Tisdagen i bilder

Ligger efter med bloggandet igen, jag får inte in allt som jag skulle vilja skriva, bilderna som jag vill dela med mig av kommer lite huxflux. Men man kan inte göra allt. Dom kommer, och här kommer lite från tisdagen.
(Har uppdaterat efter det, ni hittar det på inläggen under)
 
Min kusin Noora hennes kille Antti och lilla Aleksandra (som fyllde 5 månader idag!) kom förbi och spenderade hela dagen med oss.
 
Dagen gick, barnen sprang runt och lekte. Det är så härligt att se att alla kusinerna leker så fint ihop och verkligen tycker om varandra. Sammanhållningen dom har är helt otrolig.
Det kunde ju ha varit helt annorlunda, dom kunde ha avskytt varandra, bara för att man är familj/släkt så betyder det inte automatiskt att du alltid kommer överrens med den personen, eller gillar att umgås och leka med varandra, så här har vi haft tur. Det tycker vi alla när vi ser hur dom är mot varandra.  Priceless.
 
Min "stora" lilla tjej, min Nukke.
 
Lilla Aleksandra med sin pappa Antti
 
Alla vill så gärna pussa och hålla henne...
 
Jonathan och Danilo ligger och sover tillsammans med sin syssling Aleksandra
(heter det pyssling eller sysslig- när mammorna är kusiner?)
 
Puua kom på att vi ska plocka körsbär, jag hämtade hinken och han stegen och så ut och plocka.
Puua och Jon fick stå för klättringen, Jon stoppade nog fler i munnen än i hinken (?) Hihi...
Puus tappade hela hinken på marken, så där mosades en massa körsbär. (Och så undrar man vart barnen fått sin klantighet ifrån?) Nicole och Dewin var där och åt dom som ramlat ner på marken.
 
Vanessa lånar ofta min mobil för att lyssna på musik på youtube. Andres har hjärntvätatt henne på skoj om att Thorsten Flinck är så jäkla bra, och så sjunger han låter med sin vackraste röst, så Bessa vill lyssna på den låten jämt och så sjunger hon med. På bussen häromdan sa dom högt att dom älskar Thorsten Flinck! Gissa om folk hade svårt att hålla sig för skratt. Hmm, ja... bra idoler mina små tjejer har??
 
 
Felicia & Emma ser på...
 
 
 Baby Aleksandra och mamma Noora
 
Såhär pigg och glad var Kockis när han hade vaknat... Gullunge!
 
 Jonathan hittade direkt till Puuas famn där han satt och åt körsbär.
Grabbarna är superduktiga på att spotta ut kärnorna!
 
Våran lilla skitfia :) Hon har ätit några körsbär, vilket kanske syns? Älskar Dig Bessa!
 
Stefu & Aleksandra
Jag tycker att han passar bra med bebis i famnen, visst tycker ni också det?
(Kom igen allihopa- håll med mig! Jag försöker få dem igång med mer babyverkstad så det blir fler småtting kusiner!)
 
Grabbarna bus!
 
 
Och igår (onsdag) sa vi alltså hejdå till Noora och hennes lilla familj, då dom åkte tillbaka till Finland.
Dom skulle komma tillbaka om c. 2 veckor igen.
Vi tog ett litet "Hejdå-kort", synd bara att Nicole tok-vägrade att vara med på bild....
 
 
Hittade också denna bild när jag tömde kameran....
 

Kommentarer
Postat av: Becca

hej, min mammas kusins barn är jag tremäning med,,

2012-07-26 @ 18:46:31
Postat av: Madeleine i CA

Jag va inte på ultraljud, hon lyssnade bara på bebisens hjärta. Så hon gissade att det är en kille pga hjärtljuden. Vi ska inte ta reda på könet den här gången, ska bli en överraskning. Ska på UL i Augusti.. ååh ska bli spännande, e ju de bästa på hela graviditeten :D

2012-07-26 @ 19:14:48
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Marina

Å så fina bilder!:)

2012-07-26 @ 19:31:48
URL: http://allaminahjartan.blogg.se
Postat av: Helena H

kusiners barn blir tremänningar, o deras barn blir fyrmänningar. :)
Håller absolut med dig om att Stefu o Anna ska skaffa en liten sladdis. ;)
Tycker det verkar väldigt mysigt där Mummu o Puua bor med trädgårdsland (för visst var det massa små trädgårdsdelar med bär o grönsaker o så där. eller har jag fattat fel?)o fruktträd. Jättemysigt!
Hoppas ni njuter av solen o värmen. :)
Ha det bäst.
Kram från Järvsö(Söderhamn)

2012-07-26 @ 23:52:58
Postat av: Nyfiken bloggläsare

Jag tycker att ni har så vackra barn! Verkligen jätte fina allihopa. Är fascinerad över Danilo och Jonatan, kan du inte skriva lite om dom, hur dom är, är dom lika, hur skiljer ni dem åt osv osv?

2012-07-30 @ 14:03:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback