Inte bara en, utan två.

God dag måndag!
En ny vecka har kikcat igång, nästa vecka, på onsdag börjar Nicole på dagis igen och Vanessa börjar sin inskolning.
Vi har ätit lunch och jag har städat bort allt, tjejerna ligger och tittar på Askungen i min säng och grabbarna... Jaa-a. Jag bråkar med dem om att dom måste sova.
 
Igår skrev jag ju att Jonathan har lärt sig att klättra ur sin säng och att jag hittade dem båda i Danilos säng vid läggdags. Innan jag skulle lägga mig på kvällen gick jag som vanligt till grabbarnas rum för titta till dem, lägga täcket på dem och lägga mig. Men denna gång var det liiite annorlunda. Kunde inte sluta asgarva. Jonathan låg i Danilos säng och sov och Danilo s i Jonathans rum. Andres hade vart inne hos dem sist och då hade Jonathan återigen smygit sig in i Danilos rum och lagt sig med honom, så Andres hade tagit upp honom för att lägga han i sitt eget rum. Problemet var bara att han tog med sig fel grabb. Och det kunde jag inte sluta skratta åt.
"Mehh, jag tog ju den första bästa" och hade tagit med sig stackars Kockis till Jonathans rum. Jag undrar vad han tänkte då? HaHahHahha..
 
Och imorse då- Jg vaknade vid 7 av att jag hörde Jonathan snacka med någon, så jag gick för att kolla. Då sitter BÅDE Jonathan OCH Danilo på soffan och snackar.
Öhh, what?
Jag skrev ju senast igårkväll att han kunde varken klättra ur eller in i sängen!?
Men nu har brorsan tydligen lärt honom sina tricks (Tack Jonathan att du underlättar för mamma) och nu har vi inte bara en utan två sängrymmare. Dags för nya sängar var det ja....
 
Jag skippar nog vilan idag, är trött men jag uppskattar tiden med mig själv, för mig själv.
Jag ska hämta en kopp kaffe istället och försöka bocka av min "To-Do-List" som jag skrev imorse. Och sen ska jag kolla lite på kryssningar som vi funderade att åka på.
 
Lite lekbilder från förra veckan måste jag ju också bjuda på!
 
 Vanessa (alltid barfota!)
 
 Hmm.....?
 
Jonathan och Emma
 
 
 
 Jag har precis fått klart min nya Header, men jag kan inte lägga upp den, för det är något strul med databasen på blogg.se, så jag har tydligen inga bilder på mitt arkiv längre?
 Dom har ju gjort om hela blogg.se (insidan) och det har varit jätte mycket strul känner jag.
Sen gick dom på semester och lämnade skiten som det var. Man tycker ju att man kunde ha gjort hela designen helt innan man började använda den....?
 - Jaja, hoppas att det blir bra snabbt så att jag kan få in min nya header. Jag är jätte nöjd med den om jag får säga så själv. Sen kommer en ny när bebisen är född :)
 
- Over and Out -

Kommentarer
Postat av: Mamma till 4

Nej men! Grattis till bebis i magen:)!

2012-08-13 @ 15:08:53
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Helena H

Jättefin bild på Jonathan o Emma!
Angående Vanessas barfotagående, bara att låta henne vara barfota så mycket det går, om det inte är glas o så ute förstås, bara nyttigt för fötterna att luftas och mn får ruggigt tåliga fötter. :) Finns inge skönare än att gå barfota på en fin grusväg. Eller i strandkanten med skön sand.Eller på solvarma klippor! :)
Såg förresten i en annons att det gjordes resårbottnar(såna som era tjejer sover i) i barnstorlek, 70x160 cm. Vore kanske nå för grabbarna nu, tar ju inte så stor plats i rummet. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn
Ha det bäst.

2012-08-13 @ 18:27:35
Postat av: Anna

Skrattar gott åt era rymmar-problem. Det är nog lika bra att ge dem vanliga sängar snart :-)
Då blir ju en säng ledig till bebisen ;-)

Hoppas dina barn oxå gillar kräftor. Antar att jag kan få se bilder & läsa om kräftskivan!!

2012-08-13 @ 18:38:26
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Madeleine i CA

Jag går och väntar på att Mackenzie ska lära sig klättra ur sängen. Abbie kunde det när hon va strax över 1, men Kenzie har inte börjat försöka än och hon är ju över 2. Jag hoppas hon kan sova i spjälsängen i några månader till.

2012-08-13 @ 19:31:08
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Hannah

En av våra började klättra ur sängen i somras och efter att han en av gångerna föll ur och slog sig, skruvade vi snabbt bort en av sidorna, så nu kan de gå i och ur själva. Jättebra, men det tog några nätter att vänja dem vid att INTE gå därifrån när de skulle sova ;)

2012-08-20 @ 10:18:14
Postat av: Hannah

En av våra började klättra ur sängen i somras och efter att han en av gångerna föll ur och slog sig, skruvade vi snabbt bort en av sidorna, så nu kan de gå i och ur själva. Jättebra, men det tog några nätter att vänja dem vid att INTE gå därifrån när de skulle sova ;)

2012-08-20 @ 10:18:44
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback