En natt på förlossningen....

Då har man spenderat nästan hela natten på förlossningen då.
 
Fick kraftiga förvärkar från 23 till 02 inatt, samt blödningar- så det var bara att åka in och kolla läget.
 
Jag vill föda i Huddinge som jag gjort med alla barnen, men när jag ringde dit så sa dom att jag måste åka till Södersjukhuset, för om bebisen kommer nu och behöver neonatalvård så är det fullt i Huddinge just nu. That sucks.
 
Ringde Mummu som var hemma hos oss på två röda. I bilen sen avtog sammandragningarna... På förlossningen kopplades jag in i CTG som registrerade mina sammandragningar, dom gjorde dock inte ont, men det gick ganska högt till på kurvan.
En läkare kom för att undersöka mig och konstaterade att hon får in ett finger och att tappen är nu ca. 2-2 1/2 cm lång, alltså hälften av det som det var förra gången. Jag frågade efter en Bricanyl spruta, jag kommer ihåg att jag fick det med Vanessa ungefär i samma vecka (en vecka tidigare kanske) som ska stoppa värkarbetet, men dom sa att dom tänker inte stoppa det. Börjar det, så får hon komma, sa dom.
Ingen bebis var på G just NU dock, men hon ville att jag skulle stanna kvar och vila och avvakta för att se om något händer.
Så vi försökte få oss lite sömn, stackars Andres som nästan satt i sin stol och försökte sova med sin jacka som täcke, kallt som det var.
 
 
Lite över 7 på morgonen sa jag att det känns bra och att jag vill åka hem. Efter att dom hade diskuterat med läkarna så gav dom mig klartecken till det.
 
Så var det med det.
 
Nu är vi hemma, Andres och barnen har gjort pepparkakshus, jag och grabbarna har vilat och ätit god mat. 
Det är födelsedagsfest hos Tiina ikväll som vi tänkt gå på, så der gäller att ta det lungt nu...
 
Jag hoppas att när det är dags på riktigt för lill-sessan att komma så får vi föda i Huddinge, dom känns bäst.
 
Och jävlar vilken panik ångest jag fick med värkarna! Det var inte kul alls, och jag tänkte att jag inte vill vara med på det här mera, varför utsätter man sig själv för sånt, helt frivilligt? Men jag vet också att när bebis väl är ute så har man glömt hur ont det gjorde. Allt annat försvunner. Men just nu, med tanke på dom där värkarna som kom var 5-8 minut i 3 timmars tid så ser jag inte fram emot förlossningen. Skulle helst vilja slippa vara med på förlossningen faktiskt, jag kan skippa det och bara vara med när hon precis kommit ut. Värkarbetet suger!
 
Håll tummar och tår att hon stannar lite längre i magen nu!
 
P.S TUSEN TACK för alla era fina kommentarer och jätte roligt att läsa om era gissningar, jag skriver in dom här sen så vi har koll ;-)
 
KRAMAR!
 
XOXO

Kommentarer
Postat av: Pirjo

Hej!
Hittade din blogg via Mirkas blogg.. Lägger din sida i favoriter :)
Bor också i Haninge (Vega).. har en dotter på snart 8 år och två bonusgrabbar på 16 och snart 14 år.. Lycka till med bebbe nr 5 :)

2012-12-08 @ 18:36:56
Postat av: Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Nej men då låg vi på samma sjukhus inatt :) Skriv om du åker in igen så kommer jag och hälsar på dig.

2012-12-08 @ 18:44:46
URL: http://finest.se/natali
Postat av: Hanna

Hej. Jag är i v 19 nu, bf 10 maj :) hoppas din lilla tjej vill stanna nån vecka till i allafall, min son är född 34+5 och dottern 35+5 och vilken enorm skillnad bara 1 vecka i magen gör. Lycka till :)

2012-12-08 @ 19:07:52
URL: http://3kottar.blogspot.com
Postat av: IngelaJärestedt

Vad skönt att allt gått bra vännen! Min syster fick bebis imorse, höll dock på sedan igår eftermiddag med värkar. Allt gick bra. Hoppas nu er lilla skrutta bestämmer sig för att stanna i mysiga magen någon vecka till ❤ Stor kram / Ingela

2012-12-08 @ 19:46:25
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Caroline

Fin och kulig blogg du har :-)
Lycka till med förlossningen!! Håller med om att värkarbetet e jättejobbigt!! Man tror man ska dö av smärta, men med det fina som man får så är det värt det :-)

/Caroline..mamma till tre tjejer på 5 år, 3 år och 8 månader

2012-12-08 @ 20:29:55
URL: http://www.malincaroline.blogg.no
Postat av: Nina

Jeg må innom her hver dag for å se om den lille har kommet.
Masse lykke til framover.Jeg får gjette på at hun kommer 16 desember,da har min Jessica bursdag:)

Ha en fin kveld:)

2012-12-08 @ 22:36:11
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Cissi

Vad du skräms! Jag såg först bara överskriften på ditt inlägg och tänkte nu är hon här!
Hoppas att hon kan stanna där inne några veckor till.
Kramar

2012-12-08 @ 23:55:31
Postat av: Helena H

Känns som att det börjar närma sig för bebis att komma till världen. :) Men du har väl viskat till henne att vänta till den 25:e, på min gissade dag? ;)
Ha det bäst och ta det riktigt lugnt nu.
Kram från Söderhamn

2012-12-09 @ 01:14:24
Postat av: Madeleine - hemmafru och gravid i the OC

Hoppas bebis stannar i magen lite längre!

2012-12-09 @ 07:47:28
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Emma

oj oj lill sessan lär komma när som då. du har fött alla dina barn för tidigt??

Hittade denna på lek mer o tänkte på dig, för visst tycker du om disney?:)

http://lekmer.se/inredning/barnrum/sangar-och-sangklader/minnie-mouse-b%C3%A4ddset-150x210-50x60-cm#.UMSIHYNFveM

2012-12-09 @ 13:48:10
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Emma

skönt att allt är bra nu meed både dig o bebis!

2012-12-09 @ 13:48:36
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Madeleine

håller tummarna att hon stannar lite längre.

samma kände jag när sköterskan sa att de stoppar inte en förlossning om man gått 35 fulla veckor, som jag gjorde med Nathalie som föddes i vecka 35+0
har du gått snart 35 veckor?

ja värkarbetet är ont, men det går ju över, och sen får man ju något så underbart för det.

lycka till!

2012-12-09 @ 14:21:36
URL: http://madeleine82.blogg.se
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Hej hej
Hoppas du haft det bättre inatt..
Jag känner så varje gång jag ska föda att vafan gör man det här om och om igen för hahaha
Men det är värt allt i slutändan..ler..

Maila denna tjej hon hjälper dig om du vill ha en blogg på facebook..
[email protected]

Hon kan även lägga in blogglovin fråge rutan om du vill..
Bara hör med henne ,jag har förvarnat att du kanske hör av dig..:-D

mvh camilla

2012-12-09 @ 14:50:47
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Niikki

Jag förstår dig precis! När jag väntade Mirabelle fick jag kraftiga förvärkar ett par gånger som höll i sig i några timmar innan dom gav med sig. Varje gång tänkte jag varför vill jag genom lida denna smärtan igen. Haha, men den glömmer man ju fort igen ;)

2012-12-09 @ 19:50:53
URL: http://fruenarssonvimedbarn.se
Postat av: Puma

hittade din blogg via Mirka och jag fick själv barn för 8v sen. Blev igångsatt denna gång då mitt första barn föddes välldigt snabbt. Jag sattes igång med bardkateter aka ballong, det är en gummikateter som man fyller med ca 0,5dl vatten som man drar i lite då och då för att skapa ett så naturligt tryck neråt som möjligt. Den satt i ca 4h innan den trillade ut. Efter det så fick jag vara ensam utan något gjordes under 2h för att se om värkarna började utan medicin. Sen tog dom hål på hinnorna och jag fick sitta med ctg i 30min. Sen rullade allt på i en jävla fart. Värkstimulerande sattes då mina värkar inte var tillräckligt starka men stängdes av när tappen var helt utplånad, då var jag öppen 4cm. 12min senare föddes Holly. Jag kan ju inte säga att det inte gjorde ont för det vet både du å jag att det är en lögn, han inte med något annat än lustgas som jag inte fattade hur man använde. Men jag skulle nog säga att den första förlossningen gjorde ondare.

Läste även att du har GBS vilket jag hade med min äldsta dotter och droppet ska inte ges i 4timmar utan 4timmar innan barnet är fött. Droppet tar ca 20min bara.

Lycka till med graviditeten och förlossningen.

2012-12-12 @ 02:38:57
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback