♦ POTT träning !!! ♦

Nu har jag tagit mig i kragen och kickat igång det. Danilo och Jonathan ska pott-tränas....
Jag hatar pott träning!
Idag har dom varit utan blöja hela förmiddagen, dom har kissat ner sig hela tiden, inte en enda gång har det kommit kiss på pottan. Men OK, det är första dagen. Jag hoppas bara att dom fattar galoppen snabbt...?
Så jag har torkat golv hela förmiddagen, bytt kallingar och tvättat kläder....
 
Insåg ganska snabbt att vi måste handla en massa nya kallingar, för nu är dom sista torra/rena i tvättkorgen.
När dom har vaknat från vilan så är dom nog klara, men det går åt mååånga kallingar att träna 2 små killar för pottan!
 
Danilo och Jonathan är nu 2 år och 4 månder. (snart)
Jag hoppas att vi fixar detta innan vintern kommer...
Usch, det här är verkligen inget jag ser fram emot, men dom börjar bli tillräckligt "stora" för det nu.
Jag mutar dom med att dom får russin sen när dom har kissat på pottan, men icke.
 
Dom är såå söta med den lilla rumpan i kallingar, utan blöja! Stackars Jonathan som inte har något att hålla kallingarna uppe, dom åker ner hela tiden så man får vika dem dubbelt.
 
Nu måste jag bara vara envis, och ha tålamod och inte ge med mig. Då kommer det nog att gå bra, bara dom ville samarbeta med mig lite...
 
 
Idag är det ju Annas födelsedag också, och eftersom hon inte vill bli firad och ha fika hemma, så bjöd jag hem dom till oss på fika på förmiddan!
Med sig hade dom Annas kusin Theresé och hennes dotter Ida.
 
 
Nu ska jag gå och kika vad mina tjejer har för sig i Vanessas rum...

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojka ♥

Ja du den dåär potträningen! ;)

Sv:Ja det känns verkligen tryggt! :)

2012-08-01 @ 15:26:00
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Camilla 32 år och 9 barnsmamma

Haha lite kul att läsa iallafall..:-D
Känner igen det såå mycket..
Har börjat vänta in barnen tills dom inte kissar i blöjorna längre innan jag börjar pottträna.
Hatar oxå det..
Hoppas allt är bra annars :-D
Med vänlig hälsning, camilla

2012-08-01 @ 18:06:36
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Sandra

Vänta in dem annars. Alla är inte redo vid två års ålder och det blir bara en massa misslyckanden. Jag har fyra barn och två har blivit torra runt tvåårsdagen, en närmare tre och en ännu senare. Det har lite med mognad att göra.
Grattis till bebisen. Jättemysigt!
Sandra

2012-08-02 @ 07:42:54
URL: http://sparsamhet.nu
Postat av: Madeleine

Grattis till Anna!

vår pojke Tobias 2,5 år är duktig, han har börjat vilja gå på toaletten några gånger om dagen och kissa och göra nr. 2 också där.

Vi brukar försöka utan blöja när de är 3 år, då brukar våra barn vara redo för det.
Men sen är det svårt också när våra barn är så hårda i magen och vi ger movicol osv...och det är lite svårare att sluta helt med blöja då, kan ta lite längre tid.

lycka till med potträningen!

kram från madde

2012-08-02 @ 08:29:45
URL: http://madeleine82.blogg.se
Postat av: Nina

Kanskje de er litt for små ennå...
Jeg prøvde ifjor da Jessica var 2,5 år uten hell.Men plutselig en dag nå i mai var hun selv klar å slutta på dagen.
Har ikke hatt noen uhell,hun er 3,5 år.

Vent til de er klare selv:)
Når slutta jentene med bleie?

2012-08-02 @ 22:28:20
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Nina

Kanskje de er litt for små ennå...
Jeg prøvde ifjor da Jessica var 2,5 år uten hell.Men plutselig en dag nå i mai var hun selv klar å slutta på dagen.
Har ikke hatt noen uhell,hun er 3,5 år.

Vent til de er klare selv:)
Når slutta jentene med bleie?

2012-08-02 @ 22:28:31
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Emma

jag har lagt de med potträning med B åt sidan för jag vet inte hur jag ska göra! För de första han vägrar BÅDE potta och toaletten så då vet jag inte hur han ska potttränas. Hur gör du med killarna?

Sätter dom sig på pottan?

2012-08-03 @ 13:35:33
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback