Måndag kväll


Hej alla trogna och alla nya läsare!
Hoppas att ni har fått en bra start på denna vecka?

Nu är dagis väskan packat och klar inför denna vecka.
Fick fylla på med kläder då Vanessa råkade ut för en olycka häromdagen och fick låna Nicoles extra kläder.Känns lite tråkigt att lämna henne imorgon. Hon har varit långledig igen, och då käns det som att hon "glömt" bort lite av allt med dagis igen.
Jag har ju sökt en ny dagisplats till henne, och väntar på svar därifrån. Det känns ju inte så kul att rycka bort henne och börja om allting på nytt, men jag tror att hon trivs bättre i denna dagis jag sökt till. Vi får se vad dom säger, om och när dom har plats att ta emot min "lilla" docka.

Vanessa vill också börja på dagis, hon blir så sur när jag går iväg och lämnar Nicole på morgnarna...
När jag kommer hem frågar hon konstant vart Nicole är och när vi ska hämta henne. Hon är en liten tuffing och jag är säker på att när den dagen kommer, så kommer hon inte ha några som helst problem att vara på dagis.
Men jag vill ha henne hemma ett tag till, så hon får dras med oss .

 Och nu till bilderna dårå:

Idag hittade Nicole en tusenfoting i sandlådan...

Syrran Karo med sonen Dewin

Puua gick runt med Danilo i denna cykel medans jag gick runt och drog bonden Jonathan med Vanessa i släptåg i trakorn

Brorsan Micael med Nicole

Puua & Dani tar en knäckebrödspaus.
Vem kunde ana att grabbarna skulle vara såhär tokiga i knäckebröd?

Danilo har hittat ett nytt sätt han kan få åka med traktorn när den är fullsatt

När vindarna blev för hårda gick vi in en stund och tittade på barnprogram.
Vanessa höll på att somna i Puuas famn..

Andres var tvungen att gå iväg till jobbet, så jag, Micael och barnen gick till Sibylla och åt middag.
Han är en härlig kille, det var jätte kul att prata och "catch up" om vad som händer i hans liv

Nicole är världens gulligaste och omtänksammaste flicka, men hon har blivit ganska kaxig på sistone. (3-4 dagar)
"Du är dum!"
får man höra titt som tätt och jag vet inte hur jag ska få henne att sluta. Sen har hon börjat med: "Jag ska slå dig!" och så står hon som en boxare.

Hello? Vart har DET kommit ifrån?
Hon testar oss enormt mycket just nu, speciellt mig! Och jag vet inte alltid hur jag ska handskas med det.

Hur gör DU med uppfostran när ditt barn beter sig på något sätt du inte tycker är okej?


Kommentarer
Postat av: Helena

Härliga bilder som vanligt. :)

Angående uppfostran som du nämner så är det ju lite så att när barn i Nicoles ålder säger att man t ex är dum, så är det ju en test från deras sida för att se vad man gör. Enklast är att bara strunta i det just då när de säger sakerna. Sedan kan man sätta sig o prata med dem att man inte säger vissa saker till andra, och berätta att folk blir ledsna eller kanske arga då. En treåring förstår sånt mycket mer än vad man kanske tror.

Självklart så måste man ju säga ifrån direkt om de säger sådant åt andra än oss föräldrar.

När de blir större, som min som är 14, så vet de ju redan hur de ska uppföra sig i normala fall,även om de får utbrott och säger dumma saker sedan när de blir arga. Jag brukar prata med dottern efteråt (hon stänger alltid in sig på sitt rum när hon blir arg/sur, och kommer ut när hon lugat sig)och prata om det hon/vi varit osams om. Plus att hon ibland blir utan dator eller mobil ett tag, beroende på vad hon gjort.

Ett långt inlägg, förlåt för det.

Hoppas ni löser "dagisproblemet" och att Nicole får det bra vilket dagis ni än väljer.

Kram från ett regnigt och stormigt Söderhamn

2011-09-05 @ 23:52:44
Postat av: erika

Vi är i samma situation :-) Tror att det är en fas dom går igenom nu när dom (som min kloke make säger) ska testa sig fram för att dom upptäcker att dom är en egen person som tänker och känner och inte alls som mamma och pappa alla gånger ;-). Jag blir så frustrerad när Alva skriker och tjuter när hon inte får som hon vill, när hon inte får göra på sitt sätt och helst när jag lagar mat eller bakar och hon ska hjälpa till och vil ha dom vassa knivarna mm. En eftermiddag så skrek hon efter glass i över 10 minuter vid middagen. Jag var alldeles tyst, sa inget. Då gick hon till dörren och sa, nu går jag mamma. Gick ner till Yannick i källaren och sa till honom: mamma har sparkat ut mig ur huset, hon tänker lämna mig i skogen ;-) haha.. jag hade ju inte sagt något alls!? Det är nog bara att stå på sig och stå ut med deras små utbrott.. det kommer nya faser hela tiden. Men dom måste väl testa på något sätt... Kramar

2011-09-06 @ 09:40:05
Postat av: madeleine

hej, fina bilder! ja det är inte lätt det där, får prata om det och förklara man inte säger så. ibland kan det bli att de inte får gå ut på en stund eller får sitta ner på något ställe om de gjort något och sen säga förlåt.



hur mår ni?

har kommit hem från grekland nu, barnen har badat mycket och haft roligt.

själv är jag inte bra i magen än, har en bakterie som jag fick efter operationen som jag hoppas ger med sig snart.



kram

2011-09-07 @ 11:38:55
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback