En febrig docka...

Måndag kväll.
Jag förstod att något inte stod rätt till, jag känner igen de där ögonen.
Nicole fick feber idag och slocknade på soffan innan 19.
Stackars dockan!
Nu ligger min lilla prinsessa inbäddad i sängen efter lite alvedon. Hoppas att du mår bra snart, Nukke!

Hon får stanna hemma imorgon från dagis
Så skönt, då ska vi ligga och dra oss i sängen och titta på Disney Junior.
Det har blivit våran morgonrutin, när jag vaknar på morgonen så har ju båda tjejerna dykt upp i sängen och lagt sig bredvid mig- Nicole kommer mellan klockan 2-4 och Vanessa kommer runt 6-7. (när Andres redan gått)
Dom brukar titta på Disney Junior och dra sig i sängen tills det är dags att gå upp och göra sig iordning.
Imorgon behöver vi inte ha bråttom nånstans.

Hoppas, hoppas att dockan vaknar frisk, pigg och glad imorgon!

Några bilder från häromdagen:

Nicole och Jonathan väntar på att pappa ska komma hem.

Jonathan skulle säkert kunna sitta där och titta ut genom fönstret hela dagarna om han fick. Han är så fascinerad av bilar, det är helt vansinnigt. Han lägger märke till allting! "Papan auto täällä" brukar han säga när han tittar ut.
(=pappas bil där) och så pekar han med sin lilla pekfinger "oj!" överallt. När vi kommer ut från porten så kutar han snabbast han kan till Andres bil. Om den inte är där så tittar han fascinerad på alla andras bilar och snackar för sig själv. Helt i sin egen värld.

Idag var vi ute hos Mummu och Puua, grabbarna satte sig såklart på traktorn och en på bilen och så skulle dom köra. Puua tog med sig grabbarna till hans bil så att grabbarna kunde sitta och leka bakom ratten och lyssna på Rölli, något som dom gör varje gång i Puuas bil. Tiden gick, ingen Puua eller grabbarna syntes till, efter ca. 35 minuter ringer Puua och ber mig komma och hämta mina söner, för dom vägrar att kliva ur bilen, haha...

Emma leker med Vanessa & Dano

Nicole med sin "storasyster" som hon kallar Emma för.

Ritdags...


Bilder från idag kommer, bara jag hittar kameran nånstans. Jag kan hitta den lite överallt. Jag brukar alltid ha med mig den när vi är nånstans, ibland har jag den i jackfickan, och grabbarna rotar ju igenom våra jackfickor 273446384 gånger om dagen och där försvinner nycklar, tugummi, ja, allt man har i fickan, inklusive kameran...
Men dom kommer alltid fram!
Så håll ut... ;-)

Nu ska jag ta tempen på dockan för att se om febern gått ner, sov så gott allihopa!


Kommentarer
Postat av: Maria, tvillingmamma

Hehe, jaa, de är jättelika! Hur ser du skillnad på dem? :)

2012-04-16 @ 22:30:08
URL: http://vilsebarn.blogg.se/
Postat av: -Santsu-

Voi Nukkea! Kunpa tänään olisi kaikki hyvin!

2012-04-17 @ 12:58:54
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback