Kväll på BB

Nu har även denna dag på BB gått mot sitt slut, Olivia har ammat och även fått ersättning.
F*N va ont det gör i mina bröst! Dom är svullna och sprickfärdiga, och såriga redan nu. Barnmorskan fick titta på om hon tog rätt, och det gjorde hon... (!?)
Kommer det att göra såhär ont och så att nästan tårarna ska rinna varje gång så vet jag inte vad jag ska göra. :-(

Nu ska jag försöka sova och jag ber och hoppas sååå att detta blir våran sista natt här. Nu på kvällskvisten kom nästa smäll- Olivias gulsot har stigit och fortsätter den att göra det så får vi inte åka hem imorgon. *Snälla, låt allt vara jätte fint så vi får åka hem till resten av familjen. Snart är det jul och så mycket som ska fixas.*

Under natten får jag fortsätta kämpa med amningen, dom sa att hon måste äta mycket så hon kissar och bajsat bort gulsotet. Känn ingen press, nänä...

Godnatt på er, och ta hand om varandra <3 Snart kommer tomten... ;-)


Kommentarer
Postat av: Melissa

Köp amningsnapp det är jätte bra och gör inte ont :)

2012-12-21 @ 22:37:08
Postat av: Sanna

Be att få låna amningsnapp kan hjälpa mot såren...

2012-12-21 @ 22:42:00
Postat av: Karolina

De kan vara så i början men går över, ja vet de gör skiiiitont! Ja blödde med båda barnen... Men som sagt inom 1 vecka eller 2 så känns de inte så...

2012-12-21 @ 22:42:07
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Ussh inte kul att det gär så ont..
Hoppas der blir bättre..

Ett tips är att ha henne liggandes i föntstret så mycket du kan så hon får utomhus ljus på sig..det brukar bli bättre då med gulheten..
Mvh camilla

2012-12-21 @ 22:54:33
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Ussh inte kul att det gär så ont..
Hoppas der blir bättre..

Ett tips är att ha henne liggandes i föntstret så mycket du kan så hon får utomhus ljus på sig..det brukar bli bättre då med gulheten..
Nu menade jag såklart inte i fönstret men liggandes i sin rullsäng vid fönstret haha
Mvh camilla

2012-12-21 @ 22:56:00
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Sandra P

Jag har läst/Hört att man kan smörja in brösten med bröstmjölk. Vet inte om det hjälper men du får testa =)

2012-12-21 @ 23:06:47
URL: http://sandra-omsandrasliv.blogspot.se/
Postat av: Mia - Agnes mamma

Hej!

När Agnes var nyfödd steg också hennes gulsot. På Huddinge ville de att jag skulle ha henne i så mycket dagsljus som möjligt, vilket är väldigt svårt i januari månad. De ville även att jag skulle mata henne typ varje timme för att hon skulle kissa och bajsa ut gulsotet,men det resulterade i blodblåsor på bröstvårtorna, vilket gjorde fruktansvärt ont när man ammade.. Så jag vet hur du har det. Jag fick en amningsnapp av personalen på bb, då gick det mycket bättre. Efter ca 2-3 veckor behövde jag den inte längre. Be din man köpa med purelan 100 åt dig från apoteket. Underbar kräm att ha på ömma och såriga bröstvårtor. Den räddade min bröstvårtor under de 5-6 månader jag ammade. Den behöver inte sköljas av innan bebis ska amma.

Kram

2012-12-21 @ 23:08:27
URL: http://mammamialivetsommamma.blogg.se
Postat av: Ted's mamma

Ett tips är å använda amningsnapp, ger en lättnad för dej.
Håller tummarna på att allt ser bra ut i morgon å att ni får åka hem till familjen :)
Kram på er

2012-12-21 @ 23:12:42
URL: http://LiiiindhAa.blogg.se
Postat av: Helena H

Usch o fy, det är inte kul att amma när det gör ont. Var lika för mig i början med Linnea. Kämpade i tre veckor för att försöka få det att funka, sen gav jag upp. Kändes både bra o dåligt att ha bara ersättning, men inge kul när det strular o gör ont, och en bebis som skrek av hunger.
Hoppas du får det att funka iaf, för det är ju både lämpligt, nyttigt o billigt. :)
Men funkar det inte så blir det ju så goa små barn av dom ändå, fast de äter ur flaska. Hihi :)
Kram o godnatt från Söderhamn

2012-12-22 @ 02:33:14
Postat av: Madeleine

tips. smörj purelan salva på brösten efter varje amning, ha bra amninsinlägg

fina ni är, kramiz från madde

2012-12-22 @ 07:27:15
URL: http://madeleine82.blogg.se
Postat av: Sara

Ett annat tips om man inte vill använda amningsnapp är att lägga Olivia med stjärten lite högre än huvudet! :-) ser nästan ut som att dom står på huvudet och äter men det minskar slitaget på dina bröst och minskar risken att svälja luft så hon får magknip, win win så att säga :-)

GRATTIS till lilla Olivia! UNDERBART SÖT!! :-)

2012-12-22 @ 09:34:51
Postat av: Martinique

Det gör obt med amningen i början. När jag ammade Belle blödde mina bröst och jag började med ambings napp tills brösten var bättre. Dom två första vevkorna hade jag så ont så jag höll på att svimma vid varje amning, fruktansvärt! Mamma som ammat 3 barn sa att det kändes så och att hag bara behövde vänja mig och visst hade hon rätt. Men tog 1 månad innan jag helt kunde slappna av.

2012-12-22 @ 09:37:46
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Postat av: mamus

Hej Satu varför lägger dom inte henne under sollampa så gulsoten försvinner de gjorde dom med Patrik när han föddes då försvann det på några dar puss&kram på er och jag håller tummarna att ni får åka hem idag Love you

2012-12-22 @ 09:46:38
Postat av: Kicki

Att smörja bröstvårtorna med bröstmjölk är ett jättebra tips! Gör det så ofta du kan. Jag hade också jätteont första 1-2 veckorna men sen gav det med sig och att smörja med bröstmjölk (kom inte på det förrän efter första veckan av himlans ont) hjälpte till otroligt mycket. Hoppas ni får komma hem i dag nu! Stooooor kram!

2012-12-22 @ 11:50:10
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback