♥ Satu Svarar ♥

Halloj alla där ute!

Fick många kommentarer ang. grabbarnas rakade hår, och visst blev jag lite förvånad, men jag har skakat av det nu. No hard feelings! Folk får tycka och tänka som dom vill, men i slutändan är det ändå vi föräldrar som bestämmer hur vi vill ha vårt barns hår.

Helena om En massa massa utelek:
Så härliga utebilder. :)
Blir avundsjuk på alla "era" fina lekparker och bra skogar att vara i. Här är det jättedåligt med sånt.
Tycker det ser ut som att pojkarna håller på och växer om sig, börjar bli stora som systrarna. :)
Tänkte bara fråga också om Vanessas humör ändrat sig nå efter hon fått glasögonen...kan ju vara synen som gjort att hon inte riktigt orkat hålla sig på bra humör ibland. Fast kan ju också bara vara så att hon har mer humörsvängningar än de andra. Man är ju olika. :)
Kram från Söderhamn
SVAR: Helena, jag älskar dina kommentarer, blir alltid lika glad när du skriver och jag gillar verkligen när du skriver om er vardag också. Känns som att du känner oss på något sätt, med dina frågor och så.
Vi har också pratat jätte mycket om Vanessas humör efter glasögonen, och vi tycker faktiskt att hon har lugnat ner sig betydligt efter att hon fick sina glasögon. Tycker så synd om henne som haft så dålig syn utan att vi vetat om det. Jag hioppas nu att ingen ska reta henne för glasögonen, men som du sa, nu är det allt vanligare att barnen har glasögon, och Vanessa är ju tuff. Samtidigt som hon har lugnat ner sig mycket så har hon sina "dagar", precis som alla andra ;-) Hur mår ni?

Mummu om Lördag och mello finalen:
Jag tror att Sverige o Loreen kommer att vinna hela skiten,fast jag har inte hört Finlands bidrag,så man vet inte...hih.
SVAR: Haha, ja Finland är ju känd för sina grymma vinnarlåtar. Eller inte. Hahahah!!!

 -Santsu-
om Små munkar! :(:
Toivottavasti et pahastunut mun kommenttia!! Mutta kuten sanoin jo edellisessä kommentissa niin pojat on niin suloisia oli niillä hiuksia tai ei!
Ja varmasti pojatkin tykkää kun ei tarvitse pestä hiuksia!!
SVAR: En todellakaan pahastunut!=)
Kyllä isäntäki huomas että vähän liian lyhyeksi ne meni, ja vielä kun niillä on niin vaaleet hiukset, niin näyttää vielä hassumalta. Mutta on ne jo alkanut kasvaan ;-)
Miten te voitte???
Kirjotan mailia sulle illalla ;)

Has
om Fortsättning på våran fredag:
Är Andres dotter tsm med Felicia och Devins pappa? Träffades dem genom dig och Andres?
SVAR: Japp, det är dom... Ja, dom träffades nog via oss, eftersom alla umgicks med alla då.

************************************************************
Sådärja, Nu hoppas jag att jag inte har glömt någon? Hojta till i sånt fall...


Kommentarer
Postat av: mummu

Alltså, som jag sa till dig satu, så tycker ja o pua att Bessa har blivit mycket lungnare,o sen när vi alla var och åt ,så sa Aatu att Bessa har blivit mycket lungnare,tänk om det beror på att hon ser bätre,min lilla älsklig Bessa,världens sötaste tjej, med sina finaste glasögon,jag älskar dig, o din familj. Rakastan.

2012-03-13 @ 20:21:43
Postat av: -Santsu-

Mummu: suomen kappale on ihan kaunis mutta se lauletaan ruotsiksi. Luulen kyllä että Ruotsin ehdokas voittaa Suomen mennen tullen.... Auts... Sanoinko mä tuon ääneen.... No,jääkiekossa en sitä myönnä!!

2012-03-13 @ 20:47:05
Postat av: Helena

Hej Satu.

Känner ibland att jag kanske ska låta bli att kommentera så mycket, men kan inte låta bli. :) Känns nästan som att du skulle kunna vara min syster eller bästa vän som man inte träffar så ofta och därför följer bloggen för att följa vad som händer i er vardag. :)

Angående Vanessa: Nackdelen med småbarn är väl att om de t ex har dålig syn, så kompenserar de det med annat, så att det inte är så lätt att märka. Ha inte dåligt samvete för att ni inte märkt nå, var glad ist att det kom fram nu så hon slipper dåliga synen. Tänk vad hemskt om de inte märkt det förrän hon börjat skolan.... Och hon är så fin i glasögonen. :)



Med oss är det bra för tillfället. Känns som att man bara går o väntar på att få magsjukor o förkylning för "alla" har det här.

Vi väntar på att det ska bli helg igen för då ska vi till Linneas pappa(särbon) och kolla när deras by möter grannbyn i hockey nere på isen på sjön. Ska bli riktigt kul. :)

Håller också på att klura ut vad vi ska göra i sommar...har du några tips?

Ha det bäst.

Kram från Söderhamn

2012-03-14 @ 00:55:52
Postat av: mummu

Santsu, ajattele etten ole koskaan sua tavannut ,mutta jotenkin sinun kirjotuksasi,olet tullut minua ja puuakin tosi lähelle,luulen että olet tosin ihana äiti ,lapsillesi,ja muille ihmisille, josta sinä pidät.Ollaan enkeleitä toisillemme.Pidä huolta itsestäsi. Kram.

2012-03-17 @ 23:22:59
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback