Dagen började inte alls bra....

Denna dag började inte alls bra.
Klockan hade inte ens hunnit bli 12 när jag var redo att kasta handskarna. Herregud vad dom har hittat på hyss idag, och det värsta att dom inte lyssnat för fem öre idag! Alla har vaknat på fel sida av sängen idag och var på värsta humöret.

Vad har dessa små änglar hittat på idag då?
Jo, Danilo och Jonathan har återigen gått in i badrummet (hade glömt sätta för grinden), låst in sig där och stoppat maskinen där jag hade pågående tvätt och så tog dom den där Mr.Muscle eller vad det är som man har i toaletten och sprejt runt blå färg över hela badrummet. Allt det innan jag hunnit låsa upp dörren.
Nicole har lekt superfint ett bra tag, tills lill syrran ville vara med, då vart det bara bråk. Det har varit bråk om samma leksaker, Nicole har vägrar fixa sitt hår, Vanessa klagar på allt och ingenting, hon ska alltid lägga sig i vad dem andra gör och tjalla till mig...
Det har varit tjuvnyp och gnäll och tjat och mitt tålamod har inte varit min bästa vän idag.
Och när grabbarna blir arga så slänger det som är dom närmast och så ska dom spotta.
Jag känner att jag inte har hunnit med alls idag, så fort jag vänt ryggen ifrån så är det något.
Jag har inte kunnat vara överallt.

Grabbarna har röjt i skåp och lådor som finns och dragit ut alla kläder som jag fixade i min garderob, dragit loss nån sladd i modemet så att inte datorn funkat... När det var matdags och det inte passade dom att vänta medans jag hämtade dricka så slängde grabbarna mat omkring sig. Och det värsta av allt-
Jonathan satte nästan eld på hela kåken.
Japp, ni läste rätt.
Vi har lås på ugnen, så att man inte kan sätta på den hur som helst, för dom är alltid där och vänder och vrider på alla knappar. Men idag kunde Jonathan visst öppna den, och så satte han på plattan där jag hade på en serveringsfat av papp. Helt plötsligt började det lukta rök, och så gick jag och kolla, då hade det börjar ryka och brinna ur den!

Så nej, den här dagen har inte börjat alls bra.
Jag lovar att jag har skrikit, gråtit och brytit ihop totalt idag.
Jag orkar inte mer med gnäl och bråk och så har jag dåligt samvete över att jag inte orkar.

Efter maten så åkte allihopa i sängs, och även jag sov ett tag.
Nya tag nu!


Kommentarer
Postat av: Carro

Oj, ja dem kan dina små barn. Men vilken tur att du ändå upptäckte det där med spisen i tid. Innan det tagit eld ordentligt... Förstår att du inte orkar och det kan man inte alltid göra. Jag är oxå mamma och ibland blir det så. Absolut inget du ska ha dåligt samvete över.

2012-04-12 @ 19:53:42
Postat av: Taru

Stackare! Du behöver inte känna dåligt samvete... Man kan inte orka med allt och hinner inte vara överallt. Jag känner igen känslan av frustration... Tror många känner så till och från när barnen inte lyssnar... Ibland kan dom små verkligen gå en på nerverna... Hoppas ni får en bättre dag imorgon! :)

2012-04-12 @ 20:07:12
Postat av: Helena H

Håller helt med Carro o Taru här ovan.

Blir såna otroligt jobbiga, bråkiga och rent sagt hemska dagar ibland. Är precis som att alla behöver få ur sig allt negativt som samlas inom en, precis på samma gång och dag.Tyvärr.

Vore ju så mycket enklare om bara en hade dåligt humör i taget...

Hoppas verkligen ni har en bättre dag imorrn, annars utnyttjar du alla era släktingar till hjälp, låt dom ta ett barn var eller liknande, och ha en stund för dig själv. Bra och behövligt ibland, både för barn och vuxna när man har dåliga dagar.

Massor av styrkekramar från Söderhamn

2012-04-13 @ 00:55:22
Postat av: Anna Köhler

jisses, vilka små filurer ni har

mina barn hade en dålig dag igår också tyvärr

man fick nästan bara skälla kändes det som,

tur du märkte elden i tid, usch sånt är hemskt

2012-04-13 @ 07:21:13
Postat av: Karolina Nordling

Oh my god... Du ska inte ha dåligt samvete!!!

Hoppas de vaknar på bättre humör idag!

2012-04-13 @ 07:25:42
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback