig sin bulle från handen... Haha, undrar vad hennes betyg för det här blir??
I´ll let you know...

Börtisarna


Alltid denna smultronmössa på när hon kommer till Mummu & Puua!



Jag skulle också vilja läsa psykologi...
Alltid varit intresserad av det, speciellt barnpsykoligi.

Hur påverkar vi våra barn i tidig ålder?
Ju mer kärlek och bekräftelse vi ger våra barn, desto MER självständiga blir dem, och inte tvärtom som alla verkar tro... Fick också höra att barn kan börja minnas först från 4 års-ålder? (något dom gick igenom i Mikkans kurs)
Jag som trodde att det var låångt innan det?
Men så var det också att saker som händer innan 4 års-ålder påverkar barnen jätte mycket, känslorna finns kvar, men dom minns inte? Och att de 2 första åren formar denna lill* människa för resten av dess liv.
Känns konsigt, tänk att Nicole (tex) inte skulle komma ihåg mig/oss alls, och vad vi har gjort....??


Vilket är Eran första barndomsminne?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande att man inte minns nåt innan fyra år? Men det kanske är lite individuellt? Min sambo tex minns när de bodde i ryssland..då var han två.. Men det kanske är tack vare bilder och så?

Jag minns iofs också från att jag var tre. Hur jag innan läggdags fick välja en napp ur skåpet. Jag slutade med napp runt tre enligt min mamma :)

Men det är spännande med psykologi!

2012-05-07 @ 22:27:49
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/
Postat av: mummu

Jag kommer ihåg när min mamma satte mig på köks bordet,jag var 4 år,och mamma sa, man kan inte

kamma ditt hår för det var så krullit,ondrar var är dem nu...hih.ha en bra dag,jag ska till tvättstugan.Pusssss.



2012-05-08 @ 09:03:16
Postat av: Hannah

mina första minnen är nog från ca 4års ålder. Sen vissa grejer som hände, som man nu kan se på bild, då kan jag minnas den stunden. Men före 4 år, inga minnen. :)

2012-05-09 @ 14:10:57
URL: http://honeybuns.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback