Soliga lördag

Denna lördag har vi tillbringat hos Mummu och Puua.
På förmiddagen åkte vi till Coop för att handla lite att grilla samt barnen fick varsina lördags godispåsar.
Vädret har vart kanon, jätte varmt och soligt, framåt kvällen började molnen komma, men absolut inget att klaga på.
 
Puua hade tagit fram poolen där vi alla har badat. Vanessa och Nicole har mer eller mindre badat hela dagen.
Danilo och Jonathan har sovit ute i vagnen, vi har grillat, ätit gott, umgåtts och haft en lugn och skön dag.
 
Ni såg att en video kom upp med Nicole och Vanessa tidigare?
Jag fick äntligen videofyme att fungera, den har strulat så mycket med det för mig, efetrsom det har behövts en uppdatering på min telefon som jag inte kunnat fixa, förräns för några dagar sen- så nu dyker det upp videoklipp lite då och då! Filmade också grabbarna när dom satt bredvid varandra och åt sitt godis, men den kunde inte laddas upp? Hmm...
Syrran var förbi där också en snabbis, sen skulle hon åka till Trosa igen, hon har ju precis köpt stuga där och fick nycklar dit i fredags. Dom håller på och river allting där nu, för att bygga nytt, bygga rätt. Mysigt!!!
 
Här kommer lite bilder från idag!
 
Grillmästaren
 
Andres slängde i Puua i poolen också, han tyckte väl att Puua behövdes svalkas av, så bakis som han var efter igår...
Det blev visst sent för vissa igår?
 
Sen blev tjejerna så ivriga att dom styrde upp en egen kupp- att få in Mummu!
 
"Kockis" njuter av godis och flirtar lite emellanåt..
 
 Puua med sina "bodyguards"
 
Sen hittade Andres en liten fågelunge i buskarna, den var skadad och kunde inte flyga.
Eftersom katterna ute håller koll på alla skadade djur, väntar bara på ett tillfälle att attackera så tog Andres upp den...
 
När han tänkte lägga ner den så ville jag hålla den, jag ville t om ta hem den, sköta om den så den blir frisk. Den låg i min hand helt lugn och sen började den gapa, kippa efter luft, och sen dog den där.
Usch... Vi begravde den och sjöng för den. Stackars lilla fågel... (Alla som rörde den tvättade händerna ordentligt!)
 
Jonathan älskar att sitta på pappas axlar!
 
 
Nu är det dags att stänga av datorn och inta soffläge ;-)
Jag har en massa massa bilder att dela med mig av, men det får bli imorgon.
 
Hur har ni haft det?

Kommentarer
Postat av: Tanna

Mysig dag ni haft ! Vi har haft mnoster på besök här och gått en prommis. Kul och träffa er idag !

2012-07-28 @ 21:43:28
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Postat av: Helena H

Åh vad sorgligt med den lilla fågeln... :( Skönt att den fick dö i trygghet i dina händer, ist för i ensamhet. Naturen är inte alltid så mysigt när sånt här händer.
Kram från Järvsö(Söderhamn)

2012-07-28 @ 21:46:15
Postat av: Nina

Stakkar lille fuglen.Men da døde den jo i din hånd,det var nok trygt for den:)

Fine bilder:)Jeg syns at Vanessa og Puua har noen likheter:)

2012-07-28 @ 22:21:02
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Mummu

Jätte kul hoss karos mökki, och panelen på taget är klard, snabba ryck😘

2012-07-29 @ 19:16:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback