............Blaha blaha blahaaa.......

Här sitter jag och babblar med mitt kaffe framför mig.
Tisdag idag!
Längtar redan efter Desperate Housewifes ikväll!

Har har vi det lungt och skönt. Danilo & Jonathan ligger och sover, denna vila gick ganska smärtfritt till och dom somnade ganska så snabbt.
Puua kom på morgonen, Mummu hämtade Nukke från dagis och sen kom hon upp och hämtade med sig Puua och Vanessa och sen gick dom hem till dom hela bunten.
Nicole har längtat efter att få gå hem till Mummu, umgås lite och titta på Muumi filmer.
Jag ska dit när grabbarna har vaknat.
Här hemma har vi förberett för kvällens middag, gjort lite storkok så man slipper tänka på vad man ska äta hela tiden. Det är bara att ta fram sen och värma. Me like!

Jaha, vad mer är nytt?
Idag gick vårat fina glasdörr sönder till vårt sovrum. Vi vädrade inne i vårt sovrum och hade balkongsdörren öppen, så det blev korsdrag och sen hördes värsta smällen, fönstret i vårt sovrum öppnade upp och sköt igen dörren, och det var glas överallt. Som tur var ju Puua här och hjälpte mig, på det viset kunde vi får bort allt glas och hålla barnen borta från allt splitter. Jag har aldrig förstått varför nån ens vill ha glasdörr till föräldra sovrummet? Haha...

Jag tänkte börja lite med att läsa teori till körkort. Bara på skoj sådär, här hemma. Gjorde ett teori test på nätet (utan att plugga eller nått) och blev 5 poäng från att bli godkänd. Vissa av frågorna blev jag inte alls klok på. Vadå boggi vikt, netto vikt, och alla utsläpp och avgaser och reaktionssträcka och allt under motorhuven och what not. Måste kanske plugga lite också, haha... Skulle ju vara riktigt nice att ha eget körkort i framtiden. Skulle nog underlätta en hel del. Just nu klarar jag mig väldigt bra utan, jag har allt jag behöver i närheten, och så åker ju bussen precis härifrån och jag åker ändå gratis med vagnen, wohoo! Det som faktiskt är bäst är att Nicoles dagis är alldeles bredvid så man slipper tänka på hur man ska ta sig dit varje dag.

Guu va det blåser ute! Jag har en massa fönster öppna (älskar att vädra) och jag hör hur vinden drar med sig trädtopparna. Men kallt är det ju inte :) Tänkte faktiskt ta och lämna min svarta vinterjacka i källaren, känner att jag är klar med den för denna vinter. Den är helt förstörd...

Idag ska min kära storasyster ta med sig frans och brynfärg hem och fixa till mitt face! Är riktigt trött på den nu. Tänk er själva att ha samma face dag in och dag ut. Inte konstigt att man tröttnar.
Lite färg vill man ju ha utan att behöva sminka sig som en clown varje dag!

Haha, vad jag babblar på om tråkigheter!
 Har ni somnat?

Grabbarna älskar att gunga och blir jätte arga när dom ska bort.


Den här bilden fick jag från Mummu precis!
Dom håller på och gör muffins!


Kommentarer
Postat av: mummu

Nukke ville inte smaka,men bessa tyckte att, va gott mummu finss det mer hih..

2012-03-13 @ 20:10:34
Postat av: Catharina - Mamma till Lily!

Så himla fina ungar!! Kan du inte berätta hur det blir sen med bryn-färgerna och vilka du använder? Har velat testa jättelänge men hört att man inte får nåt resultat, men de kanske bara använt fel färger? :)



Kram!

2012-03-13 @ 21:56:49
URL: http://catharinabrunfelter.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback