Höstväder + "boa"

Denna dag har hittils varit lugn och bra.
Mummu och Puua kom förbi på förmiddagen för att hjälpa mig att sätta upp lite grejer här hemma. Vi har ingen betongborr så Puua var snäll och tog med sig det.
Han borrade upp våran nya klocka i köket, och en lackhylla på balkongen. Han hade med sig nån slags pistol som han sköt fast listerna på Nicoles dörr. Jag fick också upp de 3 små hjärtorna med text på i köket.
Det behövdes något på väggarna i köket, dom var ju helt tomma.
 
Jag är i en sån period när jag vill "boa" här hemma.
Jag skulle vilja byta ut våran svarta fondtapet här i vardagsrummet mot någonting vitt. Jag ogillar starkt denna tapet nu.
Köpa nya vardagsrums mattor, byta gardiner, ny garderob... Mycket man vill, haha... Och önska får man ju alltid, eller hur? Man kan ju säga som Bessa: "Jag vill "älska" mig det här i julklapp".
Man kommer ju i såna perioder ibland, att man vill förnya och "boa" sig lite.
Förnying piggar upp en, eller vad tycker ni? Det betyder inte alls att jag inte uppskattar det jag har, för det gör jag, otroligt mycket och jag känner mig lyckligt lottad över allt det jag har.
Ibland räcker det med att bara få möblerna om lite.
 
Idag har vi verkligen riktig höstväder här ute. Det blåser som bara den, och löven har t om börjat ändra färg, och när det blåser riktigt mycket så faller löven. Vi fick en väldigt kort och regning sommar. Om ca. 2 veckor börjar Nicole på dagis och Vanessa sin inskolning. Då är det andra rutiner som gäller här hemma. Såg att dom öppnade dagis igår, dom har ju haft sommarstängt och hållt till vid ett annat dagis.
Jag är jätte glad att vi bor så nära dagis. Jag ser dagisgården från våra fönster, det känns tryggt. Jag har lite "koll" på mina Prinsessor ändå.
 
På något sätt har jag börjat se fram emot hösten nu. Jag har inte velat släppa hela "Vart-är-sommaren" frågan, men hösten är också mysig, på sitt sätt. Man får tända en massa ljus hemma...
Fast fler varma sommardagar vill jag ha innan den får komma!!!
 
Efter att Puua var klar med att borra och fixa så bjöd jag på lunch- ärtsoppa med mörktbröd och mjölk!
Det är Puuas favorit. Gott är det med ärtsoppa ibland.
 
Några bilder från idag:
 
Puua med sina små hjälpredor...
 
Mobil nördarna
 
Träning, Puua?
 
Prinsessorna
 
 
Äntligen blev det tyst från grabbarnas rum, nu ska jag ta en alvedon och vila lite. Nope, huvudvärken har fortfarande inte släppt, WTF!?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Just det, Vanessa börjar på dagis snart. Spännande:)

Hoppas huvudvärken försvinner snart.

Nu ska jag återgå till kalasfixet. Pontus fyller 8 idag:)

Ha det så bra, Kram

2012-08-07 @ 13:37:10
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Karolina Nordling

"boar" här hemma också...
Vill alltid förändra och förnya speciellt vid " höst" tider.. Idag möblerade vi om i Felicia rum...

2012-08-07 @ 18:22:54
URL: http://karolinanordking.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback