Pengarnas år

Fick ett mail av min morbror Lasse nyss, och det var så häftigt att jag tänkte skicka in den här också.

Det pågående året ger oss fyra ovanliga datum.
 1.1.11            11.1.11          1.11.11          11.11.11

Och det är inte allt.
 - Ta ditt födelseårs två sista siffror och räkna ihop de med de antal år du fyller i år och du får talet 111!!!!

Exempel:
 -Pelle är född 1957, i år fyller han 54 år, alltså 57+54=111
 -Marie är född 1974, i år fyller hon 37 år:  74+37=111

 -Enligt Kinesiska Feng Shui är detta pengarnas år.
 -Kommande oktober är en ovanlig månad, oktober har 5 lördagar, 5 söndagar samt 5 måndagar.
Detta inträffar bara med 823 års mellanrum!!
Just ett sådant år kallas för "pengarnas år".

När du läser detta brev, skicka det till 8 bra vänner (eller lägg upp på din blogg, hehe)
Enligt Feng Shui ska du få pengar inom fyra dagar, eller annars lycka!!!!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Visst är det häftigt=) Min pappa berättade det för mig för några månader sedan o jag har berättat det vidare några ggr=)



Allt bra med er nu, har grabbarnas förkylning blivit bättre?



Kram

2011-09-19 @ 12:40:28
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Isaks mamma

Grattis till nya lägenheten! Vad skönt för er! Det är lite läskigt det där med alla siffror å sånt, men visst hoppas man att det är pengarnas år, sitter och håller tummen ;)

Idag är jag hemma med en förkyld liten kille och tänkte strax göra lite trolldeg som han kan "baka" med, ett billigt och roligt nöje när vädret är trist hihi! Kram

2011-09-20 @ 09:07:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback