Lördag

Hello lördag!
Vet inte vad f*n det är, men nu har både Jonathan och Danilo feber igen!
Så fort Jonathan blir sjuk, så blir han vara skinn och ben. Idag tvingade jag i honom gröt, som han efter 15 minuter kräktes upp. Snuva, hosta, ja- allt finns kvar!

Vi har precis tittat på Melodifestivalen, och trots att tjejerna tjatat och väntat på att den ska börja, så ville dom gå och lägga sig i sina sängar 20 minuter in i showen...? Trots att jag sa att dom kan ju somna på soffan. Icke.

Idag har vi tagit det ganska lungt... jag var ute på gården med tjejerna, dom ville ta med sig hinkar och spadar eftersom dom såg att snön har smällt bort i sandlådan. Dom lekte och bakade och njöööt!
Tror att dom har saknat att baka och leka ute. Vänta bara tills våren/sommaren är här, då är vi ute hela dagarna!
I can´t wait!

Tänker mycket på min kusin Noora... Hon hade ju beräknad födsel i tisdags, igår började äntligen värkarna och idag åkte dom till sjukhuset. Nu på kvällen beslutade läkarna att göra Kejsarsnitt eftersom flickan ville möta världen med ansiktet först. Nu borde det vara klart, men jag väntar fortfarande ivrigt på sms från den stolta fadern... Spännande!

Idag har både Tuija (min mamma) och Vanessa namnsdag i Finland, GRATTIS!

Häromdagen fick jag ett brev hem.
Det var från min kära, omtänksamma mamma, som skrev hur viktig jag är för henne, hur mycket jag hon älskar mig, och ett jätte fint dikt på framsidan.
Gissa om tårarna rann??
Tänk vad så "lite" kan göra för en människa?
Kiitos mamma, rakastan sua! Olet ihana.




Jisses vad man har blivit känslig.
Tänka sig att jag blev tårögd t om när vi tittade på Lilla Sjöjungfrun (??!), där på slutet när Ariels pappa sa hejdå när hon hade gift sig! Hahaha....

Tänk så mycket ord kan påverka oss... Både bra och dåliga.
Jag tänker ofta på det och försöker välja mina ord.

Tack alla för att ni finns, NI är viktiga.


Kommentarer
Postat av: sweetie

Underbara mummu...stort hjärta!!!

2012-02-29 @ 10:59:15
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback