♥ Sista inskolningsdagen för Vanessa ♥

Hej lördag!
En stressig och ganska jobbig vecka har fått sin helg nu. Det har varit så mycket i veckan som gått.
Vanessas inskolning (har gått över förvänat bra!), läkarbesök, fixa dittan och dattan och dödsbeskedet av min morbror Kari. Polisen misstänker att han har legat död i sin lägenhet i över en vecka, det känns inte alls bra.
 
Idag har vi vart i Nacka Forum för en shopping runda!
Och det blir man alltid gladare och piggare av, right?
Denna gång var vi och shoppade för bara mig och Andres. Det var en evighet sen vi unnade oss själva någonting och båda två var i stort behov att förnya garderoben lite. Det gjorde vi idag. Allt ligger fortfaranade i påsarna, jag ska bara rensa min garderob sen när jag orkar lyfta röven från data stolen och sen ska det in med nytt. I löööve it!
Jag funderar på att fortsätta shoppandet imorgon lite grann. Jag behöver en lång kofta.
 
Jag har lagt grabbarna, men Danilo verkar inte vara så samarbetsvillig, han klättrar upp ur sängen och sätter sig på sin Nasse-fåtölj och leker med bilar. Jag fasar för dagen då ingen av pojkarna vill sova middag längre.
Jag hoppas att den dagen inte kommer på lääääänge!
 
Vanessa sitter och spelar spel och Nicole leker med grabbarnas piratbåt och alla sina gubbar inne i sitt rum.
Ikväll ska vi ha en myskväll hemma med en liten kräftskiva och godismys för barnen.
 
Igår hade Vanessa sitt sista inskolningsdag.
Nicole var ledig med Mummu och pojkarna. Dom ska ju vara lediga varje fredag, men eftersom det är inskolning så gick bara jag och Bessa.
Det gick hur bra som helst!
Dom är ju ute så mycket som möjligt, från att vi kommer så är dom ute till innan lunch. Ute bakade Bessa sandkakor och lekte med dockvagnen. Efter lunch och sagostund målade hon och gjorde pärlarmband till sin pappa och mig.
Det är som om hon alltid gått där på dagis. Hon ville inte ens sitta bredvid mig på samlingen, så de andra flickorna bråkade om vem som skulle sitta bredvid mig.
 
På måndag ska jag lämna henne och Nicole där ensamna och jag tror och hoppas att det ska gå jätte fint.
Jag vet att det inte blir problem med Vanessa, men Nicole är känsligare..
 
 
En stolt tjej visar upp pappas armband :)
 
 
Bessa Mamma är såååå stolt över dig! Du är en jätte duktig och modig liten tjej! Du kommer att gå långt i livet, det slår jag mig i backen på!
 TE AMO MUCHO !!!
 
Nicole och grabbarna åkte till Handen med Mummu så länge, dom hade skojigt och blev bortskämda med Donken och så fick Nukke välja hårspännen till både henne och Bessa.
Kittos Mamma!!!
 
P.S Nu fick jag gå och hämta Danilo, han ville inte somna och det är ändå dags att vakna snart...
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Köpte postafen på apoteket, det är ofarligt för bebisen. Biverkning är att man kan bli lite trött, så jag tog den på em/kvällen och då räcker den ganska många timmar så att förmiddagen efter var bättre också. Men prova en på morgonen och se hur du känner. Inga andra biverkningar som jag kände av. Vi mår bra! Jag börjar skolan den 3 september, känns spännande och gruvsamt. Har inga andra inkomster och får inga studiemedel så jag måste jobba medan. I natt ska jag prova jobba natt för första gången någonsin, gruvar mig. Funderar om jag klarar av att vara vaken hela natten och inte somna någonstans.. hihi. Kramar

2012-08-25 @ 16:10:12
URL: http://lillaica.blogg.se
Postat av: Josefin-21år, fru & mamma till två

Postafen finns att köpa på apoteket. I sverige så brukar bm rekomendera det men i finland så gör de inte det men jag och en massa andra här har nog ätit det.
Vi har det nog bra:) Försöker få lillan att somna nu vilket inte alltid är det lättaste;) Hur är det själv då? När har du BF?

2012-08-25 @ 19:47:38
URL: http://junimamma.blogspot.com
Postat av: mummu

Tack Satu för den fina ängeln, som jag fick igår.Hoppas du mår bätre. Love you.

2012-08-26 @ 15:46:38
Postat av: Malin - Mamma till Isabell och Felize

Åh, är det smurfstrumpor som din tös har på fötterna? I så fall, vars är dom köpta? =)

2012-08-26 @ 18:54:26
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback