Första dagen på stranden

I måndags packade vi våra grejer för en baddag på Rudan. Eftersom Puua var ledig från jobbet så följde han med oss.
En helt underbar dag, solen sken och det var varmt. Jag tog mitt första dopp för i år också (3 gånger).
Vanessa och Danilo badade också, dom älskar vattnet, medans Nicole och Jonathan var dagens badkrukor och Nicole ville knappt doppa fötterna. Hon satt och bakade sandkakor istället. Jonathan badade en gång, sen ville han hänga med Puua och äta blåbär istället.
Brorsan som firade sin första semesterdag kom dit med Emma & Sebastian också, likaså syrran och hennes barn, men dom blev inte så långvariga. Min kusin Jon kom också, vilket var superkul. Alla barnen avgudar honom, han är så fin med dom. Hela dagen lång var vi ute och njöt av solen, synd bara att man inte får njuta sådär oftare. Sämsta sommaren hittils.
 
Vanessa
 
Jonathan och Danilo väntar på att Puua ska komma ner med blåbär...
 
Dani med syrrans muskler (=armpuffar, man tager vad man haver??)
 
Sötisen Vanessa
 
Dewin, Felicia & Vanessa (Bessa)
 
Vanessa har planterat ett träd
 
Min käre bror Stefu har döpt om våra fina grabbar Danilo och Jonathan till Eddie & Crash från Ice Age! Ser ni likheten??
 
"Nicole kan jag få ta en bild på dig?"
"OK."
(Tack....)
 
 
Efter ett tag bytte vi strand från "Lill Rudan" till "Stor Rudan" eftersom dom större barnen ville bada från bryggan.
Vi slapp ligga på sanden och la oss på gräset istället.
 
Nicole vill gärna äta morbror Stefus jordgubbar..
 
Bus med Jon!
 
Glass är gott!
 
Framåt eftermiddan åkte vi hem till Mummu & Puua där vi bjöds på grillat. Barnen badade ännu mera och hade vattenkrig. Andres kom dit efter jobbet, så de stora grabbarna började spela boule.
 
Puua kör med Stefus trick med nycklarna..
 

Kommentarer
Postat av: Cat - Mamma till Lily!

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det, kul! :)

Ja tyvärr, en hård smäll rätt i ansiktet men det är bara att kämpa vidare för min lilla ängel :)

Hur mår du i graviditeten? :)

2012-07-11 @ 17:06:28
URL: http://catharinabrunfelter.blogg.se
Postat av: Titti

Härliga bilder på dina barn. Förstår att du är orolig över de tidiga sammandragningarna. Hoppas det inte är ngn större fara,jag mår bara bra.

2012-07-11 @ 17:34:13
URL: http://dumlefluff.blogspot.se
Postat av: Mallan

Man får verkligen ta tillvara på de dagarna när solen skiner. Härliga bilder :-) Kram

2012-07-11 @ 20:17:55
URL: http://mallaochlouise.blogspot.se
Postat av: Liz

Hej Satu, jag skrev ett svar pa din kommentar under inlagget dar du skrev till mig, kan inte kopiera over det har nu, men kolla under svar pa kommentarer pa inlagget Bigger Pool.

Vilka jattefina foton pa barnen och vilken harlig dag ni hade pa stranden. Har saknar vi strand men ser fram emot att aka till stranden nasta helg till San Diego, da ska vi njuta!!

Den sista bilden du lade in nar din pappa tar ut nycklarna ur oronen pa Danilo (eller ar det Jonathan?) ar ju bara for harlig. Vilket hjartligt skratt du fick med pa bild dar!

Stor kram!

Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback