Ultraljudet ♥ Jag är framflyttad!

Hej alla fina bloggläsare!
 
Jag är så glad just nu!Tack för alla era fina gratulationer till lill Prinsessan i magen, det värmer jätte mycket.
 
Ultraljudet gick jätte jätte bra igår. Inga anmärkningar, inget att klaga på sa barnmorskan! =)
Hon tittade igenom allting och det var så underbart att se våran lilla tjej sprattla och göra kullerbyttor där inne.
Barnmorksan kämpade med att ta kort på henne, för lill-sessan ville minsann inte vara med på bild, så fort hon fick med bebisen så vände hon sig. Tur att hon inte kommer undan Mamarazzin när hon kommer ut från magen iaf
Vi fick ändå med 4 fina bilder, men jag har ingen scannare, så jag får försöka ta kort på bilderna och lägga in här.
 
Vi frågade om man kunde se kön och hon sa snabbt att det är en flicka.
Jag tänkte inte att jag skulle reagera som jag gjorde, tårarna bara sprutade och jag skrattade och var helt överlycklig.
En liten flicka!
Helt underbart.
 
Barnmorskan mätte bebisen också och flyttade mig fram 6 dagar, WOOP WOOP!
Så idag är jag i vecka 17 + 4, istället för 16+ 5 som vi trodde.
Sååå skönt att bli flyttad framåt, va jobbigt om dom skulle ha flytatt mig bakåt.
 
Beräknad födsel är beräknad till 13 januari, men även hon sa att vi får räkna med att den föds redan i december i år.
Ska bli super spännannde!!!!
 
När vi kom till Mummu och Puua för att hämta tjejerna var dom jätte nyfikna.
Nicole blev jätte glad att det är en tjej, Vanessa vart lite fundersam, hon ville ju ha en lillebror till.
"Men är det en pojke också?"
"Nej, det blir en flicka."
"Och en pojke då?"
Haha, hon är rolig. Sen när Nicoloe och Vanessa satt och åt glass hörde vi dom diskutera det här, och då sa Nicole till henne: "Men Bessa, nästa bebis kan bli en pojke, en Thorsten."
 
Nu är det bara att hitta på namn... inte lättaste eftersom vi inte är överrens om nånting alls.
Det är extra svårt eftersom det ska passa på svenska, spanska och finska... Namn som jag tycker är jätte fina låter helt annorlunda när man säger/läser det på "spanska".... *suck*
 
Kom gärna med namnförslag!
Visserligen är det långt kvar, men det skadar inte att planera, right?
 
Ha nu en fin helg!
Själv ska vi åka iväg och handla nu, alla barnen leker så himla fint nu med Emma att jag inte ens sett röken av dem. Men dom HÖRS!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hjördis Pedersen

Får gratta dig att det blir en tjej, lite namn föslag.Julia, Sofia Jessie, Michelle Mickaela Angelica Tanja Eleanore Tindra Ida Lova Katja Kajsa Sofie Therese Linn kanske något som passar, Önskar er en trevlig fredagsmys. kram

2012-08-10 @ 16:50:38
Postat av: Taru

Ihana... :))) Onnea !! Halit

2012-08-10 @ 16:50:48
Postat av: Donna

Grattis till ännu en flicka! Alicia tycker jag är fint!

2012-08-10 @ 17:21:00
Postat av: Anna

Supergrattis till prinsessan! :):)

2012-08-10 @ 17:36:19
URL: http://Aaannaas.blogg.se
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Här kommer ännu ett STORT Grattis!
Kram!

2012-08-10 @ 17:43:40
URL: http://www.lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis!!! Jag visste val det att det var en liten prinsessa till!! Harligt, och vad skont att hora att allt ser bra ut och att du tom ar framflyttad. Ta det lugnt nu sa att du gar sa langt som mojligt och slipper att fa for tidigt. Sa roligt, skrattade hogt av tjejernas kommentarer om nasta kan bli en Torsten..hahahaha! Gissar att det later riktigt fint pa spanska...:D Spannande med namnval, kanner inte till sa manga spanska namn men da ni ju har ganska langa namn till de andra barnen, kan jag tycka att det ar viktigt att de ska klinga fint tillsammans. Ett kort namn kan lata just lite avtrubbat bland de andra langa, sa jag skulle tipsa pa ett langre internationellt namn. Har ett perfekt som du kan fa ta - Isabella! Later fint pa alla sprak, internationellt och det har ju tom spanskt ursprung! Stor kram!

2012-08-10 @ 17:54:46
Postat av: Isaks mamma

Åh va härligt att allt var så bra! Förstår att du grät, det är ju fantastiskt!
Vad säger du om namnet Elina(funkar väl på finska och spanska oxå?!) Ett av mina favorit tjej-namn :)! Louisa, Livia och Alissa är ju oxå fina och kanske funkar på de andra språken?! Grattis!

2012-08-10 @ 20:06:17
Postat av: Nlie

Luciana, Sienna, Najade
Fina namn som iaf funkar fint på svenska och spanska, är dock inte så bra på finska :)

2012-08-10 @ 20:36:36
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Postat av: -Santsu-

Voi kuinka ihanaa että kaik on hyvin! Oon niin happy sun puolesta! Ja niiin kateellinen...

Oih,tyttöjen nimiä on niin paljon ihania. Tässä nyt muutamia joista ite tykkään. Adele,Mercedes,Alexina,Jade.Aurora,Ava,Luna,Lumia,Serafia,Amelie.Chanelle,Clarissa,Isla,Inez,Isabella.Odessa.
Näitä olis vaikka kuinka paljon niin ihania!

2012-08-10 @ 21:33:11
Postat av: Carolina

Inez är superfint!

2012-08-10 @ 22:20:49
Postat av: Riikka

Grattis fina Satu!!
Kul med en flicka till :)
Tänkte komma med namn förslag, samma som min dotter heter men det funkar bra på finska, svenska och spanska, Isabella :)
Kram

2012-08-10 @ 22:45:15
Postat av: Anonym

Hon kan heta Claudia

2012-08-10 @ 23:43:15
Postat av: Anonym

Hon kan heta Claudia

2012-08-10 @ 23:44:04
Postat av: Anonym

Claudia

2012-08-10 @ 23:44:38
Postat av: LindaB

grattis till tjejen i magen, så mysigt!! har läst din blogg ett tag och jag måste säga att du verkar vara en helt fantastisk mamma som orkar ge dina barn en underbar uppväxt med massa utomhuslek osv trots att du har ett helt gäng :) Arbetar själv på en 3:a :) Tänkte ge lite namnförslag som jag tycker passar ihop med dina andra barns namn ( har dock ingen koll på hur de låter på de andra språken :))

Melanie
Natasha
Cimberlie
Cassandra
Joline
Nathalie/ Natalina
Isabelle
Lucella
Minella
Telise
Elodie
Alicia
Mischa
Jennelle
Noella
Novelia
Celine/ Celina
Tiffanie

2012-08-11 @ 07:26:10
Postat av: Margareta

Grattis och lycka till!
Andrea, Amanda,Bianca,Daniela,Emilia,Gabriella,Isabella,Laura,Lisa,Manuela,Olivia,Cecilia,Beatrice,Louisa,Sofia....
Gillar Nicoles kommentar om Torsten!!!!

2012-08-11 @ 09:31:00
Postat av: Emzi - Mamma till Dewin , Wilton & Alwida

Jag tycker Athena är ett jätte fint namn! Eller Isabella! :)

2012-08-11 @ 16:10:12
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Åsa

Emilia är fint :) det går ju på alla språken :) Kul att de är så glada alla barnen :) Emilia heter Mercedes i andranamn det gillar jag oxå :) kul att jag bara rekomenderar mina egna barnnamn ;)

Kram på dig

2012-08-11 @ 17:22:52
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se
Postat av: Josefin

Åh grattis, vad roligt! :) Ska försöka klura lite på flicknamn, det står helt stilla nu, haha..shit vad svårt! Har bara pojknamn i skallen..

2012-08-11 @ 19:53:26
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Hmm, försöker tänka bra namn i förhållande till dem barn ni har nu och deras namn... Amelia, Amanda, Jasmine, Savannah, Isabella, Celine, Cornelia. Åh, det är svåååårt!

2012-08-11 @ 20:00:15
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Hmm, försöker tänka bra namn i förhållande till dem barn ni har nu och deras namn... Amelia, Amanda, Jasmine, Savannah, Isabella, Celine, Cornelia. Åh, det är svåååårt!

2012-08-11 @ 20:00:40
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

Gratulerer med en liten flicke i magen:)
Hva med Jessica som min lille flicke heter,hihi;)

2012-08-11 @ 21:43:53
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Liz

Vad svart det ar att kommentera ibland, hursom sag jag nu nar jag kollade om min kommentar kommit fram att den kom fram men under anonym...Ville dock fortydliga att det var jag som skrev kommentaren om att du kunde ta Isabella for det har spanskt ursprung...
Stort grattis igen, Liz

Postat av: Cissi - Ensamstående mamma till snart 3 barn

Isabella eller Natalia?
Jättegrattis till er! ni verkar vara så otroligt fina människor och en jättefin familj så ni förtjänar detta!!

2012-08-12 @ 09:14:17
URL: http://nathaliesochleosmamma.blogg.se
Postat av: Margareta

Ett varmt grattis och lycka till!
Lite namnförslag; Andrea, Amanda, Bianca, Beatrice,Cecilia,Charlotta,Daniela,Gabriella,Isabella, Louisa,Laura,Manuela,Olivia,Sofia,Emilia,Melinda,Lisa,Lina......Kanske inte så bra på finska men annars ganska internationella.

2012-08-12 @ 14:01:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback