BVC och egentid

Fööra måndan hade Nicole tid på BVC, där dom ville kolla upp hennes syn och hörsel. Vi frågade om moster kunde vara barnvakt (som jag skrev om förut) åt Vanessa och grabbarna så kunde Nicole ha lite egen tid med mig och Andres.
Vi skulle till Handen och handla det sista till Bessa och sen till läkaen och därifrån till Coop.
 
Jag trodde att hon skulle bli glad att få gå ensam med oss, att faktiskt få egen tid med båda sina föräldrar. Men icke.
Hon var inte alls glad över situationen.
"Jag vill vara med Bessa" Jag förklarade att Bessa inte kan följa med, för vi ska köpa paket till henne. Nää, men då ville hon ha grabbarna med sig. Hon var skitsur att behöva följa med oss själv.
 
Som tur är gick de bättre sen när hon fick välja present till Bessa...
 
På BVC gick det sådär bara. Syntestet- precis som förut så var det jobbigt för henne med ena ögat, hon ville gärna vrida och vända på huvudet så att hon kunde använda båda ögonen när hon hade en lapp för na ögat, så vi ska besöka ortopdisten på BVC nästa gång. Suck. Ska hon också behöva ha glasögon?
 
Vi åkte till Coop och handlade mat och sen bestämde vi oss för att ta en fika, det gick hon med på. Men sen ville hon åka tillbaka och hämta hem sina syskon, snabbt.
 
Uppskattat egentid, my ass!
Nu kanske jag inte behöver oroa mig så mycket att jag inte kan/hinner ge dem egentid, för dom älskar att vara tillsammans och saknar varandra när dom är ifrån varandra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: angelica fyrbarnsmamman

sv: han är 3,5 år och förra året då vi provade så var han inte alls redo för att sluta. Håller tummarna för att det går bättre i år.

Förstår att du inte ser fram emot det för det blir mycket tvätt med bara ett barn så ska 2 sluta samma period så blir det nog sjukt mycket tvätt och torka :)

2012-07-02 @ 23:08:41
URL: http://tvattlapp.blogspot.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback