En timme innan läggdags

Det är nu en timme innan läggdags och barnens lek är i full gång.
Varför är det alltid så att precis innan läggdags så leker dom så fint, dom är helt inne i leken?
4 kvällar i rad nu har jag fått komma in och avbryta och dt vart en massa sura miner kan jag lova..
Jag säger alltid till, att "om 10 minuter ska ni avsluta här och lägga er" Men dom är så inne i det.
När vi lät dem leka fritt hur länge dom ville så kom dom ut från rummet lite över tio!! Men då hade vi nästa dag ledigt, så det gjorde ju inte så mycke, men jag vill inte ha dom uppe så sent när det är dagis dagen efter.

Vanessa och Nicole leker "mamma, pappa, barn" med alla sina dockor och gosedjur. Grabbarna försöker ta sig in i rummet tittt som tätt, men blir utkastade varje gång...

Jag har tänt ljus här och där och älskar den här stunden. Snart är det läggdags och hela huset faller i lugn och ro.
Andres har jobbat till sent idag, han ligger i badet, och sen blir det nog film som gäller.

Sov så gott allihopa!
XOXO


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Mysigt! :)

2012-04-25 @ 19:34:13
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback