Valborg

Ska strax lägga mig, är sopp slut efter den här dagen dom har bjudit på en salig blandning av allt.

Vi har firat Dewin på hans 5-årsdag, stannat kvar och ätit middag hos dom innan vi gick till majbrasan för att titta på elden.

Jag knäppte hur många kort som helst, fadt inte med min kamera, utan Karos. Vilka grymma bilder den tar!
Jag önskar mig ickså en systemkamera, fast jag är nog ute efter något mindre... Jag tror att det skulle vara en bra investering, eftersom jag älskar att ta bilder, och MÅNGA! (som ni kanske har märkt...)

Alla barnen har skött sig exemplariskt idag, nja, förutom lillgrisarna Danilo och Jonathan som lämnade sina halvslickade godisar här och där.... Sorry Karo.

Dom var inte så värst intresserade av elden, kanske för att det tog år och dar innan dom fick fart på den, vem vet- dom kanske håller på fortfarande, men en timme efter drog vi, och då höll den lilla som brann på att slockna.
Det mest intressanta var när vi upptäckte att en man höll på att klättra upp i majbrasan och vi tänkte att han e helt skadad. Men (!) det visade sig att stackars fåglar hade byggt bo under pinnar och grenar och pep som bara den, dom satt fast!
Han letade och letade, och till slut hittade han en unge som han räddade, nästan högst upp, under allt bråte!
Förhoppningsvis får den fågelungen ett lyckat slut.
Karo tog kort på det, hon lovade att jag får sladden och får överföra alla bilder till mig. Där var jag för upptagen att hjälpa till och lyssna på vart pipet kom iftån...

Vanessa somnade i vagnen redan där (hon fick sitta i tvillingvagnen med Jonathan , Danilo satt vid själva styret) och vaknade inte ens när vi kom hem, klädde av henne och "kissade henne", (det är så jag kallar det när jag tar upp henne innan jag lägger mig, för att kissa.)

Resten av lillgänget var också helt utmattade, dom fick lägga sig utan kvällsbad, fast dom hade verkligen behövt det, så kladdiga och skitiga som dom var efter allt kalasande.

Själv tog jag ett bad när barnen somnat och började läsa min "Madeleine" bok.
Usch, jag kan liva att jag gick in i barnens rum och pussade på dom lite extra ikväll.

Jisses, nu går mina ögon i kors, dags att avsluta hör så återkommer jag imorgon med en massa bilder.

Har ni haft en bra Valborg? Har ni varit och tittat på brasan?


Kommentarer
Postat av: Eva

Satu kolla min blogg där har jag en bild på en kamera jag själv vill ha den är grym bra på att ta bilder, väldigt väldigt liten, man kan byta objektiv också. Har fått prova den och den är GRYM!!!



Tror den kostade ca 3500kr



Kramiz

2012-05-01 @ 08:36:19
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Helena H

Fy vad hemskt om fåglarna blivit uppeldade....

Själv var jag hemma ensam och bara tog det lugnt, kikade på tv o satt vid datorn. Linnea var uppe hos sin pappa.

När Linnea var liten sa jag samma sak när jag tog upp henne på kvällen "och kissade henne". Är ju liksom det man gör. Hihi. :)

Ha en skön vecka, och hoppas ni slipper snö till helgen som kommer, som det stod på internet att det skulle bli......

Kram från ett soligt Söderhamn

2012-05-01 @ 14:25:22
Postat av: Hanna

Vilken tur att fågeln blev räddad!

Här blev det ingen brasa. Det kändes inte värt att hålla barnen vakna :)



Vi fick helt fel svar från förskolan så vi funderar på att byta..

2012-05-01 @ 21:44:17
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback