~ 12-12-12 ~

 
Visst vore det häftigt att vara född på denna dag, 12-12-12?
Nope, ingen bebis på väg här inte. Tror att medicinen gjort så att hon inte tänker kika ut alls, haha.. Vem kan skylla på henne, det snöar och snöar och är kallt ute.  Och så tror jag förresten att hon tänker vänta tills jag har blivit helt frisk.
Hur mycket kan man snora egentligen? Haft täppt i näsan i över 2 veckor, känner inte nån lukt alls och smaklökarna är poff väck dom också sen en vecka tillbaka. Men halsont är nog helt borta nu iaf, något positivt! Så ja, hon väntar nog tills jag är helt frisk så att jag kan pussa och krama henne ordentligt när hon kommer utan att vara rädd att jag smittar henne!
 
Väntan börjar bli väldigt jobbig för Nicole och Vanessa. Dom frågar varje dag när hon kommer och visar med sina fingrar (3 st uppe), kommer hon om såhär länge då?  
Varje kväll sjunger jag en liten sång till Nicole som jag kom på när hon var nyfödd, och en annan känd låt som jag sjunger för Vanessa. Igår när jag sjöng för Nicole så sa hon att vi måste ha en alldeles egen låt som vi ska sjunga till bebisen, hon fick bestämma och det blev "Blinka lilla Stjärna där". Så imorse när jag vaknade av att hon och Danilo låg bredvid mig så höll dom handen på min mage och sjöng den för henne. Aaaaw!
 
Danilo & Nicole kommer alltid till våran säng på natten, och dom vill alltid ligga tätt, tätt intill. Ibland har jag ingen plats att ligga på heller för dom kommer allt närmare...
 
 
Idag har jag äntligen tagit tag i en sak som jag tänkt på att göra länge- nämligen att möblera om i vårat sovrum!
Jag flyttade på sängen från en vägg till en annan och fixade och donade lite.  Hoppas att jag inte får en utskällning från Andres mär han kommer hem sen... Jag var ju "tvungen" att möblera om så att spjälsängen ska få plats. Jag tog fram den också, och tvättade den så nu står den där mot väggen, dock har jag inte satt upp den, det tänkte jag att Andres och barnen vill göra när bebis är född och jag är på BB. Jag måste visst stanna kvar där för observation i 48 timmar efter att bebis är född pga min GBS-virus...
Hur som helst så blev om möbleringen jätte bra! Kan lägga ut bild sen ;-)
 
Hittade dessa 3 bilder i min "Blogg-Mapp" (Jag har en blogg-mapp i datorn där jag lägger in bilder bilder som jag vill lägga ut på bloggen) och ibland ligger jag lite efter med dem bilderna, de här är tagna för några veckor sedan....
 
Såhär kan man också sitta och rita!
 
 
Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren, vi ses och hörs (eller vad säger man?) mera ikväll!
Ta hand om varandra, XOXO!
 
P.S På dagens datum för Baby-Quiz står det- Monica, Inger A och Nathalie. ÄN är dagen inte slut

Kommentarer
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Förstår att du vill möblera det blir ju så fint o lite nytt på samma gång.
Några av mina förlossningar har startat av just möblering..ler..

Ser fram emot kort på vur det blev..

Mvh camilla

2012-12-12 @ 16:01:47
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Lisa

Måste du stanna kvar 48 timmar? När jag födde Moa 2010 då hade jag GBS och vi behövde bara stanna 24 timmar fast det var ju i Gävle dvs. Nu är jag gravid igen i vecka 35 snart och de har inte hittat gbs denna gång men jag kommer få dropp endå sade min barnmorska och det kändes bra. Gbs är bra läskigt tycker jag som oftast läkarna bara nonchalerar bort och säger det är ingen fara...

2012-12-12 @ 16:25:30
URL: http://lisasabra.snappages.com
Postat av: Rebecka

Åh, dom där 48 h är inget roliga, fick ligga kvar med på grund av gbs. Hoppas er flicka kommer snart även om hon säkert mår bra av att växa till sig :)

2012-12-12 @ 17:34:43
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com
Postat av: mamus

Gullungarna

2012-12-12 @ 17:56:35
Postat av: Elisabeth/Novelli

121212 är verkligen en bra dag att vara född på. Själv väntar jag på att bli mormor just idag.
Dotter har haft vattenavgång sen i söndags och i morse kom hon in för igångsättning.
Kl 16.20 idag var hon öppen 10 cm med en kant kvar och nu kl 20 har inget mer hänt.
Är lite rädd att det blir akutsnitt kanske!

2012-12-12 @ 20:01:16
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: Elisabeth/Novelli

121212 är verkligen en bra dag att vara född på. Själv väntar jag på att bli mormor just idag.
Dotter har haft vattenavgång sen i söndags och i morse kom hon in för igångsättning.
Kl 16.20 idag var hon öppen 10 cm med en kant kvar och nu kl 20 har inget mer hänt.
Är lite rädd att det blir akutsnitt kanske!

2012-12-12 @ 20:02:35
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Du har helt otroligt söta barn måste jag få säga! Fick tips om din blogg av en familjemedlem :-). Ser upp till dig som har (snart) 5 barn. Vi har fått vårt första och livet blir sig aldrig likt på gott och ont men vi väntar nog lite tills nr. 2 tror jag hehe ;-).Vår lilla primadonna tar sin lilla tid som det är men önskar givetvis fler barn längre fram.

2012-12-13 @ 08:00:31
URL: http://passionforpoison.blogg.se
Postat av: Cissi

Varför skriver du GBS-virus? Det är ju inget virus, det är bakterier.

2012-12-18 @ 15:23:00
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback