♥ TACK ♥

Tusen, tusen TACK för alla fina kommentarer och gratulationer kring våran stora nyhet!
Det värmer verkligen!
 
Vid första ultraljudet som jag var på, för att fastställa hur långt gången jag var, eftersom vi inte hade en blekaste aning, jag har ju ätiti p-piller, så det hela kom som en smärre chock för både mig och Andres. Och så ville dom se hur många som bodde i min mage, efterom jag har tvillingar sen innan. (Det är EN bebis!)
Iaf så fick jag ett datum, och i torsdagens Ultraljud flyttade dom tillbaka mig några dagar, så idag sägs jag vara i vecka 12 + 0. (Fast dom mätt bebisen till över 6 cm (mätt från huvud till rumpa), vilket är stort för den veckan (?)
Hursomhelst så får man ett bättre datum när vi ska på RUL (rutinultraljud) i nästa månad.
 
Ni undrade hur det känns?
- Nu har man ju hunnit smälta allting, så jag är superglad, skit rädd, lycklig, orolig, förväntansfull, ja allt på en och samma gång!
Trots att vi sett babyn så känns det fortfarande overkligt. Ska vi verkligen få en bebis?
 Det känns jätte bra.
 
Men fysiskt är en annan sak, haha... Detta förklarade ju varför jag var sååå jäkla trött innan jag ens visste att jag var gravid. Det är helt sjukt hur slut på energi man känner sig, fast man precis vaknat. Det är ju inte så att man kan välja att ta en liten tupplur när man känner att man behöver det. När man har fyra små barn att ta hand om så är det full rulle från tidig morgon till kväll. Och denna illamående! Vadå morgon illamående? Jag känner det morgon, dag, kväll och natt...
Tur att jag har en massa spypåsar i väskan.
Jag har inte fått behålla nån mat på 2 dagar nu, i undantag för några chokladbitar jag proppar i mig mellan varven.
 
Men det hör till, det sägs ju att tröttheten och illamåendet ska börja avta runt den här tiden, så vi får hoppas på det.
Men det är ändå inte hela världen, inte med tanke på vad man i slutändan får- allt det här är värt det- 100 gånger om!
Det här klarar jag, det går bra. Det gäller att försöka få i sig nånting hela tiden, fast man får besöka toan mellan varven. Och vissa dagar är ju faktiskt mycket bättre än andra.
 
Vet ni, det känns jätte bra att slippa ha det här hemligt längre, för vissa stunder ser min mage att vara i 7:e månaden!  Liiite svårt att dölja... (Ni kan få se en bild senare idag)
 
Undrar om magen växer snabbare för varje graviditet, hur var det för er?
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

magen växte fortare med linus men ja va nog rätt lika i strl mot slutet ja gick ju iofs upp 22kg me vincent och bara 13kg me linus ;)

2012-07-08 @ 15:49:04
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Mirka

Många grattiskramar till dig och din fina familj, det här fixar ni galant ska du se :-)
Du är lite längre gången än mig...jag är i v. 10 nu, ska göra ett extra ul imorgon för att se exakt innan de bokar fvp åt mig :-)
Många kramar
Mirka

2012-07-08 @ 16:23:22
URL: http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman
Postat av: Titti

Hej
Hittade hit nyss via en annan blogg. Fin blogg du har :) & fina barn. Grattis till graviditeten . Jag själv väntar mitt femte barn & jag tycker att magen växer fortare för varje gång som går.

2012-07-08 @ 19:00:28
URL: http://dumlefluff.blogspot.se
Postat av: Titti

Hej
hittade nyss hit via en annan blogg. Jättefina barn du/ni har & grattis till bebis i magen. Jag väntar mitt femte barn & tycker allt att magen växer snabbare för varje gång.

2012-07-08 @ 19:02:22
URL: http://dumlefluff.blogspot.se
Postat av: Ellie

Ett stort grattis till er!! Har misstänkt det ett tag nu när man läst i din blogg,och sspeciellt efter att ha sett korten från midsommar på dig:-) ha en bra kväll!!

2012-07-08 @ 19:15:39
Postat av: åsa

Hej och grattis!!!
När är du beräknad?
Jag blev större snabbare för varje graviditet.
Kram

2012-07-08 @ 23:08:28
URL: http://trepojkarochentjej.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback