Dagis tankar

Nu är det bestämt. Nicole ska börja gå på dagis 25 timmar i veckan, istället för de 15 hon går nu.
Snart ska hon börja gå från 9-14 varje dag.
Känns bra faktiskt, mest för hennes skull.
Jag ser hur mycket hon tycker om att vara där och hur mycket hon har växt. Hon vågar så mycket mer nu, hon vågar ta för sig. Hon är ju fortfarande familjens blygis, men hon vågar nu hon också.

Jag vet att jag har skrivit att varför ska man lämna sitt barn på dagis om man ändå är hemma med syskon,
men nu gör jag det för hennes skull. Så att hon kommer in i den här sociala biten, komma iväg på egna äventyr och få mer självförtroende utan att ha sin mamma hack i hälarna hela tiden.
Jag kom i mål med henne, dvs att jag fick ha henne hemma med mig tills hon var 3 år, då tyckte jag att det var en bra ålder att börja i förskola.

Hon har ju gått från 8-11 varje dag nu och det har väl gått sisådär.
Det har vart jobbigt ibland att behöva vakna till väckaklockan nu nr alla barnen äntligen velat sova lite längre, och sen skynda till dagis med hela bunten till 8. Nu bor vi ju så nära man bara kan, men ändå. Och hämta henne klockan 11 när allt det roliga ska börja? Njaa...

Hoppas att dom här tiderna passar henne... Hon är så himla glad nu varje morgon när hon ska till dagis, dom har ju skapat sig ett litet tjej-gäng där nu, dom är så gulliga!

I augusti börjar lilla syster Vanessa också.
Stackarn längtar och hade helst velat börja igår.
Men nu är det ju inte sååå långt kvar tills att sommarlovet börjar heller! =)

Vi får se hur länge jag kan vara hemma med Danilo & Jonathan. Tänka sig att dom fyller 2 år om 10 dagar!??
Galet, jag vet.
Jag har skickat iväg inbjudningarna, vi får se hur många som kommer. =)

Nu svamlar jag bara, här får ni några bilder istället:

Schyst sittplats...


Och vilken stil!


BUS!


Jag och min lilla älskling



Hörs imorn, jag blir ju aldrig kvitt denna trötthet!!!


Kommentarer
Postat av: Catharina - Mamma till Lily!

sv: Jajamensan på Lördag går flyttlasset! :) Tar lilla familjen och sticker ner Söderut :) Min fästman är redan där så nu är det bara vi som saknas, haha!



Ååh den ska jag ladda ner!! :)

2012-03-29 @ 21:41:04
URL: http://catharinabrunfelter.blogg.se/
Postat av: Tanna

Oj vad tiden går. Kommer ihåg när jag började läsa din blogg, när dina pojkar föddes. Vi höll på med babymaking och allt kändes bara så jobbigt... Och tänk att idag har vi gullungen Jax !

Hur länge har du varit hemma nu ? Ska du börja jobba ? När ? Jag räknar dagar och hoppas jag kan vara hemma till januari, vill inte lämna Jax när han fortfarande är så liten. Kram !

2012-03-29 @ 21:47:18
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Helena

Låter skönt att ha lite längre dagar på dagis, annar hinner ni ju bara hem innan ni ska dit o ämta henne igen...blir lite hattigt.

Och känner ni för det så är det ju bara att ta ledigt en dag eller två ibland. :)

Så skönt att hon trivs på dagis nu och har fått egna kompisar.

Kan tänka mig att det kommer bli jättetomt hemma hos dig när båda tjejerna är på dagis sedan...fast bra att du kan göra saker med bara pojkarna också. :)

Hoppas allt är bättre med dig.

Massor av kramar från Söderhamn

2012-03-30 @ 00:43:09
Postat av: erika

Det kommer att bli jätte roligt för Nicole att få vara på dagis lite mera. Det är så konstigt att det skiljer sig hur många timmar man får ha barnen på dagis, beroende på var man bor. Här får vi bara ha dem 15 h i veckan.

Underbara bilder som alltid! kramar

2012-03-30 @ 07:40:47
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback