Gårdagens bravader

Hej!
Och så var det fredag igen!

Vi har precis ätit lunch här hemma och så har jag slängt grabbarna i sängs för vila. Om jag känner lill-smurfen Jonathan rätt så kommer han att ligga och pyssla och snacka för sig själv där i över en timme innan han kanske, bara kanske ger upp och somnar. Tror han kanske att han är så stor att han slipper sova middag nu, när han fyllt 2 år...? Fat change.
Vanessa & Nicole sitter här på soffan och äter äpple och tittar på film, denna gång blev det "Trassel."
Det är deras grej, att äta nån frukt efter maten och koppla av med en film.

Vi har suttit i Nicoles rum och försökt fixa iordning deras Barbies. Dom verkar ju klart tycka att det är kul på något vis att klä av alla Barbies nakna, och så hjälper småbröderna till att ta bort deras armar och ben också.. som för övrigt verkar vara spårlöst försvunna?
Så det har vi försökt fixa till idag. Får se hur länge det varar...

Igår hade vi (jag) en riktigt jobbig dag. Ta mig inte fel nu, jag älskar mina barn mer än livet själv, dom är mitt allt, men igår hade jag kunnat sälja dom.
Alla fyra verkar vara i varsin trotsålder och dom testar mig så in i helsinki. (ett nytt ord jag anväder istället för svorord) Igår var det bara en massa gnäll, tjaffs, tjat, skikande, bråk, diva-fasoner, retande, busande, grinande, ännu mera gnällande, pipande.. Hela dagen lång. Om det inte var den ena så var det den andra, och därför kändes det som att det pep i mitt huvud hela tiden och jag höll på att bli tokig. Eller, jag blev tokig.
Och det skäms jag för idag, och har så dåligt samvete att jag skrikit tillbaka.

Idag vaknade dom på strålande humör, som om ingenting hade hänt, och själv känner man sig så tom och dum, och ledsen att det ska behöva bli sådär. Jag vet att det är OK att känna sig såhär ibland, att det blir jobbigt mellan varven men småbarn och en trött mamma, men... ändå känns det så fel.
Det är inte en tråkig, sur, skrikande, arg och tjatig mamma jag vill vara!
Och det är jag nu och jag är så arg på mig själv för det.

Men nu är det en ny dag, och jag ber om mer tålamod och energi.
Jag ska vara den glada mamman som dom förtjänar. Dom är det bästa som har hänt mig, och jag är för evigt tacksam till Andres, att vi har gjort det här tillsammans. Att han har gett mig det bästa som nånsin finns.

Min familj- JAG ÄLSKAR ER.


Kommentarer
Postat av: Margareta

Du är bara mänsklig! Orkar mer än de flesta utav oss. Jag tror det är viktigt att man visar alla sina känslor för barnen så länge man inte går över gränsen. Slår och så!Ha absolut inte dåligt samvete. Trevlig helg!

2012-05-11 @ 12:58:10
Postat av: Hanna

Ha inte dåligt samvete! Alla brister ibland.

Herregud, jag har två små ligister här hemma som driver mig till vansinne ibland, du har fyra! Jag är så imponerad av hur bra du klarar det :) Supermamman :)

Hoppas ni får en mysig helg hela familjen!

Kram

2012-05-11 @ 20:27:07
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Kära du, inte verkar det som de tagit någon skada?! Vet precis hur det känns och du beskriver det så bra med att man känner sig så "dum och tom", det är ju exakt så! Som tur är så är barn förlåtande och släpper gårdagen snabbare än vi vuxna som kan älta saker i oändlighet, särskilt när det är något vi ångrar.

Vad tror du om lite egentid? Kanske tillsammans med din man? Barnen verkar ju älska mummu och puua, kan de inte komma och bo hos er en natt så ni kan ge er iväg på något eget? Det är lättare sagt än gjort, jag vet!Jag har en son som är jämngammal med Vanessa och han har aldrig sovit utan mamma eller pappa(vi har varit borta var för sig dock) men snart är det dags för "sova borta-premiär" för honom och det ser jag fram emot, fast lite tomt kommer det nog va... Kram

2012-05-11 @ 21:02:13
Postat av: Helena H

Ibland behövs dessa hemska, tråkiga, jobbiga pestiga dagarna då allt bara är skit,rent ut sagt. Tror att om man alltid skulle gå omkring och vara de perfekta människorna så skulle man nån dag explodera utan förvarning, och då tror jag det skulle vara mycket värre. Nu är alla på dåligt humör (eller bråkigt humör) en dag och precis som du säger, så vaknar barnen dagen efter och allt är bra. Och då är det dags för oss vuxna att ta efter barnen och försöka ta bort det dåliga samvetet och ist tänka att man kanske lärt sig något och tagit ett steg framåt i utvecklingen, även om det inte direkt känns så just den trista dagen.

Tycker också ni ska försöka låta t ex mummu o puua ta barnen hos er ett dygn, ni kan ju sova i deras lägenhet medans, och bara rå om varandra. Behöver inte vara nå avancerat.

Nyttigt för barnen att bli van att sova med andra än föräldrarna.

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-05-12 @ 01:56:17
Postat av: Nina

Jeg blir ofte "gal!"Og jeg har bare to barn.Og jeg kan også kjefte osv og få dårlig samvittighet.

Ikke mange som innrømmer det,så tøft av deg å skrive det her på bloggen:)



Ha en fin helg!Klem

2012-05-12 @ 08:17:56
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: mummu

Ni kan åka till Helsingfors 36 timmars krysning jag kan ta hand om barnen hemma hoss er,de e lungt.Så beställ en resa NY.Du kommer att vara en nu mamma när ni kommer tillbax. :=)) älskar dig Satu du är bäst.

2012-05-12 @ 19:10:41
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback