Lördagens bilder medans...

Lite lördagsbilder medans jag väntar på att Big Brother ska börja.
Försöker få sällskap till det av Andres, men han är intev vidare intresserad av det, säger han...

Vi hade fullt hus igår. Min bror Stefu och hans familj kom förbi, känns verkligen som att det var länge sen! Alla är ju upptagna med jobb och sjuklingar och allt så man har inte hunnit! :( Missed you!
Mummu & Puua kom också, och så syrran med hennes två barn. (Fast Felicia var redan hos oss sen innan)



Senare hade Andres gjort mat som han bjöd alla på! Jätte gott!
Barnen fick äta först...


Peace!
Vi hejade på Molly!



Nu ska jag gå och se efter vilka slags godisar ska hålla mig sällskap under kvällens Big Brother...
Jag rensade ur vårat godisskåp idag och bytte plats på det, såhär ser det ut nu:
Hmm... vad ska jag välja...

(jag skyller på att det fortfarande är helg och att barnen ändå sover!) hahah...



Har ni godisskåp/låda hemma där ni har allt gott?


Kommentarer
Postat av: Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Hahaha jaa det har vi.:-D

Översta hyllan i skafferiet är bokad bara för godis..ler..



Ha en jättebra kväll..

Nu börjar det snart..



Mvh Camilla

2012-02-19 @ 20:49:41
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Sofia

Oh nej! Då skulle jag nog väga 100 kg ;-) gömmer det i olika skåp inför varje helg för att barnen inte ska hitta det och varje söndag slänger jag det som har blivit över! Annars kan jag inte låta det va, så bra karaktär har jag ;-)

2012-02-19 @ 21:09:23
URL: http://Sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Öppna fönstret litegranna. En kall glass?

Mycket att dricka!

Hoppas hon kryar på sig <3

2012-02-19 @ 21:47:43
Postat av: Nathalie

Albin brukar alltid få mellan 39,8 - 40,4 när han får feber, han hade 41 en gång o så ligger han o yrar och tror att det är myror i sängen och flugor som flyger runt honom. Det han brukar tycka är skönt och hjälpa till att få ner febern lite är att bada i ganska svalt vatten. (Inte kallt men kallare än va han brukar bada i)

Lycka till o krya på dig Nicole

2012-02-19 @ 21:49:10
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Eva

Ha svalt i rummet samt inte ha för tjockt täcke på henne och om hon har fått alvedon och fortfarande har hög feber så tycker jag att ni ska ringa 1177.



Dricker hon vätska? Går mycket skit runt omkring med feber, host mfl.



Krya på er vackra Nukke



Kramiz

2012-02-19 @ 21:59:16
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Mona

Ang febern. Du kan bada henne i lagom varmt vatten, inte kallt och inte hett. Då får du ner febern lite, sen öppna fönster, frisk luft och svalt kan hjälpa. Om det blir för jobbigt för henne att bada, tvätta av henne ljummet vatten. När mina barn har haft hög feber har jag flera gånger använt vatten på deras huvud, allt för att svalka av dom, även badat den febrige. Krya på er!

2012-02-19 @ 22:04:16
Postat av: Helena

Men stackars liten...håller med alla här ovan om vad ni kan testa..men själv skulle jag nog ringa 1177 o höra vad de säger. Hoppas verkligen febern gått ner när ni vaknar.

Massor av krya på dig kram till Nicole.

Kram från Söderhamn

2012-02-20 @ 00:30:44
Postat av: Liz

Hej Satu,

som manga andra skriver, bada i svalt vatten, inte kallt! Man kan ocksa doppa handdukar i svalt vatten aldrig iskallt, och linda runt handleder och fotleder och pa pannan, det gor att man svalkar av lite fortare. Tank pa att dom kan borja frysa istallet sa en tunn filt kan vara skont. Kall dricka, glass, och sjalvklart alvedon och kolla tempen varje halvtimma/timma for att se att den gar ner. Gar inte tempen ner med alvedon ring doktorn eller ak in om den istallet stiger. Da ar det ett tecken pa att nagot ar allvarligt i kroppen om inte medecin hjalper att sanka den. Framfor allt kolla allmantillstandet. Ar hon ok och pratar och ar vaken och alert ar det inte jattefarligt att ha over 40/41 grader. Det ar ju kroppens satt att ta hand om sjukdomen. Men ar hon apatisk, bara vill sova, andas jattefort etc, ar feber med 39 redan "farlig" och man ska tillkalla lakare och aka in till akuten. Battre att aka en gang for mycket an att avvakta i det langsta om man ar osaker.

Stor kram och krya pa henne!!

Postat av: Emma

haha de kan vi inte ha, ja hade ätit upp de direkt.

2012-02-20 @ 09:52:10
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: -Santsu-

Voi kamala miten kova kuume! Meillä oli kaikilla melkein viikon kova kuume,influenssa!



Kovasti vaan juotavaa ja mahdollisemman vähän vaatetta päällä. Esim vain alushousut. Lääkäri sanoi minulle kun soitin kun pojat oli 40 asteen kuumeessa ja ihmettelin kun kuume ei laske lääkkeellä kuin 38.5. Hän sanoi että kuume ei välttämättä laskekkaan kovin alas mutta että hyvä merkki on se että laskee edes vähäsen.

Kovasti paranemisia Nukelle!

2012-02-20 @ 11:42:03
Postat av: Kicki

Stackars Nicole! Usch, man blir så orolig när dom får så där hög feber. Håller med dom andra råden, glass och sval handduk på pannan... Svalt och skönt i rummet. Hoppas hon är bättre nu i dag! Kramis

2012-02-20 @ 15:05:46
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback