Tjejernas nya våningssäng & Bullbak!

Igårkväll kom Puua och Andres hem med sängen som Puua har gjort.
Andres & Puua höll på att sätta ihop sängen, medans jag och Mummu bakade bullar.
Ibland önskar jag verkligen att jag var mera som en "bull-mamma" som har ork och lust att stå och baka en massa olika gottigheter- men jag är verkligen inte det. Jag finner inte någon motivation till det.

Nya våningssängen på plats!
- Nicole sover uppe och Vanessa nere.

Dom är ändå lite nyfikna på vart den andre ska sova...


Visst var den fin??
Fast jag funderar kanske på att måla den vit.. Hmm...

Mm, kanelbullar på jäsning!

Gott med bullar och dricka!
Är jag verkligen den enda som älskar bullar med mjölk??
Andres med pärlhalsabandet som Nicole stolt gjort till sin pappa på dagis.
(Och Vanessa med sitt, såklart!)


Tidigare samma dag.....

Nicole leker med grabbarnas brandbil....

Sötnosarna innan Nukke skulle till dagis


Då passade grabbarna på att röja!

...Och Vanessa leker kurragömma. Kan ni ana vart hon kan vara?


Nu ska jag sätta (läs lägga) mig på soffan och bara vara.
Ikväll var vi på Filips 7-årskalas hos Karo, bilder därifrån kommer imorn.

Jag måste försöka lägga mig någorlunda tidigt ikväll med, för jag brukar få en viss grabb som sällskap i sängen framåt småtimmarna... -Jonathan.
Det är något med honom nu, han behöver extra mycket närhet, han vill känna att man är bredvid honom. Så han har fått sova med oss på natten när han vaknat ledsen, och så lägger han sig tätt, tätt intill.
Andres tycker inte alls om att jag tar in dem till våran säng, för då lär dem sig aldrig, säger han.
He may have a point.
Men jag har hellre valt det här än att ligga och höra hur han skriker och gråter på natten, eller att stå över spjälsängen och hålla handen på hans kind hur länge som helst. På detta sätt får alla i sig mera sömn.
Men jag kanske gör fel, jag vet inte... :(

P.S Anna- Hoppas att din flygresa till London gick bra och att du får en härlig resa med din fina kollega!
Vi saknar dig!


Kommentarer
Postat av: erika

Vi har fortfarande Alva i vår säng. Hennes säng står bredvid vår, men hon sover inte hela nätter om hon ligger där.. så vi söver henne i vår säng och sen får vi gosa bredvid henne hela natten :-) På så sätt sover vi alla bra. Tor sover som tur är i sin spjälsäng.. men det dröjer nog inte länge förrän han också vill ligga bredvid oss.. får skaffa en större säng då ;-). Vi tänker lite så här.. att om barnen är i stort behov av närhet på natten, så är det ju bra att ge dom det. Mina barn är trygga och lugna på dagen, inte så mammiga. Och sen vet jag ju att om några år vill dom absolut inte sova i vår säng... så då kan jag stå ut dessa år med att få gosa lite extra med dom. kram

2011-09-07 @ 22:03:15
Postat av: Helena

Våningssängen blev ju jättefin! Vad duktig Puua är på att snickra. :)

Tycker du gör helt rätt när du tar in Jonathan till dig när han vaknar och är ledsen. Är ju jättejobbigt att stå vid deras säng tills de lugnat sig och somnar om. Och inte vill man ju låta de ligga själv och vara ledsna, fy vad hemskt...

Alla barn lär sig att sova själv när de är mogna för det. Min åsikt detta, antar att det finns många som tycker annorlunda. :)

Kram

2011-09-07 @ 22:12:47
Postat av: Karolina Nordling

Jättefin säng!!!

Låt han ligga bredvid så du får sova, det är säkert bara en kort period! Pusu beso

2011-09-07 @ 22:42:35
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Rockmom

Vilken underbar säng!!

Härligt att ha en händig pappa. Det har jag med



När mina äldre söner var små, då hade jag en madrass mellan deras sängar, så när det var perioder av vakenhet så gick jag dit och låg där med dem.just för att min dåvarande man hade exakt samma åsikt om det här att de skulle sova med oss.

Jag tyckte det var en bra lösning.

2011-09-08 @ 05:19:28
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Taru

Vilken fin säng Raine gjort! :-) Sover tjejerna bra i den? Det ger ju mer plats och allt..

Hur går det på dagis för Nicole? :-) Kramis

2011-09-08 @ 06:55:45
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

OOHH såå fin säng..Din pappa är ju jätteduktig..



jag gillar oxå vitt hehe

Blir nog fint om du målar det ,då passar det in på allt annat i rummet..:-D



Vad tror du det skulle kosta för en sån säng om han gjorde en?



Mvh Camilla

2011-09-08 @ 10:16:45
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Tycker du gör rätt som tar över Jonathan.. Kanske är mammor som tycker så... Milo kan fortfarande komma någon gång ibland men tänk så fort den här tiden när dom är små försvinner, snart är dom som Noa, 10 år, och mest ute med kompisar, på träning eller sitter i sitt rum och spelar x-box. Nog för att han kan komma och mysa med mig ibland men det var längesedan han frågade om han fick sova bredvid oss och man saknar ju liksom den tiden när han låg där och myste med mig...

Kram

2011-09-08 @ 10:22:12
Postat av: Nathalie

Jättefin säng! Din pappa är så duktig.



Där dom bygger utanför hos er.. ska det bli det nya dagiset/skola eller blir det bostäder?



Kram

2011-09-08 @ 20:50:45
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Tanna

Wow vilken fin säng ! Trevlig helg och kram

2011-09-09 @ 10:48:24
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud vad duktig Puua är som byggd våningssängen själv. Tänk om man vore så händig!

2011-09-09 @ 22:36:39
URL: http://www.mammatillbenjamin,blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback