Hellooo

Halloj!
WoHoo, jag är vaken fortfarande och klockan är 21:27!Jag har lagt mig lite över åtta två kvällar nu, men jag mår mycket bättre nu! Så jag har ju naturligtvis dammsugit, tvättat en massa tvätt, vikt en massa tvätt, diskat, plockat... Jag mår så mycket bättre när det är rent och fint och allt i sin ordning här hemma. Vilket inte är så lätt med en familj på 7 som bor här... Tur att Danilo hjälpte mig att dammsuga!
Jag tänkte att jag skulle få sova gott inatt, Adres somnade på soffan så jag skulle ju ha hela stora sängen alldeles för mig själv!
Ha! Trodde jag ja. Vips så dök Nicole upp och bäddade ner sig på Andres sida.
Sen hörde jag ett dunst från Bessas rum, hon hade ramlar ner från sängen och var jätte ledsen och bad om att få sova hos mig. Hur kunde jag säga nej när Nicole också var där? Okeeej.... Och helt plötsligt hade dessa två tyranner tagit över HELA sängen, och jag låg där med halva kroppen utanför sängen! Thanks kids...

På morgonen hade både Vanessa och Jonathan feber.. Nicole hostade som aldrig förr.
Suck. Jag känner mig som en sjuksköterska som har alla barnen i led och ger dem medicin efter sina behov.
Alvedon till Vanessa & Jonathan, hostmedicin till allihopa, nässpray till allihopa...

Såhär såg sjukstugan ut imorse:



Det var bara Danilo som var uppe och allert. Men han kändes istället hängig nu på kvällen.
Och Andres har blivit sjuk nu också. Tur att vi inte blev sjuka samtidigt!

Ute håller snön på att smälta bort pga. alla + grader och det är ishalt ute!
Är det sant det dom säger att våren kommer nu på fredag? För att stanna??

Tänker på min kusin Noora som hade beräknad födsel igår... Hon bara väntar och väntar. Hon har vart rätt så trött på sitt tillstånd i flera flera veckor nu. Håll ut, prinsessan kommer när hon är redo! ;)

Nicole ska stanna hemma resten av denna vecka också. Just när hon skulle börja med nya schemat 8-11...

Nu hör jag en massa hostattacker från alla håll och kanter....


Kommentarer
Postat av: Helena

Kollade på LensWay och såg att de har ett par glasögon passande åldern 3-5 år där, borde väl passa Vanessa? Är en sån modell som är lite tåligare, som tål lite hårdhänta dagar. :) Finns i röd eller rosa med utbytbara "knappar" på sidan så man kan välja sin favoritdisneyfigur.

Modellen heter Disney-DY5903B

Kanske kunde funka?

Kram

2012-02-23 @ 00:22:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback