Jopo & Jessi på besök

Hello lördag!
Har precis tagit ett långt och varmt bubbelbad och läst i boken "Varför gråter inte Emma?".

Igår var min bästa kompis Joel (Jopo) här med sin flickvän Jessica med "Bubblan" i magen som dom kallar honom för. Han är beräknad att komma den 19 februari, så det är inte så långt kvar nu!
Satt och pratade om namn och ett av förslagen fastnade både jag och Andres för direkt.
Joel vill att han ska heta Nicolas.
Jessica vill att han ska heta Vincent.

När vi blev gravida med Nicole, så var Andres helt bestämd på att det var en pojke som skulle heta Nicolas.
Alla trodde att det var en pojke, eftersom det bara finns 2 tjejer av en massa killkusiner.
Abuela och Abuela fick 4 barn- 3 pojkar och en flicka. Så det var givet att det skulle bli en pojk, trodde alla. Och han skulle heta Nicolas. När det sen visade sig att det skulle bli en tjej så hette hon "Nukke" (=Docka) redan i min mage. Det fick bli en liten Nicole istället

Så vi hejar stenhårt på Nicolas och Jessi trodde att vi hade planerat det här och gaddat ihop oss mot henne, hihih... Vi la in lite pikar om det då och då, men vi får se vad han ska få heta :)
Vad det än blir så är det nog fint. Ska bli jätte spänannde med en till liten bäbis... Tänk att lilla Jopo som jag lekte Barbie´s med (sorry Jopo) ska bli pappa!!!?? Förresten så blir han inte arg för att jag skrev att vi lekte Barbies, för du läser ju inte ens min blogg, eller hur, Jopo??
Känns lite som att jag ska bli faster på något sett...


 De blivande föräldrarna med Nicolas i magen  
(Hihi, var bara tvungen att få med det!)


Danilo var lite nyfiken på Jessi


Vanessa skrämmer Jopo... :)


Mys



Jessi- det strålar om dig!
Snart har ni eran egna lilla mirakel här!

Kändes mysigt att se en gravid mage. (trots att det kanske inte var så mysigt hela tiden man var med om det själv) All spänning och längtan det för med sig. Att veta att man bär på ett helt nytt liv i sig...

Tack för en jätte mysig kväll you guys!

Saknar ni eran gravidmage??


Kommentarer
Postat av: Catharina

Jag går runt och bär på min nu (V. 39) och känner inte för tillfället att jag kommer sakna den, haha. Men man vet ju aldrig, det kanske kommer när lite tid passerat :)



Trevlig Lördag!

2012-01-21 @ 23:30:48
URL: http://catharinabrunfelter.blogg.se/
Postat av: Tanna

Jag saknar gravidmagen. Det var väldigt mysigt även om jag inte mådde så bra hela tiden. Men att sitta och känna på magen och få en liten knuff tillbaka var häftigt. Ok, jag gick ju inte 40 veckor och vet inte hur jobbigt det är heller.... Men mysigt och vara gravid :)



Idag har Jax premiär åkt pulka !



Hoppas ni mår bra. Kram

2012-01-22 @ 14:57:32
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Ellie

Jag går men min mage nu,passerat 33veckor nu så magen känns fortfarande lagom...men vet ju att det blir tyngre snart...men tänk vad en graviditet kan skilja sig,detta är min tredje. de två första hade jag inga problem alls,denna gång var det illamående dygnet runt de första 14veckorna... jaja,man får ju sin belöning i slutändan,så vad gör lite illamående:)

2012-01-23 @ 11:47:17
Postat av: Micaela

Hej, kom in här av en slump via catharinabrunfelter.blogg.se, och kände igen ditt namn, så ser jag ju att du är Joels kompis som min bästa vän Jessica sambo ju=) Hon har tipsat om din blogg innan men alltid glömt att ge mig adressen=)

2012-01-28 @ 21:33:37
URL: http://micalela.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback