-Tatuering-

Jag har varit sugen på att göra en tatuering jätte länge.
Jag har funderat och tänkt på vad jag vill göra och vart jag vill ha den.

Nu vet jag ungefär vad jag vill ha, jag har skickat över stafettpinnen till min storebror Stefan "Stefu" för han är såå grym på att rita och designa.
Jag vill ju ha en tatuering som är personlig, som verkligen betyder något för mig.

Vad tycker ni om tatueringar?
Har ni några?
Skulle ni vilja ha? I sånt fall VAR och vad?
Skulle ni kunna tänka er att t e x skriva in ert respektives namn?


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har några stycken.Bland annat mitt namn på foten, Neos namn och födelsedatum, mitt och Neos kinesiskateckan så nu är planerna att få dit tjejerna också.Jag har spånat sen dom föddes men inte kommit på nått bra än.

2012-05-09 @ 14:19:53
URL: http://www.sofsan.se
Postat av: Ellie

Hej,jag har 6stycken tatueringar,de första 4 betyder inte nåt alls utan gjorde de när jag var 16-18 år mest för det var "tufft" då.. när jag fick barn så tatuerade jag in hans namn på insaidan av handleden, några år senare kom barn nr två, även hennes namn kom på andra handleden...dessa två tatueringar betyder mkt för mig,nu har barn nr 3kommit,så senare i år kommer ännu en namn taureing,vart exakt den ska sitta har jag inte bestämt ännu... jag personligen skulle aldrig tatuera in min partners namn,men det är ju upp till var och en hur de vill göra...blir spännande att se vad det blir för tatureing för din del..

2012-05-09 @ 15:22:03
Postat av: Taru

Tycker du ska fixa en ;) Det är snyggt... om den sitter på rätt ställe :)

Jag har en på sidan av magen och ska göra en på övre ryggen också..

Vart ska du ha din? Nyfiken!

Tycker inte man ska tatuera in sin mans/sambos namn.. för helt ärligt så vet man aldrig.

Men såklart gör ju alla som dom själv vill :) Hur mår ni annars?

2012-05-09 @ 15:45:16
Postat av: Therese - lotusmamma

Jag gillar tatueringar, har två själv och längtar tills nästa kommer. Fast jag är lite sådär att det måste "kännas rätt". Motiven mognar fram i mitt sinne och även plånboken... =) För mig har det precis som du skriver varit viktigt att det verkligen betyder något, mina tatueringar speglar lite av min egen livsresa. Jag undrar hur jag kommer se ut när jag dör... hihi!

2012-05-09 @ 16:00:51
URL: http://lotusmamma.se/blogg
Postat av: Karolina Nordling

Samma här... Namn på barnen kanske...

2012-05-09 @ 16:39:32
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Camilla

Hej.

Har 4st tatueringar på mig än så länge.

Har precis bett min kompis rita upp mina barns namn - samt ett hjärta med min mans första bokstav i som ska tatueras i 3oårs present :)

Ska boka tid nu inom ngn vecka.



/Camilla

2012-05-09 @ 17:08:32
Postat av: boosse

Jag vil absilut ha men får aldrig tummen ur rumpan :)



Jo tack det är allt bra, jag är bara så sjukt trött!

2012-05-09 @ 18:22:28
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Marie

Tatueringar är fina, och om det har ett budskap eller att det betyder något, folk som har fullt med tatueringar tycker inte jag är fint, men själv så är jag inte så mycket för tatuering och skulle inte vilja ha en heller, men det finns väldigt många fina tatueringar och de som kan tatuera är verkligen duktiga. Kram

2012-05-09 @ 18:47:18
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej

TAck , ja bebis kläder med öron är så sött!!!

Jag vet inte riktigt vad som ligger i magen, har större känsla för flicka denna gång o även drömt 2 gånger, sen önskar jag mig en dotter ju, men med Benjamin drömde ja om att ja födde en pojke o ficke n pojke men trodde flicka då med, denna gången känns flicka mer "rätt" som att de är en flicka. Men jag har ingen aning, dem flesta som gissat tror på pojke då dem kollat på magen o så.



Jag är i v 20 nu, så nu är de halva biten kvar:)

jag vet inte riktigt när vi berättade, mamma berättade tidigt typ v 7-8 sa hon b mamma har bebis i magen o ja förskte förklara i v 10 när vi va på ultraljudet , o han fick se bebis i magen, men han drar bara upp sin egen tröja o pekar på sin mage, så jag vet inte om han "fattar" vad man menar.. Tycker han är för liten för att förstå...



Ska föklara mer sen när bebisen börja sparka o magen blir större o så, så kanske han förstår mer:)

2012-05-09 @ 19:17:33
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker det är snyggt med tatueringar, speciellt på killar ;) Dock får det inte va för mkt av det. Jag har två stycken, en på vaden(kanin som min syster ritat) och en på underarmen(min sons namn) och mer ska det bli. Nacken(stjärna eller mitt namn) insidan på båda vaderna(mamma o pappa) och sen en stor blomma på axeln med syskonens namn på...

2012-05-09 @ 20:17:46
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

jag har 4st än så länge och fler kommer det att bli =)

jag har tatuerat in mitt å marcus datum som vi blev tsm :p

2012-05-09 @ 20:24:26
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: mummu

Tatueringarna är välligt personliga,man måste värgligen veta vad man vill ha,att man inte ångrar det när man blir äldre,,,så.....

2012-05-09 @ 20:44:10
Postat av: Margareta

Eftersom alla är så positiva måste jag hävda motsatsen. jättefult! Svenskar är de folk i världen som tatuerar sej mest efter naturfolken!!Placera den/de i så fall så att du kan dölja den om du skulle vilja.

2012-05-09 @ 21:05:00
Postat av: Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Hej hej

Allt är bara bra här..börjar kännas lite tungt nu,svårt att sitta o böja sig hehe..

Men det är fortfarande ok än så länge..ler..



Jo det är ca 8 veckor kvar beroende på när/om jag får igångsättningen.

Det blir antingen i slutet av juni eller i början av juli isåfall..

Jag får igångsättning för att jag inte hann in till förlossningen med Robin,så han föddes på en busshålls plats..

Vi har 22 mil enkelresa till förlossningen,så det tar nästan 3 timmar att åka dit.



På Sophie den minsta så fick jag igångsättning och det tog bara 1 timme efter att dom fick igång värkarna så var hon ute,så då får jag förhoppningsvis igångsättning denna gång med..



Mina märken på bena kallas åderbråck,man kan få sånna om man svullnar mycket under en graviditet o det har jag nog gjort då jag gått upp 13 kg redan ..huua..

Tyvärr är det nått som aldrig går bort..



Hoppas ni får en bra kväll :-D



Mvh camilla

2012-05-09 @ 21:50:45
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Brassemamma

Man ska ju aldrig säga aldrig men när det gäller tatueringar så säger jag nog aldrig! ;-) Det är verkligen inte min grej, men det kan vara snyggt på andra människor. Det ska bli spännande att se vad din bror ritar! För visst kommer du att visa det? ;-)



Sv. Jag satt i rullstol de sista 4 månaderna av graviditeten och 2 månader efteråt pga svår foglossning. Nu är jag äntligen rullstolsfri och det är helt underbart!!!



Kram

2012-05-09 @ 23:06:44
URL: http://brassemamma.blogg.se/
Postat av: Helena H

Jag tycker det är fint om man har nån tatuering som har betydelse för en. Inte fint när man har massor över hela kroppen.(fast det finns undantag, de som gjort så att alla tatueringarna hör ihop)

Barnens namn är fint och när de tatuerar in bilder på barnen är också jättefint. Skulle själv vilja ha linneas namn och en bild på henne.

Men skulle aldrig ta med partnerns namn, utifall det tar slut.

Kram från ett grått o regnigt Söderhamn

2012-05-09 @ 23:25:38
Postat av: Tanna

Jag har 3 st. Men ska göra en till som kommer bli den "viktigaste" nämligen Jax fotavtryck när han föddes v 31. Och hans namn och datum. vet bara inte riktigt vart jag ska ha det än... Men det kommer bli fint ! kram

2012-05-10 @ 09:08:09
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback