Seg dag & Röda linser

Vilken seg och tråkig dag!
Regnet bara öser ner, det är blött, kallt, mörkt och grått.
Klockan är bara fyra och det känns som att dagen är slut, så mörkt som det är ute! Om det var sommar så skulle dagen bara ha börjat! Ja, nästan iaf.
Blääh va deprimerande.

Jag vill ha sommar NU.
Vi har varit inne hela dan idag, ingen idé att gå ut i ösregnet. Emma håller barnen sällskap och dom har lekt fint.
Vanessa har (knack,knack, ta i trä) varit på strålande humör idag, men då är det istället Nicole som varit lite småtjurig.

Vad ska man hitta på så att timmarna ska gå lite fortare, tills det är dags för kvällsbestyren?
Barnen har suttit och lekt med lera som jag fått plocka bort... Plocka, plocka, städa, disk och tvätt dagarna i ända.
Jag står inte ut med oreda och blir så irriterad när man inte plockar efter sig!!!

Nu ska jag skicka SMS till sweetie och ska höra hur födsloarbetet går. Hoppas att hon inte har mer ont än "nödvändigt"! Jag hoppas på att få se en babybild snart! :)

 Trots att jag har dammsugit ett X antal gånger sen nyårsafton så finns det fortfarande röda linser precis överallt. Öööööverallt!
Det är ju tradition i delar av latinamerika att ha rödalinser på sig in till det nya året. Det tillbringar tur/lycka.
Såklart var Andres väl förberedd på det, så han hade fickorna fulla med röda linser och delade ut det till alla.
Han hade nog stoppat linser i alla fickor som han hade, jackan, alla fickor på byxorna, överallt.
Så när jag tog upp hans byxor så föll allt ner på golvet... som jag sa- dem är överallt. Fortfarande hittar jag såna lite här och var...

Man  ska även ha på sig ett rött band, som kommer med lycka i kärlek.
Och så ska man ta sin resväska och gå över tröskeln och tillbaka, vilket ska betyda att man ska resa.

Nu ska jag gå och tända lite (läs en massa) myspys ljus. Can´t live without it!


Kommentarer
Postat av: Taru

Aaah samma här... Så trött på mörkt och kallt.. Vill ha sommar och värme nu... :((

Då spelar de ju liksom ingen roll vilken tid det är , man kan alltid vara ute och göra grejer..



so depresst!



Kramis

2012-01-02 @ 17:34:17
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback