♥ Nicoles första dag av sitt långa SOMMARLOV !♥

Det blev lite ändrade planer. Jag och Andres pratade och bestämde oss för att Nicole ska få gå på sommarlov redan idag! Jag hade sånt dåligt samvete att hon gick till dagis medans vi var ute och njöt av vädret och hade skoj (fast hon ville gå dit igår) så när jag och Mummu gick för att hämta henne igår så frågade jag om hon ville ha sommarlov. Hon var sååå glad!

Så idag är första dagen av hennes sommarlov. Synd bara att vi inte fick något sovmorgon, för Danilo och Jonathan stod på sina sängar och ropade och pratade om att dom var klara. "Jag e klaaaar!" brukar dom säga.
Så dom två väckte hela tjejligan.

Igår när vi hade lämnat Nicole på dagis åkte jag och mina tre småttingar till Handen och köpte en liten pool att kunna ha hos Mummu och Puua.
Vi hämtade Nicole tidigare från dagis och så gick vi tillbaka till Mummu & Puua och badade, åt jordgubbar och meloner och bara njöt av vädret. Senare när Andres kom hade han med sig Nicoles nya sandaler och så gick vi til kiosken och köpte glass. Glass... Kommer ihåg när jag och mina syskon var små. Efter skolavslutningarna så gick vi alltid till centrum och köpte mjukglass, då visste man att nu var det sommarlov. :)

SOMMARLOV!!!


Vanessa fyller poolen med vatten

Jag och Bessa är dem första att ta en dopp :) (Grabbarna sover i vagnen bakom)

Hela gänget tar sig en dopp...

Mummu tar upp lite gräs och annats om också ville bada...

Vi önskar dig en jätte fin, roligt sommarlov, med en massa spännande och roliga äventyr!
Här under handduken sitter Vanessa och sjunger "Rollin in the deep" för fulla muggar. Tror att hela grannskapet hörde henne

Jag hämtade rutchkanan så dom fick åka ner i vattnet. Och med vilken fart!!!

Danilo med Emma

Tjejerna bakar sandkakor... och jagar myror.

Puua får blommor...

Vi äter glass =)
(Haha, kolla min frilla... men det bjuder jag på!)


Bilder tagna i veckan :)
(ni slipper undertexterna)



Nu ska vi äta frukost och ta ett morgonbad, bara tjejerna har ritat klart.

Men vi har inte bråttom nånstans för nu är det sommmaaaaarloooooov!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Åhh, så härligt!!!



Ska ni se på Loreen ikväll? =)

2012-05-24 @ 16:13:32
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Sv: Självklart blire´ Loreen ikväll! =)

2012-05-24 @ 19:23:41
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: sweetie

vilka härliga sommarbilder!!!

Mysigt!!!

2012-05-24 @ 20:58:42
Postat av: Nina

Oj,det var tidlig sommerferie!Her slutter skolene om en måned.Men barna våre må være i barnehagen helt til uke 29.

Da skal vi ha 3 uker ferie.

2012-05-24 @ 22:13:48
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Helena H

Ser så skönt ut med poolbadande barn. :)

Vi hade en jättestor filt/pläd under Linneas pool. Pläden var så stor att den gick långt utanför poolen, så att hon kunde kliva ur och ändå slippa få i gräs i vattnet. Har ett klipp på henne när hon tar sats långt från poolen o spinger i full fart mot den, och när hon kommer fram till pläden så stannar hon och torkar av föttern och sen hoppar i. Ser så kul ut. :) Liksom lite onödigt att ta sats om man ändå stannar innan ihoppandet. Hihi. Men hon slapp gräset iaf och hade ju kul och inte tänkte hon på det. :)

Önskar er en riktigt bra, skön och solig sommar med mycket bad,glass och glada barn.

Kram från Söderhamn

2012-05-24 @ 23:56:28
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback