Kurragömma och isbacken

Halloj alla därute i stugorna!
Hur mår ni?

Själv sitter jag här vid datorn och äter Marianne godis  Och så dricker jag kaffe för att piggna till.
What´s up med den här ständiga tröttheten?? Jag har iaf bestämt mig för att inte vila nu på dagarna- om jag nu inte är helt slut. För jag har märkt att jag är ännu tröttare när jag vaknar sen, för jag blir ändå väckt hela tiden, för det går inte alls att få Vanessa att somna.
Nu står hon i vårt sovrum, och jag och Micael smygtittar på henne och skrattar nästan på oss, för hon står och speglar sig där inne, dansar framför spegeln och ler och gör grimaser, hahaha...
Vid två ska jag hämta Nicole från dagis, sen har hon ledigt igen fram till tisdan.

Det snöar jätte mycket ute, och kallt är det också...

Igår lekte grabbarna och Andres kurragömma här hemma, grabbarna var helt till sig och skrattade och clownade sig. Kul hade dom iaf! Lyckades hinna med att ta några bilder på dem!

Ett nytt gömställe?


Jonathan gillar att "panga" och så ska man slänga sig ner när man blivit träffad...


Andres hämtade både Nicole och Dewin (syrrans son) från dagis när han hade vart och handlat. Vi åt mellis, och sen kom Patrik & Felicia förbi också.
(Patrik är Nicoles Gudfar också)

Vanessa, Dewin och Patrik la pussel...



När dom gick brakade h*lvetet lös här hemma.
ALLA barnen var gnälliga, bråkade och retades med varandra, ingen lyssnade på 5-öre, så vi alla höll på att bli tokiga, så vi klädde på oss och gick ut. Det brukar alltid funka för att få alla på bra humör och lugna ner sig igen. Så även denna gång. Vi tog pulkorna med oss och knallade iväg till isbacken.
Alla hade faktiskt jätte kul, tjejerna åkte nerför backen själva och klättrade upp om och om igen. Även grabbarna fick åka isbacken igår, och dom skrattade och tyckte att det var jätte kul :)
T om Andres åkte, han som först var så bestämd om att han inte alls tänkte åka.


Andres & Jonathan åkte pulka vid backen bredvid också :)



Efter ett bra tag blev grabbarna rastlösa och började knalla sin väg. Eller danilo gick iväg på egna äventyr när han tyckte att han hade åkt klart, Jonathan, våran lilla latmask satte sig på pulkan bara, och väntade på att vi ska dra hem honom. Jag förstår inte varför deras händer var alldeles iskalla när vi kom hem??
Dom har tjocka vantar, och dom satt ordentligt, dom var inte utan handskar en enda gång, och ändå var dom kalla? Så jag och barnen tog ett varmt bubbelbad (som vi gör varje kväll) och sen mat och sen nattade jag dem tidigt. Alla var jätte trötta, och jag tyckte att vi hade haft nog med bråk och tjafs under dagen, så allihopa sov redan 19.20. Andres och jag fick en lååång och trevlig kväll för oss själva. (Micke åkte till nån kompis)
Vi lyxade till det med tända ljus, taco-tallrikar och film.



Kommentarer
Postat av: Rockmom

Du har säkert rätt i det där att undvika att sova på dagarna..borde jag sluta med åxå.

Men efter extremt jobbiga dagar så är det nog skönt med en tupplur..



Vi mår bara bra, men i morse var det som kallast -28 här, så lite tråkigt då man inte kan gå ut

2012-02-02 @ 14:03:02
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Niikki

Ja jag har märkt det, många blir helt chokade när jag säger att jag vill ta hål i Mirabelles öron innan hon fyller 1 år. Min man är inte heller specillt glad för barn som har hål i öronen, men jag hoppas kunna övertyga honom.

2012-02-02 @ 14:46:29
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ang vantar. Jag har testat allt möjligt som pop's, coop friends, molo m.m alla har varit kalla efter en stund ute eller när det varit riktigt kallt. Nu när jag har mina barn på ur och skur förskola så har jag lärt mig hur man ska klä barnen. Numera använder jag hestras vantar dom med ullfoder. Dom sitter som smäck och mina barn är aldrig kall om fingrarna längre. Och när det inte är så kallt så använder jag tunnare el mellantjocka tumvantar i ULL. Aldrig kalla fingrar. Ett exempel på hur jag klär mina barn nu är: underställ i ull, strumpor i ull, fleccekläder och sist overall. Vantar i ull eller hestra's vantar ,mössa, skor från viking ( tycker dom är super) och juste fuskpolo. Ull är det bästa faktisk.. Dyrt men bra. Vantarna är oxå dyra men helt klart värda sitt pris. Lite tips bara om du är intresserad. :) sötnosar till barn du har :))

2012-02-02 @ 21:42:59
Postat av: Helena

Håller med Johanna om kläderna. Vi kör också med ull. Ullsockar, kängor med ullfoder och när Linnea var mindre så hade hon en tunn ullvante under vanliga tjocka handskar. Vet att Kappahl har en bra tröja o långkalsong i ull åt barnen i år, till hyfsat bra pris. Ullsockar är bättre än vanliga bomullsstrumpor, eftersom bomullen blir fuktig och då kall.



Superhärliga bilder från isbacken. Vet inte om jag skulle våga åka ner där, backen ser ju jättelång ut... :)

Om jag ber väldigt snällt o gulligt...kan du inte ta på dem hjälm nästa gång bara... ber snällt o gulligt ;)

har en vän vars dotter var i en pulkabacke och halkade på väg upp(och då går det ju inte direkt fort mot för när man åker ner)och slog i huvudet så illa att hon fick sy 7 stygn.

Inte för att skrämma dig el säga hur ni ska göra, bara för de små huvudenas skull. Ta inte illa upp snälla du. :)

Kram från Söderhamn som har ett väldans snöoväder o lite kallt. -12 grader

2012-02-03 @ 02:39:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback