♥ Vanessas FÖRSTA inskolningsdag ♥

Idag var en stor dag för mina prinsessor. Speciellt för Vanessa som hade sin första inskolningsdag på dagis idag, men också för Nicole som skulle tillbaka till dagis efter ett långt sommarlov.
 
Dom har båda sett fram emot den här dagen, det bara lyser i Vanessas ögon när hon berättar att hon ska få börja på dagis. Hon var nog nervös och taggad inöfr denna dag, för hon kom in till oss ca. 4-5 gånger inatt... Det var dittan och dattan som hon ville berätta. Och så var hon kissnödig.
 
Igår packade vi dagisväskorna med extrakläder, och Nicole ville prompt sova med sin väska inatt.
Jag satt uppe och namnade alla kläder och packade ner gummistövlar och regnkläder och allt som dom behöver där.
Hela morgonen har dom frågat ifall vi inte ska gåååå snart!??
 
Mummu kom och skulle vara med grabbarna och vi gick. Meningen var att vi bara skulle vara där i en timme för ett samtal, men vi fick börja inskolningen redan idag för jag sa att jag hade nog svårt att skaffa barnvakt tills på måndag.
Så vi blir klara med inskolningen denna vecka, och på måndag ska dom stanna där själva.
 
Vanessas inskolningsfröken är Ritva och vi satt och pratade och planerade medans flickorna ritade, målade och lekte i dockvrån. Vanessa kände sig som hemma och var inte alls blyg. Nicole visade stolt vart allting ligger och hur Bessa ska göra. Sweethearts!  Bessa var jätte duktig (precis som förväntat) och inte alls blyg eller så. Hon ville också dela med sig vad hon hade gjort på sommaren under samlingen, haha...
 
Vi åt mat och sen skulle vi gå, men Vanessa följde med resten av barnen till sago-stunden och var inte alls intresserad av att gå hem, medans Nicole blev sur för att hon ville gå hem. När vi hade vart med på sago-stunden en stund gick vi hem, och då hade Mummu gått hem till sig med pojkarna och lagt dom, och då vart Nicole ännu surare. *suck*
Mummu är så jätte viktig för våran docka. Vi går dit när pojkarna har vaknat, men det passade inte lilla surpuppan Nicole.
 
Hur som helst så sitter dom och tittar på Askungen nu och äter äpple, bara två dagar kvar på inskolningen och jag kunde inte vara mer stolt över min lilla Bessa! Det här kommer att gå superbra, det vet jag helt säkert.
 
Förväntansfulla tjejer inför första dagis dagen! (och brorsorna ville klämma in sig på bild dom också)
 
Målar på dagis...
 
 

Kommentarer
Postat av: Taru

Söta Bessa! :) Kul att allting gått bra... Hon kommer nog stormtrivas :)))

2012-08-22 @ 14:09:46
Postat av: Nina

De er jo så søte!!
Så bra det gikk fint på "dagis."Det er vel det samme som barnehagen her.

2012-08-22 @ 15:15:37
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Johanna - Husliv & Blivande mamma

Jag är beräknad 20December, så vecka 23 är jag i nu :)

2012-08-23 @ 12:59:37
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Men åh så söta och fina barn du har! Helt underbara! :)

2012-08-29 @ 13:40:30
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback