Kalas funderingar

Danilo och Jonathan fyller 2 år 8 april. 2 år redan!
Sitter lite och funderar på hur vi ska göra med deras kalas, vilka vi ska bjuda osv.
Vi har alltid haft barnens kalas i en lokal som vi hyrt, med den här gången ska vi ha kalaset hemma.
Ska liska ut vad dom "önskar" sig i present sen

När jag pratade om grabbarna födelsedags så började Nicole sprida sina egna funderingar och önskemål och allt som hon vill ha present och hur hennes kalas ska vara och vilka som ska komma.
Hon fyller år 30 maj, så hon får fundera vidare...
När jag frågade vad hon önskade sig i present så sa hon snabbt och vältänkt:
"Alvedon till Jonathan!"
Haha, som om det var det självklaraste. Undrar vart hon fått det ifrån?  Det var en fin önskning ialla fall!

Varje år, (eller ja, det är ju bara 2) har Nicole och Vanessa firat sina födelsedagar på samma dag. Dom fyller 1 månad efter varandra, så vi har slagit till med gemensamt kalas för dom någonstans i mitten av bådas födelsedagar, men jag funderar hur vi ska göra med det i år... Ska dom ha egna eller gemensamma... Hmm... Såklart har vi firat dom på sina alldeles egna dagar också, men själva stora kalaset med vänner och släkt har vart gemensamt. Som sagt är det ett tag kvar dit, så vi hinner bestämma oss sen.

Nu på söndag fyller min brorsdotter Emma 10 år (!!!)
Jag kan verkligen inte förstå att det har gått 10 år sen hon kom till världen.
Mitt första syskonbarn.
Jag kommer ihåg det som igår, när jag följde med Anna och Stefan till sjukhuset och tog kort på Anna som hade värkar, hihih =)
lördag ska hon ha kalas, och hennes önskemål är såklart KLÄDER. Klädtokiga tjejer i denna familj/släkt.

Vanessa & Nicole också, så klädmedvetna divor... Speciellt Nicole. Kvällens höjdpunkt för henne är att ta fram morgondagens kläder... och dom måste ju matcha. Såklart.
Hon gillade inte alls sin gula Mimmi tröja som hon fick ha på sig idag, för hon tyckte inte att den passade med hennes lila byxor!?? Livet för en 3-åring är tufft..
Och Vanessa vägrar att ha på sig mjukis byxor, det ska bara vara tights eller helst klänningar.

Än så länge är det ändå jag som bestämmer vad dom ska ha på sig, men jag vågar inte ens tänka på hur dom är när dom är tonåringar...

Vad tycker DINA barn om kläder?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Hittade din blogg och tänkte bara fråga en sak. Jag hittade ingen mailadress jag kunde nå dig på, därför frågar jag här :-)



Jag undrar om du skulle vara sugen på att vara värdinna för en me&i-träff? Om du vill veta mer om kläderna eller vad det innebär att vara värdinna så kan du läsa på www.meandi.se.



Om det verkar intressant så kan du kontakta mig via mailen eller bloggen, och om du inte är intresserad ber jag om ursäkt, så kan du radera kommentaren :-)



MVH Jessica

2012-03-14 @ 18:54:23
URL: http://jjessica.webblogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Ja det blir många kalas! ;)

Och kläder, de är medvetna allihopa tom Dewin...

2012-03-14 @ 19:08:10
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Hannah

Kan inte se att du skrivit nåt om vad vårdcentralen har svarat?

2012-03-14 @ 20:29:27
Postat av: -Santsu-

Meillä tytöt on niiiin vaate diivoja ja rakastavat shoppailla...haha äidin tyttöjä! Mutta minä kans päätän viime kädessä... Ei liian paljastavia vaatteita esim. Mutta onneksi tytöillä on tosi hyvä maku.

Meillä on kans nyt viikonloppuna 2vee juhlat. Meidän Jules täyttää sunnuntaina myös!

2012-03-14 @ 21:30:44
Postat av: Karin

Ja de är någ typisk tjejer,

-Mamma de marchar inte ;) Sen går de bra att ha olika sockar :P

Så länge de är hyftat bra val av kläder får de välja själva här. Visst ibland får man gå in o rätta dem lite. ;) Storebror tar oftas på sig de jag läger fram han har inte alls de intresset. Lillebror säger inte så mycket än om mitt klädval....

2012-03-15 @ 20:45:49
URL: http://minbebis.com/blogg/mammakarin/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback