50-årsfest

I lördags var det ju min kusins 50-årsfest hemma hos våran faster Greta.
Eftersom det var bartnfritt och vi inte hade nån barnvakt så valde Andres att stanna hemma med busungarna.
Karo kom och hämtade upp mig och sen hämtade vi resten av vår "ursprungliga" familj.
Där satt vi allihopa- Mamma, Pappa, bröderna Stefu & Toni, syrran och jag, alla tillsammans i en och samma bil.
Det var hur länge sen som helst vi alla var samlade, bara vi. Och det kändes konstigt. Som om "någon" saknades. Var det bara vi 6 förr i tiden? Vi hade iaf jätte kul under resan dit !

Festen var kul, det var en massa prat, skratt och pinsamheter inblandad, som alltid när släkten är samlad.
Vi träffas inte så ofta, vi från pappas sida, trots att vi alla bor rätt så nära varandra. Träffar släkten i Finland oftare! Men det blir på större fester och på begravningar, tyvärr.

Skickar in en bildbomd till er!

Syrran Karolina i stora vardagsrummet där dem hade dukat till långbord

Mamma, bror Toni och Karo

Alla vi syskon samlade i samma bild!

...Haha, alla försökte stå på tå, fråga mig inte varför....Ibland får man för sig knasiga ideér...=)

Toni framför en liten del av faster greats tomtesamling. Hon har enormt många tomtar, överallt i huset. Hon hinner inte ens plocka undan dom efter varje vinter.. Kommer ihåg när man var liten och fastrarna ordnade alltid en lill-jul, där släkten samlades, då var det så häftigt och spännande att gå runt i det stora huset och titta på de tusentals olika tomtar i alla storlekar överallt.


Jag med min farbror Nils (Nisse)

Nisse, Puua, Toni & Mummu

Karolina & Puua

Puss på dig kära Pappa!

Mamma & Pappa

Jag och syrran på hemligt uppdrag nånstans i huset....??

Faster Greta & Mummu

Middagen var supergod!

Syrran och brorsan är på Puua...



Min kusin Leif med sin fina fru Ullrika
(Hoppas du hittade hit Ullrika! ;)

Karo, Sofia & Kaj

Var de nån som sa nått dumt??

Mummu & Toni

Stefu & Mummu

Karo, Jag och våran kusin Sofia

Dags att skära tårta! GRATTIS KAJ!


Eftersom Karo var chauffören denna kväll så åkte vi hem tidigt, hon skulle hämta sina barn från deras farmor och farfar (även kallade "Mamus & Affaj). Passade mig utmärkt för jag skulle hem till Andres och barnen och ha lite myspys innan det var läggdags. Stefu & Puua stannade kvar och partajde lite till.

Som jag sa- det blev en intressant kväll!
Eller hur Karo?


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Väldigt intressant...:) och du kunde inte vara tyst...:)

2012-04-02 @ 15:06:02
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Helena

Men vilket stort vardagsrum de har! Tror det är lika stort som min lägenhet. Hihi. :)

2012-04-02 @ 22:35:03
Postat av: Fia

Fy vilken mysig blogg du har! Och vilken fin familj :) Jag har fixat en länk till din blogg från min..hoppas att det var okej? Hoppas ni får en fin påsk! :D

2012-04-05 @ 17:15:17
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback