Mellis hos Mummu & Puua

Idag efter att grabbarna hade vaknat från vilan så tog vi oss ut. Klarblå himmel, solen sken och det var varmt! Nackdelen var att snön har smällt bort och bildat stora vattenpölar precis överallt. När jag tog ut vagnen för vagnförrådet så ville ju grabbarna såklart sätta sig direkt. När jag bad dom gå lite så blev dom sura och slängde sig på marken och blev ju naturligtvis heeelt blöta.
Tjejerna klättrade på snöhögar och alt var bara så blött, blött, blött.
Stora djupa vattenpölar överallt som dom skulle gå på... ni kan ju tänka er hur kläderna såg ut sen?
Behöver jag nämna attt dom inte hade regnkläder på sig....?
Så det hade varit en perfekt dag ute i solen om barnen hade haft på sig galonisarna. Eller ännu mer perfekt om det inte hade varit blött alls. Moahahaha....

När alla barnen såg ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" och jag var några gråa hår rikare plingade vi på hos Mummu och Puua. Vi var välkomna in och Mummu satte genast igång och göra våfflor, det var visst Puua som var jätte sugen på dom? Hihi...


När grabbarna är klara med sin mat så säger dom "Jag e klaaar!" och så säger dom snällt "Tack, tack" och ner. När Puua är med så går dom raka vägen till honom. Och han är alldeles för snäll mot dom, för han tar upp dom på en gång, trots att han vet att han inte kan äta mer med dom där. Inte nog med det, dom tar egna bestick med sig och äter hans mat!
Idag när Danilo skulle komma till honom igen så satte Mummu sin hand framför och blockade vägen, men tror ni inte att den lille Kockisen dök upp vid en liten liten springa?
Det här blev resultatet:


När Puua blivit av med Kockisen så dök näste man upp...
Denne tog Puuas bestick själv istället.


I vanlig ordning så har Danilo retat gallfeber på Mummu och tagit fram dammsugaren och skulle städa. Såklart måste den ju vara på, hur annars ska man städa ordentligt?
Mummu höll på att bli tokig. Sen lämnade han den där en kort stund, dammsugaren på och då passade Mummu på att gömma den, och då var det liv... Han grät och skrek "STÄDA!" och såklart fick Puuas lille gulleplutt som han ville och hämtade tillbaka dammsugaren...
Vanessa tog fram elgo som hon byggde med,
Nicole var lite extra gosig med Mummu idag.


När vi sen skulle hem så hittade vi inte danilos mössa nånstans. Sen gav vi upp och han fick låna en mössa av Puua! Hahaha...


(Vi hittade mössan hemma sen, den var i hans jack ärm)

Barnen somnade vid 19.15 idag, alla var rätt så trötta...
Det är så jäkla typiskt, min hosta kommer alltid lagom till kvällen/natten! Igår hostade jag mig igenom hela natten så det vart inte så mycket sömn.

Vet ni att jag måste verkligen ta tag i det här med Danilo & Jonathans nattdrickande. Det här är ju löjligt!
Jag har inte gjort det nu bara för att dom vart sjuka och jag har velat att dom får i sig åtminstone vatten när dom inte har ätiti nånting.
Men snart är det verkligen dax. Jag springer uppe 2-4 gånger per barn för att hitta flaskan (latmaskarna orkar inte ens leta efter den själv) eller att fylla på den. Och det fräckaste- nu måste dom ha en liten droppe saft i den, annars duger det inte! How rude!
Ni hör ju hur det låter, dom bara kör med mig.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad gott med våfflor! :)



Förstår om du låtit pojkarna dricka på natten nu när de varit sjuka. Man blir glad så länge de får i sig något då ju.

Men tycker inte du ska vara så snäll mot dom nu på natten, och absolut inte ha i saft, även om det bara är en droppe.

Kanske kan du börja med att ge dom flaskan med vatten när de ska sova, men sen inte gå upp och leta fram den åt dom när de vaknar och inte fylla på den.

Självklart kommer de bli arga, men ger man inte sig så förstår de ganska snabbt vad som gäller.

Sen efter några nätter så fyller du den med hälften så mycket vatten bara.

Och sen kommer det sista steget, att sluta att ge dom den alls på kvällen. Kan ju hända att de redan tröttnat på att vakna o leta flaskan själv då, och sover hela natten.

Önskar dig iaf stort lycka till, hur du än tänker genomföra detta.:)

Kram från Söderhamn

2012-02-29 @ 23:05:05
Postat av: mummu

Bästa sättet är att bästemma en kväll,när du tänker att nu är det slut.Inget vatten,dem kommer att skrika nåkra nätter,se är det över.Om man bara orkar,men det måste man ju.Lycka till satu,det blir bätre för dig me,behöver inte vara oppe halva natten.Heippa. :)

2012-03-01 @ 10:22:34
Postat av: erika

Gosetrollen :-). Kram

2012-03-01 @ 12:21:44
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback