Svar + Namn uppdatering # 3

 Jag tackar och bugar för era namntips och lägger till de nya på listan.
 
A:
Amanda
Amelia
Andrea
Alicia
Athena
Alissa
Angelica
 Angelina
Angel
Alexandra/Alejandra
Alba
Adriana
Andiana
Antonia
Adelle/Adella
Aurelia
Alina
Anjana
Aurora
Amy
Alfrida
Amera
Aela
Alma
 
B:
Bianca
Blossom

C:
Celina
Celine
Cornelia
Cecilia
Cassandra
Claudia- Inget fel alls på namnet (Då får DU döpa ditt barn till Satu )
Carolina/Karolina
Coline
Celia
Catherine
 Cina
 
 D:
Daniela
 Denise/Denice
Deborah
 
E:
Emilia
Elodie
Elina
Eleanor
Emmi
Elvira
Eliana
Esmeralda
Elise
Elena
Evelina
 Essy
Elma
Elisa
 Evangeline
 
F:
Felicia
Frida

G:
Gabriella

H:
Havanna
 
I:
Inez
Ida
Irena
Isabelle
Isabella
Inari
Indra
 
J:
Jessica
Jasmine/Jasmina
Joline
Julie
Julia
Juliana
Juliette
Jenelle
 Junia
Jonna
Josephina/Josephina
Jennifer
Jaqueline
Jessie
Jenna
 
K:
Katja
 Katinka
 
L:
Laura
Lisa
Lucella
Louisa
Livia
Lova
Linn
Lovelia
Liv
Lucia
Lucy
Luciana
Leonie
Leah
 
M:
Melanie
Minella
Misha
Michelle
Mikaela
Mercedes
Melinda
 Miranda
Minja
Minea
Melissa
Mindie
Maribelle Mireia
Maria
 My
Mannifrida
 Matilda
Molly
 
N:
Natasha
Nathalie
Natalina
Natalia
Noella
Novelia/ Noelia
Novalie
 Nora
Nadine
Nisa
Najade
Nadia
 
O:
Olivia
Ophelia/Ofelia
 
P:
Pauline/Paulina
Petronella
Penelope
Puualiina (gissa vem som hittade på det namnet.... Hahaha..)
Patricia
 
Q:
 
R:
Rosie
Ramona
Rosanna
 
S:
Savannah
Sofia/Sofie
Selma
Sara/Sarah
Sienna
Silvana
Senni
Skadie
Skylar
Sabina
 
T:
Telise
Tanja
Tindra
Theres
 Trinity
Tilda
Tina
Trixie
 
U:
 
V:
Valiea/ Valeria
Valencia
Victoria
Vila
Veronica
Valentina
Victory
 
W:
 
Z:
Zerafina
 
Y:
Yasmin/Yasmine
 
Z:
Å:
Ä:
Ö:
 
 **********************************************************************************************************************************
 Blir tokig när vi inte är överrens om några namn alls, speciellt när man själv tycker att det namnet är det finaste!
Nu kommer några frågor till DIG:
 
VEM har bestämt era barn namn? Hur kom ni på just det namnet?
Gillade båda det namnet? Var ni överrens direkt eller hade du/han nått annat namn du hellre ville ha?
 
Inom kort kommer våra favvonamn, utan att säga vem som gillar vilka namn får ni säga ert, vad ni tycker är finast och passa bäst :)

Kommentarer
Postat av: Isaks mamma

Jag har alltid tyckt om namnet ISAK, har legat mig varmt om hjärtat i säkert 15 år innan vi fick barn. Jag sa till min sambo när vi fick reda på att vi väntade barn att jag gillade det och att det var mitt första val om vi skulle få en pojke. När vi var på rul och det visade sig vara en pojke så var min första reaktion: "Åhh det är en liten Isak!!!" haha, sambon har efteråt sagt att han kände sig liiiite överkörd, men, men, efter det ögonblicket så VAR det INGET annat än en liten Isak i magen helt enkelt :)! Kram

2012-08-19 @ 21:19:08
Postat av: Nina

Jessicas navn ble bestemt i heisen da vi hadde vært på ultralyd å fikk vite at det var jente.Jessica var det eneste navnet vi hadde,og det ble det:)

Da vi fikk vite at vi venta en gutt med barn nummer 2 ble jeg helt paff,var sikker på at det var jente:)
Veldig vanskelig å finne guttenavn.Jeg ville ha Benjamin,men ikke min mann.Men da han var født spurte jordmoren mannen hva han het og han svarte Benjamin:)

2012-08-19 @ 22:11:17
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Helena H

Linneas pappa sa direkt att hon skulle heta Linnea om det blev en tjej, för han var mycket hos en gammal tant som var så otroligt snäll, när han var liten och hon hette Linnea och därför ville han ha en dotter som hette så. :) Jag var inte lika intresserad av namnet för jag tyckte det passade små barn o gamlingar.Inte tonåringar eller vuxna. Nu är hon 15 år ju, och namnet passar. :)
Kram från Söderhamn

2012-08-20 @ 00:08:10
Postat av: Emzi - Mamma till Dewin , Wilton & Alwida

När vi väntade Wilton så ville jag att han skulle heta det medans pappan ville han skulle heta Douglas så det blev Wilton och Douglas i andranman. Nu när vi fick Alwida fick pappan bestämma namnet och jag fick Elsa som andranamn! Man måste ju kompromissa lite! =)

2012-08-20 @ 08:26:31
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: mummu

Mina faffo ,,, Amanda Alicia Nathalie,Så det är bara att välja..hih :-)))

2012-08-20 @ 09:11:27
Postat av: mummu

En fråga till Ice Age,skulle du ta en 4årig en 3årig o tvillingar som är 2 år till bio,halloooo. Jag tror att dem hade det bätre hoss mummu.Annars gör dem ju ALLTING tillsammans.Så nästa löjlig fråga är....

2012-08-20 @ 09:32:57
Postat av: mummu

En fråga till Ice Age,skulle du ta en 4årig en 3årig o tvillingar som är 2 år till bio,halloooo. Jag tror att dem hade det bätre hoss mummu.Annars gör dem ju ALLTING tillsammans.Så nästa löjlig fråga är....

2012-08-20 @ 09:34:46
Postat av: Hannah

vi hade en lista med pojk- och flicknamn som vi gillade. När de föddes hade vi inte bestämt oss alls. Sköterskorna på Neo frågade varje dag om flickan och pojken hade fått namn, men icke. Vi kunde inte bestämma oss.

När vår hemsjukvårdare kom hem till oss på dagarna pratade vi lite om namn och att vi skulle börja att testa med namn från listan. Högst på listan, utan anledning, stod Jack och Moa. Så vi började kalla bebisarna det i några dagar, sen tänkte vi testa med nästa namn. Men efter att ha kallat dem Jack och Moa kunde vi ju inte ändra, kändes konstigt. Och sköterskan skojade med oss och sa: nu säger jag till tjejerna på Neo att barnen heter Jack och Moa. Så det blev de namnen och det är jag jättenöjd med! :)

2012-08-20 @ 10:43:25
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Annapanna

Vad glad jag blev när jag såg att du kommenterat min kommentar! Jag skulle ha varit i v15 nu men som sagt, vi får försöka igen! Har du något tips på hur man "gör" tvillingar ;) ? Jag har hört att folsyra ökar chansen/risken (beroende på hur man ser det) Vi har tre pojkar på 12,7&5 år så jag är väldigt bebissugen. Mina favorit flicknamn är namn som slutar på Y som Sindy, (favorit nr 1) Holly, Polly, Lilly, osv. Andra fina namn är Aminda, Tingla och Jolin. Våra pojkar heter Kevin Jason och Colin. Vi har ganska snabbt varit överens om namnen och Jason var min mans favoritnamn så länge han kommer ihåg. Får ofta kommentarer om barnens namn, de mesta positiva. Sköt om er!

2012-08-20 @ 11:18:53
Postat av: Anna Köhler

mina pojkar heter Elias Alexander och Vincent Jimmy
barnens far fick bestämma namnet Elias om jag fick avgöra mellanamnet :) alexander är efter deras äldsta kusin, och när vi fick son nr 2 så vart det tvärtom att jag avgjorde tilltalsnamnet :) Jimmy är efter deras avlidna farbror som betydde jättemycket i den släkten men tilltalsnamnet kommer ifrån sportstjärnor som döpt sina barn till likadant,

Postat av: Carro

Jag skrev om mobilen och du når mig på [email protected]
Min sons namn Leo va det hans pappa som kom på. Han såg det i en tidning och vi fastna för det båda två då.

2012-08-21 @ 09:40:59
Postat av: Melina

JAG SÄGER CAMILLA! Hehe jag tycker det är finast!

2012-08-21 @ 13:18:45
Postat av: Helena

En fråga... Menar du verkligen Celiné? Inte Céline?
Vill du betona sista bokstaven? :-) Många som sätter ´ fel.

2012-08-22 @ 13:29:13
Postat av: Satu- Mybabydolls

Ja, jag menade Celine (ingen betoning på e på slutet)

2012-08-22 @ 18:36:05
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: boosse

Jag kom på namnet och vi var helt överens, fastän jag var sugen på att ha Maribels andranamn som förnman (Ingrid)

2012-08-25 @ 14:01:56
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback