Tisdags svammel med bildbomb

Nu är påsken över, det var nog lika bra, det har vart en massa massa onyttigheter denna helg, men så ska det väl vara också, hihi :) Man måste ju få äta godiset från sitt påskägg, och så har vi haft grabbarnas 2-årskalas också.
Men nu återgår vi till det vanliga! Godis ska vi (barnen iaf) äta bara på helgerna.
Jag däremot är en obotligt godisgris som äter det på kvällarna när alla barnen ligger och sover...

Nicole fick gå till dagis idag, men jag funderar på att låta henne vara hemma resten av veckan. Det är ju påsklovs veckan, så hon borde också få ha lite längre påsklov  Hon har nog kul där idag, hennes 2 bästa dagisvänner var där och tog emot henne när vi kom.

Man vänder bort blicken en liten stund så passar dom på med sina hyss....

Ritstund...

Den här bilden tog jag en kväll när Andres kompis Jonas kom förbi...
(Jag ogillar starkt att fota mot denna vägg, jag gillar inte den där fondväggen alls!)

... och tjejerna showade för dom förståss...

Jonathan åker lastbil...

Nicole & Danilo tittar på "Bilar" filmen...

Det går bra att leka med vilken bil som helst!

Vanessa ritar...

Nicole på dagisgården när vi skulle hem

Förra veckan kom våran kusin Sofia hem till syrran med hennes "lilla" dotter Tyra för en fika.
Jag och barnen gick också dit och hälsade på :) Hennes 6-månaders väger lika mycket som Jonathan!
En kväll skulle vi gå och köra hinderbana i gympasalen dit Karo hade nycklar, men det visade sig att dom som hade salen före skulle ha längre tid än väntat, så det blev inget :(
Hela kusin skaran!

En annan dag bjöds det på en massa Puua gos och bus, som vanligt!

Nicole och Vanessa showar loss igen...
dom påminner mig om några.... hmm... Emma & Felicia och deras showfasoner?

Jonathan lånar Puuas skor...

Alla ska ha samma leksak... alltid.

Häromdagen fick Nicole och Vanessa sitta ute och leka själva i ca. 10 minuter på baksidan av vårt hus, medans jag städade på balkongen och höll utsikt över dom samtidigt. Gissa om dom kände sig stolta över sig själva? Och det skulle dom naturligtvis berätta för alla, hihi... Sen gick jag ner med grabbarna också, och dom höll sig kvar på lekstället! Annars brukar dom dra så fort dom blir uttråkade, då vill dom på egna äventyr, men just denna dagen satt dom och bakade sandkakor och pysslade för sig själva, och jag fick lov att bara sitta och titta på, och framförallt NJUTA.


Zzzz, varför försvinner inte den här tröttheten??
Jag borde också vila nu när grabbarna sover, försöka övertala Vanessa att ägga sig och titta på film så att jag kan vila bredvid henne... Nu sitter hon här och målar och ritar.
Fast jag gillar den här stunden också, då jag kan sitta i "någorlunda" lugn och ro vid datorn, jag älskar att skriva.
Fast Vanessa vill att jag ska hämta det och hon vill ha det och det nästan hela tiden, så det blir många avbrott.

Om en timme ska Dockan hämtas från dagis, måste ringa några viktiga samtal innan, vi hörs senare!
Ha en bra dag allihopa! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina bilder:)

Hur mycket väger dina tvillingar eftersom du skrev att den lilla 6 månaders bebisen vägde lika mycket som Jonathan?



Har dom fyllt 2 år ännu?

kram

2012-04-10 @ 15:20:45
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Helena H

Men vilken underbar gobit Tyra var då. :)

Härliga bilder, precis som du alltid har. :)

Kan tänka mig att tjejerna kände sig väldigt stora när de fick vara ute själva. Sånt som gör att de växer, när man visar att man litar på dom. (sen att man ser dom hela tiden och är beredd på att springa ut i 190 knyck om nått händer, behöver de inte veta. )

Ha det bäst.

Kram från ett väldigt regnigt Sidskogen.

2012-04-12 @ 00:55:17
Postat av: Angelica

Gud så goa de är att titta på dina barn. De är så söta! Hoppas allt är bra med er! Kramar!

2012-04-12 @ 08:03:13
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback