Ankdammen

GOD DAG !
Imose efter att ha lämnat tjejerna på dagis gick jag och grabbarna bus hem och tog ett varmt bad.
Sen ringde Puua och frågade ifall vi inte ska gå till ankdammen och mata ankorna. Fast jag inte hade ork tog jag mig i kragen, klädde på oss och så gick vi. Det är trots allt fint väder ute idag.
 
Danilo & Jonathan hade jätte roligt. Jonathan fick bära påsen med bröd till ankorna och dom sprang hela vägen dit, och när ankorna mötte upp oss slängde grabbarna hela brödbitar till dom som dom sen bråkade om. Puua försökte få bort bröden och mata med små bitar istället, men det gick inte så värst bra, haha...
 

När Jonathans bröd var slut ville han mata dom med russin.. hmm...

Man ska ju smaka själv också mellan varven...

Grabbarna bus spelade tuffa och jagade ankorna- så länge dom sprang, men dom ankorna som inte flyttade på sig när herrarna kom springandes var inte lika roliga, då var det andra puckar, då var det busungarna som stannade till som stenar istället. Så liiite rädda var dom allt. Mina små kycklingar.
 
När vi var klara och skulle gå hem och laga mat så frågade Puua grabbarna om dom ville följa med och titta på deras lilla fågel Putte. Jag sa att vi kan göra det senare, för nu ska vi hem och äta och vila innan tjejerna ska hem.
Men tror ni att Puua lyssnar?
Det slutade med att jag gick hem själv och grabbarna stannade med Puua. Dom skulle äta lasagne och lägga sig och vla där sen.
 
Så jag är hemma ensam nu. Helt underbart med denna tystnad. Jag sitter och äter min lunch här framför datorn och sen ska jag lägga mig för en powernap.
 
Jag dyker säkert upp här sen igen, eftersom jag måste fixa bilder på Nicole & Vanessas "Sommarminnen" till dagis.
Behöver sen bara låna någons utskrivare...
 
XOXO

Kommentarer
Postat av: Cat - Mamma till Lily!

SV: Vi mår bra, kämpar på! :) Hon mår bra, glad hela tiden och hittar på bus nu när hon lärt sig ta sig fram, haha! Nej vi har inte hört något från honom sen allt hände. Men men jag klarar mig! Har tagit hand om henne själv sedan hon föddes så det är som det är. Försöker gå vidare :)

Hur känns det att "bara" ha två barn hemma om dagarna nu när tjejerna är på förskolan? :) Kram!

2012-08-29 @ 15:11:03
URL: http://honestyismypolicy.blogg.se
Postat av: Marina

Vilka fina tröjor killarna har på sig!

2012-08-29 @ 18:00:46
URL: http://allaminahjartans.blogspot.com
Postat av: Maria

Om du inte har en skrivare så maila bilderna till fröken så skriver vi ut på Förskolan! Kram, ses på måndag!

2012-08-29 @ 18:04:53
Postat av: Monica

Skönt med lite egentid!

2012-08-29 @ 20:32:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback